مخالفت ریاست جمهوری افغانستان با پنج وزیر پیشنهادی عبدالله

ریاست جمهوری افغانستان پنج وزیر پیشنهادی معرفی شده از سوی عبدالله را به دلیل عدم شایستگی رد کرده است.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، برخی گزارشات حاکی از آن است که ارگ ریاست جمهوری افغانستان پنج وزیر پیشنهادی معرفی شده از سوی عبدالله عبدالله را به دلیل عدم شایستگی رد کرده است.

عبدالله عبدالله، رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان هفته پیش فهرستی ۱۴ نفری برای عضویت در کابینه به ارگ ریاست جمهوری فرستاد.

بر اساس این گزارشات، معصومه خاوری برای وزارت مخابرات، فضل احمد معنوی برای وزرات عدلیه، انورالحق احدی برای وزارت زراعت، نور رحمان اخلاقی برای وزارت مهاجرین، محب‌الله صمیم برای وزارت اقوام و قبایل، مصطفی مستور برای وزارت صلح، مسعود اندرابی برای وزارت داخله، نثار احمد غوریانی برای وزارت تجارت و سعادت منصور نادری برای وزارت اقتصاد، بشیر احمد تینج برای وزارت کار و امور اجتماعی، کنشکا ترکستانی برای وزارت تحصیلات عالی، عباس بصیر برای وزارت ترانسپورت، نجیب آقا فهیم برای وزیر دولت در امور شهدا و معلولین و عزیزالله آرینفر برای ریاست اصلاحات اداری از سوی عبدالله عبدالله معرفی شده بودند.

تاکنون مشخص نیست که از میان این افراد کدام یک از سوی اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان رد شده اند.

گفتنی است که بر اساس توافقنامه سیاسی که ۲۸ ثور/ اردیبهشت سال جاری میان محمد اشرف غنی و عبدالله عبدالله امضا شد، کابینه دولت افغانستان به صورت برابر میان هر دو تقسیم می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار