با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی؛

مراسم دعای عرفه پایان این هفته برگزار می‌شود

مراسم دعای عرفه با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی پایان این هفته برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، ارسلان زارع، استاندار گیلان روز گذشته در جلسه ستاد استانی مدیریت و مقابله با بیماری کرونا با اشاره به برگزاری مراسم دعای عرفه در پایان هفته گفت: این مراسم معنوی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی در فضا‌های باز یا بسته برگزار می‌شود.

او افزود: براساس مصوبه امروز ستاد ملی مدیریت کرونا، برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم در ۵ روز پایانی دهه اول محرم و در ظرف زمانی ۲ ساعت انجام می‌گیرد.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه ضمانت اجرای مراسم عزاداری محرم با بانیان، هیأت‌های امنای مساجد، هیأت‌ها و حسینیه‌ها است، اظهار داشت: پس از ابلاغ دستورالعمل‌های بهداشتی و نظارتی توسط کمیته امنیتی اجتماعی ستاد ملی، کارگروهی ذیل ستاد استانی بر حسن اجرای آنها با محوریت اداره کل تبلیغات اسلامی نظارت خواهد داشت.

زارع حفظ سلامت مردم و برگزاری مراسم محرم را در کنار یکدیگر دارای اهمیت دانست و گفت: پوشش زنده مراسم‌ ایام عزاداری دهه اول محرم توسط شبکه‌های ملی و استانی به ویژه در روز‌های تاسوعا و عاشورای حسینی، گسترده‌تر از سال‌های گذشته خواهد بود.

او به توزیع نذورات در دهه محرم اشاره کرد و افزود: بخشی از نذورات مربوط توزیع اقلام میان نیازمندان و بخش دیگر از طریق طبخ غذا و برپایی سفره‌های نذری است که با توجه به شرایط امسال و ضرورت حفظ سلامت مردم در کنار تقیدات دینی، براساس مصوبه ستاد ملی مدیریت کرونا، برپایی سفره نذری ممنوع است و صرفا امکان توزیع در ظرف‌های دربسته وجود دارد.

استاندار گیلان همچنین از ممنوعیت توزیع اقلام به صورت فله‌ای در ایستگاه‌های صلواتی خبر داد و تصریح کرد: توزیع اقلام در این موارد نیز صرفا به صورت بسته‌بندی استاندارد و بهداشتی صرفا امکان پذیر خواهد بود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.