حضور امدادگران هلال احمر در سواحل گیلان

روزانه ۱۰۰ امداد گر جمعیت هلال احمر گیلان در سواحل خزر آماده خدمات رسانی به شهروندان و گردشگران هستند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت،سیاوش غلامی ، مدیر عامل جمعیت هلال احمر گیلان  روزانه ۱۰۰ امداد گر جمعیت هلال احمر استان در سواحل دریای خزر در گیلان و ۲ پایگاه ثابت دریایی در انزلی و کلاچای آماده خدمات رسانی به شهروندان و گردشگران هستند.

او  با اشاره به فعال بودن ۲۰ فروند از ۲۴ فروند بالگرد موجود جمعیت هلال احمر کشور افزود: جمعیت هلال احمر گیلان یک فروند بالگرد در اختیار دارد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر گیلان  گفت: این نهاد حمایتی- امدادی  آماده ارائه آموزش چهره به چهره به ناجیان غریق مستقر در ساحل گیلان است و متقاضیان می‌توانند با مراجعه به شعبات این جمعیت در شهرستان‌های خود از این آموزش‌های رایگان امداد و نجات بهره‌مند شوند.

پیمان اسدی ، رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی گیلان نیز  از حضور ۵۰۰ امدادگر در ۶۴ پایگاه ثابت اورژانس در سراسر استان خبر داد و گفت: ۲۵ پایگاه و کمپ ساحلی نیز از اواخر خرداد تا اوایل مهر در ساحل دیای خزر به شهروندان خدمات رسانی می‌کنند.

او افزود: ۲۰۰ کیلومتر از طول ۲۸۰ کیلومتر ساحل گیلان خطر آفرین و منطقه شنا ممنوع است.

ئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی گیلان گفت: امدادگران اورژانس گیلان پارسال در طول مدت اجرای طرح‌های سالم سازی دریا ۸۹۳ نفر را در ساحل استان احیاء کردند که ۱۰۸ مورد از آن به علت غرق شدگی بود که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۷، ۴۳ درصد بیشتر است.

همچنین مهرداد مهرگان، سرپرست هیات نجات غریق و غواصی گیلان نیز گفت: در یک ماه گذشته ۲۰۷ نفر در سواحل استان از غرق شدن نجات یافتند.

او  افزود: ۹۵ درصد از کسانی که در چند سال اخیر به علت غرق شدگی جان باختند در مناطق شنا ممنوع و خارج از طرح‌های سالم سازی سواحل به کام مرگ رفتند.

سرپرست هیات نجات غریق و غواصی گیلاندر پایان با اشاره به شیوع کرونا ، تصریح کرد: بسیاری از گرشگران به علت رعات نشدن فاصله گذاری در طرح‌ها سالم سازی دریا برای شنا به مناطق خطر آفرین دریا و رودخانه‌ها مراجعه می‌کنند.

 

انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.