انجام عملیات ساماندهی و لایروبی رودخانه‌های کردستان

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای کردستان گفت:تاکنون بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال برای ساماندهی و لایروبی رودخانه‌ها دراستان کردستان هزینه شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،عرفان مومن‌پور معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای کردستان با بیان اینکه عملیات لایروبی ۹ کیلومتر از رودخانه گاوه‌رود با ۱۰۰ درصد پیشرفت انجام شده است، گفت: پروژه لایروبی ۱.۶ کیلومتر رودخانه قشلاق نیز با ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است البته این کار در بالادست و پایین‌دست ۲ پل گریزه و قشلاق اجرا شده است.

او افزود:لایروبی و ساماندهی رودخانه نمشیر بانه (حوالی روستای رشکی) و رودخانه حسین آباد سنندج هم به طور کامل اجرا شده که در کاهش و کنترل سیلاب‌های فصلی این مناطق نقشی اساسی دارد.

مومن‌پور بر لزوم مستمر بودن اجرای ساماندهی رودخانه‌های استان در طول سال با کمک اعتبارات استانی تاکید کرد و گفت: در رودخانه دزلی و درکی سروآباد هم که بار رسوبی زیادی دارد و رودخانه گامیشگا بیجار، به طور کامل لایروبی مسیل‌ها انجام شده است.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای کردستان یادآور شد:مابین دو پل قدیم و جدید قشلاق سنندج نیز که طی سال‌های گذشته وضعیت بد و نابسامانی داشت و همچنین قسمت بالادست و پایین دست پل گریزه سنندج هم به شعاع ۳۰۰ متر عملیات لایروبی رودخانه انجام شد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.