برگزاری مراسم های ماه محرم با رعایت فاصله اجتماعی

نماینده، ولی فقیه دراستان و امام جمعه کرمان گفت: مراسم های ماه محرم با رعایت فاصله اجتماعی اجرا خواهد شد و هیچ منعی برای برگزاری وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی، نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان امروز به مناسبت سالگرد اولین اقامه نماز جمعه کشور گفت: نماز جمعه ها جایگاه بسیار موثری برای آگاهی هستند و تریبون نماز جمعه در کنار سایر رسانه‌ها مشغول فعالیت است.

او با اشاره به اینکه خطبه‌های نماز جمعه در هفته‌های تعطیل از رادیو پخش می‌شود، بیان کرد: برای مبارزه با کرونا نماز جمعه‌ها تعطیل شد و وضعیت شهر‌ها هفتگی اعلام می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی با اشاره به مطالبات مردم و وضعیت کشور تصریح کرد: نماز جمعه، حلقه اتصال بین مردم و مسئولان است.

او تصریح کرد : در ۵۷ نقطه استان کرمان،  نماز جمعه برگزار می شود و میانگین سنی ائمه جمعه استان نیز جوان است.

امام جمعه کرمان افزود: مراسم های ماه محرم با رعایت فاصله گذاری اجتماعی اجرا خواهد شد و هیچ منعی برای برگزاری وجود ندارد، برنامه ها براساس موارد بهداشتی برگزار می‌شود.

او گفت: خطبه‌های سرنوشت سازی در نماز جمعه‌ها وجود داشته و در راس آن خطبه های شخصیت ممتاز و فرهیخته رهبر انقلاب ( مدظله العالی) هست که در برخی مواقع، کشور را نجات داده و مسیر را روشن کرده است.

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی با تاکید به جایگاه ممتاز نماز جمعه در اسلام و در زمان پیامبر(ص) و امام علی (ع) تصریح کرد: امیدواریم همه بتوانیم به این سنگر قابل اعتماد در دفاع از اسلام و انقلاب کمک بکنیم.

او تصریح کرد: اختیار انتخاب ائمه جمعه موقت با نماینده ولی فقیه است و نیازمند حکم خاصی از تهران نیست و درباره جا به جایی ائمه جمعه در استان کرمان هم معمولا احکام ائمه جمعه محدودیت دارد و با تمام شدن وقت، جابه جایی صورت می‌گیرد و اگر امام جمعه‌ای بخواهد، می تواند کناره گیری‌کند و فصل نقل و انتقال، معمولا در تابستان است؛ بنابراین  جا به جایی‌ها در تابستان پررنگ‌تر می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان گفت: نماز جمعه بعد از انقلاب همیشه برگزار شده و هیچ وقت تعطیلی نداشته؛ اما با شیوع ویروس کرونا، مساجد، نماز جمعه و اماکن مقدسه با این واقعیت مواجه شدند که این تجمعات به شیوع کرونا کمک می‌کند که برای قطع زنجیره انتقال، این مراکز تعطیل شدند.

او گفت: هفته گذشته به دلیل موج جدی کرونا در استان کرمان نسبت به دوره شیوع بیماری و اینکه وضعیت استان قرمز شد، تصمیم گرفتیم نماز جمعه و نماز جماعت مساجد  تعطیل شود تا به مبارزه جدی‌تر با کرونا کمک  شود.

امام جمعه کرمان افزود: جریان مذهبی در کرونا امتحان خوبی پس داد و مساجد و هیئتی‌ها در کاهش زنجیره انتقال ویروس، کمک بسیاری کردند.

او درباره برگزاری نماز جمعه این هفته بیان کرد: تا فردا وضعیت شهر‌ها از نظر نرخ شیوع کرونا اعلام می‌شود و ما تا چهارشنبه تصمیم گیری خواهیم کرد.

 انتهای پیام / ی 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار