صادرات از گمرک بوشهر ۵۴ برابر بیش از واردات است

در حالی که در سه ماه امسال پنج میلیون و ۷۰۸ هزار تن کالای غیرنفتی از گمرک‌های بوشهر صادر شده میزان واردات ۱۰۶ هزار تن بوده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، ناظر گمرک‌های استان و مدیرکل گمرک بوشهر گفت: با وجود تلاش استکبار جهانی برای توقف صادرات کالا از کشور، در سه ماه نخست امسال پنج میلیون و ۷۰۸ هزار تن کالای غیرنفتی به ارزش یک میلیارد و ۱۸۴ میلیون دلار از گمرک‌های این استان به خارج از کشور صادر شد.

بهروز قره بیگی، عمده کالا‌های صادراتی از گمرک‌های استان را محصولات پتروشیمی، میعانات گازی، مواد معدنی، انواع آبزیان و سبزی و صیفی عنوان کرد و افزود: در بهار امسال، هفت هزار تن میعانات گازی به ارزش چهار میلیون دلار از گمرک‌های این استان صادر شد.

مدیرکل گمرک بوشهر ادامه داد: این کالا‌ها بیشتر به کشور‌های چین، امارات متحده عربی، مناطق ویژه، افغانستان، هند، کره جنوبی، قطر، پاکستان، ترکیه و برزیل فرستاده شد.


بیشتر بخوانید


قره بیگی به واردات ۱۰۶هزار تن کالا در سه ماه امسال هم اشاره کرد و افزود: این کالاها به ارزش ۲۱۸ میلیون و ۱۳۵ هزار دلار از گمرک‌های این استان وارد کشور شد.

به گفته او، این میزان واردات نسبت به مدت مشابه پارسال از نظر وزن ۵ درصد افزایش و ارزش ۱۷ درصد کاهش داشته است.

مدیرکل گمرک بوشهر، عمده کالا‌های وارداتی به گمرک‌های استان را موز، لاستیک خودروی سواری، کره، چای سیاه، قطعات خودرو، برنج، یراق آلات، شیرآلات صنعتی و قطعات درِ اتوماتیک اعلام کرد.

قره بیگی کشور‌های چین، امارات متحده عربی، هند، فیلیپین، نیوزیلند، آلمان، سریلانکا، ایتالیا، کره جنوبی و اسپانیا عمده کشور‌هایی عنوان کرد که کالاهای وارداتی به گمرک‌های استان بوشهر از آنجا بارگیری شده است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.