عملیات مشترک عراق: به پایگاه‌های ائتلاف آمریکایی نیازی نداریم

سخنگوی عملیات مشترک عراق از پیشبرد برنامه تحویل پایگاه‌های نظامی این کشور از سوی نیرو‌های ائتلاف غربی به سرکردگی آمریکا خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بغداد الیوم، تحسین الخفاجی، سخنگوی عملیات مشترک عراق اعلام کرد بغداد برای اجرای برنامه‌های خود به پایگاه‌ها و مشاوران نظامی ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا نیازی ندارد.

سخنگوی عملیات مشترک عراق روز پنج شنبه تاکید کرد تحویل پایگاه‌های ائتلاف غربی بر طبق برنامه از پیش اعلام شده انجام خواهد شد.

الخفاجی تاکید کرد بر اساس توافق صورت گرفته میان نیرو‌های ائتلاف بین المللی و دولت عراق، نیرو‌های ائتلاف در حال کاهش حضور خود در پایگاه‌های عراق هستند. از ابتدای امسال برخی از این پایگاه‌ها تحویل ارتش عراق شد و بقیه نیز مطابق با برنامه پیش می‌رود.

سخنگوی عملیات مشترک عراق یادآور شد ائتلاف بین المللی تا به امروز ۶ پایگاه نظامی را به ارتش عراق تحویل داده است.

در حالیکه خروج نیرو‌های نظامی آمریکا از خاک عراق به طور جدی دنبال می‌شود، روز گذشته وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد پنتاگون برای تقویت نیرو‌های ارتش تروریست آمریکا در منطقه خاورمیانه موسوم به سنتکام، تعدادی نیروی نظامی عازم خاورمیانه خواهد کرد.

در پی اقدام تروریستی آمریکا در به شهادت رساندن سردار قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس ایران و ابومهدی المهندس، نائب رئیس نیرو‌های بسیج مردمی عراق در ژانویه امسال، پارلمان عراق طی مصوبه‌ای خروج نیرو‌های خارجی از خاک این کشور را به تصویب رساند. مصوبه پارلمان عراق که از اکثریت موافق آرا برخوردار بود، دولت بغداد را ملزم به لغو درخواست از ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا و تعهد نسبت به پایان دادن حضور نیرو‌های خارجی در خاک عراق می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار