سرکنسول چین در هیوستون: آمریکا هیچ مدرکی برای اتهام‌زنی اش ارائه نکرده است

سرکنسول چین در هیوستون آمریکا گفت واشنگتن هیچ گونه مدرکی برای اتهام جاسوسی که به کنسولگری پکن وارد می‌کند، ارائه نکرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، سرکنسول چین در هیوستون آمریکا امروز اعلام کرد از اینکه متوجه شده واشنگتن خواسته کنسولگری چین در این شهر تعطیل شود بسیار شگفت‌زده شده است، زیرا هیچ مدرکی مبنی بر فعالیت‌های جاسوسی که این کنسولگری به آن متهم شده از سوی مقامات آمریکا ارائه نشده است.

این دیپلمات چینی گفت: «می‌دانم که آمریکایی‌ها آن را اجرای قانون می‌نامند، اما از سوی دیگر شما تا زمانی که ثابت نشده باشد، مقصر نیستید. بسیار خوب، اگر می‌گویید ما کار خلافی انجام داده‌ایم، شواهدی به ما ارائه بدهید. در غیر این صورت، تا وقتی که ثابت نشود ما بی‌گناه هستیم.»

او در ادامه از آمریکا خواست تا حقایق را بررسی کند و تأکید کرد که «چه شما یک دیپلمات برتر باشید، چه یک دیپلمات بسیار جوان، اولین درس این است که باید حقیقت را بیان کنید.»

این سرکنسول گفت هرگز انتظار نداشته که «این گونه رفتار شود»، زیرا این کنسولگری برای برقراری روابط دوستانه بین ایالات متحده و چین تلاش می‌کرد.

روز چهارشنبه، سفارت چین در واشنگتن بیانیه‌ای صادر کرد که در آن بسته شدن کنسولگری در هیوستون را به شدت محکوم کرد و هشدار داد پکن به آنچه که آن را «تحریک سیاسی» می‌داند، پاسخ خواهد داد.

روزنامه چینی گلوبال تایمز چهارشنبه گزارش داد آمریکا از چین خواسته است کنسولگری خود در شهر هیوستون ایالت تگزاس را ظرف ۷۲ ساعت آینده ببندد. واشنگتن پکن را به جاسوسی اقتصادی متهم کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار