شیر تو شیر بازار لبنیات یزد/ بیداد نوسانات قیمت در نقاب تنظیم بازار

در حالی که همه فروشگاه‌ها ملزم به فروش محصولات لبنی به قیمت مصوب تنظیم بازار هستند، اما شواهد میدانی از قیمت‌های مختلف در بازار یزد خبر می‌دهد.

 بازار لبنیات یزدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، افشار پور معاون بازرگانی سازمان صمت استان یزد گفت: بر اساس مصوبه تنظیم بازار کشور قیمت شیر خام فله‌ای هر کیلو سه هزار و ۷۰۰ تومان و ماست فله‌ای هر کیلو پنج هزار و ۷۰۰ تومان خواهد بود.

او درباره محصولات لبنی پاستوریزه تولیدی کارخانجات اظهار داشت: شیر بطری یک لیتری کم چرب یک و نیم درصد ۵۶۰۰ تومان، نیم چرب ۲ درصد ۵۹۰۰ تومان، پرچرب ۳ درصد ۶۵۰۰ و کامل سه و دو دهم درصد ۶۶۰۰ تومان است.

افشارپور قیمت شیر نایلونی ۹۰۰ گرمی کم چرب ۱/۵ درصدی را ۴ هزار تومان و پنیر ۴۰۰ گرمی یو اف را ۱۰۶۰۰ تومان عنوان کرد و گفت: ماست ۹۰۰ گرمی کم چرب یک و نیم درصدی ۶۳۰۰ تومان، پر چرب ۳ درصدی ۷۳۰۰ تومان، ماست دبه‌ای ۲۵۰۰ گرمی کم چرب یک و نیم درصدی ۱۷۵۰۰ و پرچرب ۳ درصدی نیز ۱۸۹۰۰ تومان است.

این در حالی است که بررسی‌های میدانی از تنوع قیمت در بازار یزد خبر می‌دهد.

بنا بر ادعای برخی فروشندگان از آنجا که دامداران شیر‌های مرغوب خود را با قیمت ۳۵۰۰ تومان به آن‌ها عرضه می‌کنند آن‌ها حتی با سود کمتر، قیمت خود را بالاتر از قیمت مصوب قرار می‌دهند.

این مساله درباره محصولات لبنی پاستوریزه نیز صدق کرده و برخی از فروشندگان اعلام کردند اختلاف قیمت مربوط به تفاوت برند است به طوری که برند معروفتر، قیمتی بالاتر از قیمت مصوب دارد و قیمت برند ضعیف تر به قیمت مصوب نزدیک‌تر است.

انتهای پیام/ غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۹ ۰۳ مرداد ۱۳۹۹
دست مریزاد ارزان و با کیفیت