معدوم سازی سه تن مواد غذایی تاریخ گذشته در مشهد

سه تن مواد غذایی غیرقابل مصرف و تاریخ مصرف گذشته در بازرسی‌های بهداشتی کارشناسان بهداشتی از واحدهای صنفی اطراف حرم مطهر امام رضا(ع) جمع‌آوری و معدوم شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، دکتر حسین حسین زاده رئیس مرکز بهداشت ثامن مشهد با اشاره به اینکه سه تُن مواد غذایی تاریخ گذشته  جمع‌آوری و معدوم شد، گفت: این اقدام در قالب تشدید نظارت‌های بهداشتی بر مراکز تهیه و توزیع موادغذایی پس از بازگشایی و تعطیلی‌های مرتبط با کرونا انجام شده است و معدوم‌سازی این مواد غذایی که سودجویان قصد دستکاری تاریخ مصرف و فروش مجدد آن‌ها در بازار را داشتند سبب پیشگیری از بروز بسیاری از بیماری‌های گوارشی می‌شود.

علی اصغر حسنی مدیر گروه بهداشت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بر اساس دستورالعمل ستاد ملی مقابله با کرونا، اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی در ادارات و نهاد‌های دولتی و غیر دولتی با جدیت پایش می‌شود.
 
او افزود: ادارات و نهاد‌هایی که بیشترین مراجعه کننده را دارند بیشتر مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و بازرسی از ادارات و نهاد‌های دولتی با مشارکت فرمانداری‌ها انجام می‌شود علاوه بر این بازدید از اصنافی که مراجعه کنندگان بیشتری دارند نیز با همکاری اتاق اصناف و بازدید از مطب‌ها نیز توسط سازمان نظام پزشکی و معاونت درمان انجام می‌شود.
 
مدیر گروه بهداشت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: پس از بازدید از نهاد‌های دولتی و غیر دولتی یک لوح اطلاع رسانی در هر نهاد نصب می‌شود که نشان دهنده درصد رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است.
 
حسنی بیان کرد: تالار‌های پذیرایی نیز طبق مصوبه ستاد کرونا فعلا تعطیل شده است چرا که گردهمایی و اجتماعات انسانی منجر به شیوع بیشتر ویروس کرونا شده است.
 
انتهای پیام//ز.ق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.