با این خوراکی‌ها قلبتان را سالم نگه دارید

کارشناس تغذیه بیمارستان شفا برای سلامت هر چه بیشتر دستگاه گردش خون و قلب چند خوراکی معرفی کرد.

هنگامه مهدوی نیا کارشناس تغذیه بیمارستان شفا در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، گفت: غذا، انرژی و مواد بیشماری را که برای رشد و بقاء انسان ضروری هستند، فراهم می‌کند.

او افزود: یک رژیم غذایی مناسب باید شامل تمام گروه‌های غذایی از قبیل نان وغلات، لبنیات، گوشت ها، میوه جات، سبزیجات و چربی‌ها باشد.

مهدوی نیا بیان داشت: سیستم گردش خون یکی از مهمترین دستگاه‌های بدن است که یکی از وظایف آن، رساندن مواد غذایی به سلول‌ها و دور کردن مواد زائد از آنها است.

او تصریح کرد: قلب به عنوان یک پمپ نیروی لازم برای حرکت خون در رگ‌ها را به وجود می‌آورد، بنابراین سلامت قلب برای عملکرد صحیح آن اهمیت بسیاری دارد.

مهدوی نیا گفت: مصرف میوه، سبزیجات تازه، غلات سبوس دار و ماهی‌های چرب که سرشار از امگا ۳ هستند در کنار مصرف کمتر گوشت قرمز و تاکید بر استفاده از گوشت‌های کم چرب در سلامت قلب مفید است.

او افزود: همچنین تاکید بر استفاده از لبنیات کم چرب نیز مفید است، به علاوه، توصیه می‌شود در برنامه غذایی از نمک، شکر و شیرینی جات کمتر استفاده شود.

کارشناس تغذیه بیمارستان شفا بیان داشت: افزایش مصرف فیبر غذایی با کاهش شیوع بیماری‌های قلبی در ارتباط است، دریافت ترکیبی از سبزیجات، حبوبات، غلات کامل و میوه ها، فیبر‌های محلول و نامحلول را برای بهبود عملکرد قلب فراهم می‌آورد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.