جمع آوری ۷۰۰ متر تور غیرمجاز ماهیگیری در تالاب بین المللی کانی برازان

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد از جمع آوری بیش از ۷۰۰ متر تور غیرمجاز ماهیگیری در تالاب بین المللی کانی برازان مهاباد خبر داد.

فاروق سخنور رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: در راستای گشت و کنترل مستمر و شبانه روزی ماموران یگان حفاظت اداره در مناطق تحت مدیریت شهرستان و انجام ماموریت جمع آوری تور‌های غیر مجاز صیادان در تالاب بین المللی کانی برازان، بیش از ۷۰۰ متر تور غیرمجاز ماهیگیری کشف و ضبط شد.

سخنور با بیان اینکه هرگونه فعالیت صیادی با انواع تور و ادوات مشابه آن در تالاب کانی برازان ممنوع است، اضافه کرد: مأموران یگان حفاظت محیط زیست در گشت و کنترل‌های خود موفق به کشف و جمع آوری این تور غیر مجاز شدند که متخلفان آن را در پناهگاه حیات وحش تالاب کانی برازان کار گذاشته بودند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد با بیان اینکه در طول این هفته بیش از ۵۰ هزار قطعه بچه ماهی بر اثر مسمومیت به مواد شیمیایی تلف شدند، افزود: سودجویان در این ارتباط ماهی‌های بزرگ و قابل استفاده را از داخل آبگیر گرفته و بچه ماهی‌ها را رها کرده‌اند.


بیشتر بخوانید


سخنور تاکید کرد: استفاده از مواد شیمیایی برای صید ماهی اقدامی غیرمعمول و غیرقانونی بوده که باعث تلف شدن دسته جمعی ماهی‌های کوچک و بزرگ شده و خسارات بسیار زیادی به محیط زیست و اکوسیستم منطقه وارد می‌کند.

جمع آوری ۷۰۰ متر تور غیرمجاز ماهیگیری در تالاب بین المللی کانی برازان

جمع آوری ۷۰۰ متر تور غیرمجاز ماهیگیری در تالاب بین المللی کانی برازان

جمع آوری ۷۰۰ متر تور غیرمجاز ماهیگیری در تالاب بین المللی کانی برازان

این مقام مسئول در مهاباد با اعلام اینکه در این فصل تالاب کانی برازان مامن بیش از هزاران پرنده مهاجر است: اظهار کرد: این تالاب به علت وضعیت مطلوب و امنیت مناسب به یکی از استراحتگاه‌ها و زیستگاه‌های مهم پرندگان در شمال‌غرب کشور تبدیل شده و همه‌ساله پذیرای شمار زیادی از انواع پرندگان مهاجری است که در مسیر پرواز خود وارد این تالاب می‌شوند.

تالاب بین المللی کانی برازان با وسعتی افزون بر ۹۲۷ هکتار در ۳۰ کیلومتری شمال مهاباد واقع شده و از سوی کمیته ملی طبیعت گردی کشور به عنوان نخستین سایت پرنده نگری در ایران معرفی شده است.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.