تعهد ارزی، چالش‌ صادرات پسته

رییس انجمن پسته ایران گفت: تعهد ارزی بانک مرکزی یکی از چالش‌های صادرات پسته است.

تعهد ارزی یکی از چالش‌های صادرات پستهحسین رضایی رییس انجمن پسته ایران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان با اعلام اینکه پسته ایران ۴۰ سال با موفقیت و ارز آور صادر ‌شده است، گفت: تعهد ارزی و پیمان سپاری ارزی بانک مرکزی باعث شد صادرات پسته وارد چالش شود.

او افزود: تجار و صادرکنندگان خوشنام و به نام پسته با این طرح بانک مرکزی نسبت به صادرات بی رغبت و عقب نشینی کردند.

رضایی با اشاره به اینکه ۸۰ هزار تن پسته هم اکنون در انبار‌ها داریم بیان کرد: ارز پسته یکی از پاک‌ترین ارز‌های کشور است که در این ۴۰ سال همیشه هم به کشور بازگشته است.

او اظهار کرد: بانک مرکزی درخواست داده بعد از صادرات، ارز به بانک مرکزی برگردد و بانک هم با صادرکننده با ارز نیمایی حساب کند که این موضوع باعث می‌شود صادر کننده متضرر شود و پسته ما هم چنان در انبار‌ها است.

رضایی با اعلام اینکه برای مدتی تعهد ارزی برداشته شد و ماه‌های اردیبهشت و خرداد روند صادراتی خوبی داشتیم گفت: با بازگشت دوباره تعهد ارزی و برون سپاری ارز به بانک مرکزی دوباره روند صادرات کند شد.

رضایی با اعلام اینکه ماه‌های اردیبهشت و خرداد روند صادراتی خوبی داشتیم، گفت: تعهد ارزی برداشته نشد و سیاست واردات در مقابل صادرات انجام شد.

رییس انجمن پسته با اشاره به اینکه تبلیغات در فضای مجازی هم در کند شدن صادرات پسته ما بی تاثیر نبوده است، بیان کرد: بعضی افراد با تبلیغات در فضای مجازی و ترغیب کردن کشاورزان به نفروختن پسته،  باعث شدند کشاورزان منتظر باشند و  پسته را گران‌تر بفروشند و به تاجران عرضه نکنند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار