با دستور رئیس جمهور و از طریق ویدئو کنفرانس صورت گرفت؛

بهره برداری از مرحله نخست طرح شبکه آبیاری تحت فشار در دشت میناب/ ۷۵۰ نفر مشغول به کار شدند

مرحله نخست طرح شبکه آبیاری تحت فشار دشت میناب به عنوان یکی از بزرگترین طرح‌های کشور با هزینه ۷۴ میلیارد تومان با دستور رئیس جمهور و از طریق ویدئوکنفرانس به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، علی مراد اکبری، معاون وزیر جهاد کشاورزی در حوزه آب و خاک گفت: برای تکمیل مرحله نخست طرح شبکه آبیاری تحت فشار در ۳ هزار و ۷۵۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی دشت میناب بیش از ۷۴ میلیارد تومان هزینه شده است.

اکبری با اشاره به اینکه عملیات اجرایی مرحله نخست طرح شبکه آبیاری تحت فشار دشت میناب از اسفندماه سال ۹۶ آغاز شده است، افزود: با بهره برداری از این طرح گام بزرگی در زمینه بهره برداری بهینه از منابع آبی و توسعه کشاورزی در مناطق تیرور، چاه اسماعیل، چاه شیرین، زیارت مولا و گوربند برداشته شد.

او با بیان اینکه با بهره برداری از طرح شبکه آبیاری تحت فشار دشت میناب برای ۷۵۰ نفر شغل ایجاد شده است، گفت: در زمین‌های کشاورزی دشت میناب محصولاتی مانند بادمجان، پیاز، فلفل، هندوانه، گندم، کلزا و آفتابگردان کشت می‌شود.


بیشتر بخوانید


معاون وزیر جهاد کشاورزی در حوزه آب و خاک افزود: آب مورد نیاز برای کشت محصولات کشاورزی در دشت میناب از مخزن سد شمیل و نیان تامین می‌شود.

اکبری گفت: تامین امنیت غذایی، افزایش کارایی مصرف آب با اجرای آبیاری تحت فشار قطره ای، احیای مجدد زمین‌های کشاورزی منطقه میناب، بهبود راندمان آبیاری از ۳۵ درصد به بیش از ۸۰ درصد، ارتقای بازده آبیاری برای افزایش بهره وری از دو منبع ارزشمند آب و خاک و تعادل بخشی به منابع با هدف کاهش برداشت از سفره‌های زیرزمینی از اهداف اجرای طرح شبکه آبیاری تحت فشار در دشت میناب است.

او افزود: افزایش توانمندی کشاورزان با ایجاد مشارکت بیشتر با نهاد‌های مرتبط، افزایش سطح درآمد کشاورزان و کاهش هزینه‌های کارگری و افزایش اشتغال دائم از دیگر اهداف اجرای این طرح است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در حوزه آب و خاک گفت:از ۱۵۶ هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی آبی هرمزگان تاکنون ۱۱۸ هزار هکتار معادل ۷۵ درصد به سامانه‌های نوین آبیاری مجهز شده اند که استان هرمزگان در این زمینه رتبه نخست کشور را در اختیار دارد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.