روند روبه رشدصنعت گردشگری کرمانشاه

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: کرمانشاه استانی تاریخی و دارای جاذبه‌های گردشگری بسیار مهم است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه  با تبریک روز ملی کرمانشاه به تشریح جایگاه گردشگری این استان مهم پرداخت وگفت: کرمانشاه استانی تاریخی و دارای جاذبه‌های گردشگری بسیار مهم است.

علی صابر بیان کرد: در سطح استان حدود ۴۲۰۰ اثر تاریخی داریم که حدود نیمی از آن‌ها به ثبت ملی رسیده و هرساله گردشگران زیادی برای بازدید از بخشی از آثار تاریخی شاخص کرمانشاه به این استان سفر می‌کنند.

او در ادامه افزود: در کنار آثار تاریخی فراوان، اقلیم چهارفصل و جاذبه‌های طبیعی مهمی مانند سراب نیلوفر، غار قوری قلعه نیز فرهنگ و آداب و رسوم مردم نیز از دیگر جاذبه‌های گردشگری استان هستند.

معاون گردشگری استان در پاسخ به اینکه آیا تاکنون به اندازه ظرفیت‌های گردشگری که داریم، توانسته ایم جذب گردشگر داشته باشیم یا نه، گفت: در سال‌های اخیر با سیاست‌ها و رویکرد‌های مسئولین استان، توجه به مقوله گردشگری افزایش یافته و همین امر باعث شده بتوانیم با برنامه ریزی رشد آمار گردشگران را داشته باشیم، هرچند که هنوز فاصله زیادی تا رسیدن به آمار مطلوب و دلخواه داریم.

او تاکیدکرد: البته در این مدت برخی از حواشی و مشکلات کشور مجاورمان یعنی عراق، زلزله بزرگ سال ۱۳۹۶ و بزرگ نمایی برخی از حوادث در استان گا‌ها ضربه‌هایی را به رشد گردشگری استان وارد کرده، اما بعد از مدتی توانستیم گردشگری‌مان را دوباره روی روال طبیعی قبل بیندازیم.

صابر با ابراز رضایت از روند روبه رشد گردشگری استان، عنوان کرد: گرفتن میزبانی کرمانشاه ۲۰۲۰ پارسال زمینه‌ای را فراهم کرد تا بتوانیم در بحث زیرساخت‌های گردشگری بخوبی ورود کنیم و زیرساخت‌هایمان را برای جذب گردشگر بیشتر تقویت کنیم.

او  به تاثیرات مخرب کرونا بر گردشگری استان هم اشاره کرد و افزود: در کرمانشاه هم به مانند دیگر مناطق گردشگر پذیر دنیا، شیوع بیماری کرونا آثار مخربی بر حوزه گردشگری برجای گذاشت و خسارات زیادی به این بخش وارد کرد، اما این امیدواری را داریم که با پایان بیماری این حوزه در استان بتواند خود را بازیابی کند.

معاون گردشگری استان تاکید کرد: با این حال به روند روبه رشد وضعیت گردشگری کرمانشاه امیدواریم و می‌توانیم در آینده به عنوان یکی از محور‌های اصلی توسعه استان روی آن حساب باز کنیم.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.