نشریه آمریکایی فوربس:

توافق ایران و چین ضربه محکمی به جایگاه آمریکاست

نشریه فوربس توافق ایران و چین را ضربه محکمی به جایگاه آمریکا و گامی دیگر برای عقب‌گرد واشنگتن از نظام بین‌المللی دانست.

توافق ایران و چین ضربه محکمی به جایگاه آمریکا استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، نشریه آمریکایی فوربس در گزارشی تحلیلی به توافق ۲۵ ساله ایران و چین اشاره کرد و نوشت: ایران و چین اخیرا یک قرارداد ۲۵ ساله برای توسعه روابط سیاسی و اقتصادی را امضا کرده اند. واضح است که این توافق با اینکه جزئیات آن هنوز فاش نشده است، یک گام بلند ایران به سمت شرق است.

در این گزارش آمده است: توافق ایران و چین، بیش از پیش موقعیت آمریکا را در غرب آسیا تضعیف خواهد کرد. این توافق برای ایالات متحده که پیش از این از توافق هسته‌ای با ایران (برجام) خارج شده و سازمان بهداشت جهانی را ترک کرده است، یک گام دیگر برای عقب‌گرد از نظام بین‌المللی محسوب می‌شود.

این نشریه آمریکایی با اعلام اینکه برای اولین بار از زمان جنگ جهانی دوم است که نقش رهبری آمریکا در سطح جهانی در حال کوچکتر شدن است تاکید کرد رویه‌های بین المللی در سال‌های گذشته به گونه‌ای تغییر کرده است که به ضرر آمریکا و به سود چین بوده است.

آمریکا در سال‌های گذشته با اعمال تعرفه و جنگ تجاری با چین و حتی متحدانش، سیاست خارجی خود را تغییر داده است؛ پس از آن هم از توافق آب‌وهوایی پاریس خارج شد، از توافق ترانس-پاسفیک عقب‌نشینی کرد و از توافق هسته‌ای ایران هم بیرون آمد؛ ایالات متحده بین خود و ناتو فاصله انداخت و پیمان تجاری با مکزیک و کانادا (نفتا) را ملغی کرد.

به دنبال اقدامات آمریکا و تنش‌های تجاری با دیگر کشورها، شرکت‌های آمریکایی جستجو برای دستیابی به تامین‌کنندگان و مشتری‌های جدید را آغاز کردند. همزمان کشور‌های دیگر جهان به دنبال توافق‌های تجاری جدید مانند توافق تجاری ژاپن با اروپا بودند.


بیشتر بخوانید


نشریه آمریکایی فوربس تاکید کرد این در حالی است که در مقابل چین به دستور کار جهانی خود سرعت داد. با عقب‌نشینی آمریکا از سطح جهانی، موضع چین در نظام بین‌المللی مسلط‌تر شد. توافق ۲۵ ساله چین با ایران باعث تقویت جایگاه این کشور در غرب آسیا خواهد شد.

فوربس نوشت: شرکت‌های چینی بزرگترین سرمایه‌گذاران در قاره آفریقا هستند و بیش از ۱۴۰ میلیارد دلار نیز در آمریکای لاتین سرمایه‌گذاری کرده‌اند. چین همچنین در کل آسیا و اروپا سرمایه‌گذاری کرده است و به دنبال احیای جاده ابریشم با نام جدید «یک کمربند، یک جاده» است. این کشور همچنین در زمینه زیرساخت‌های مهم مثل برق، جاده‌ها، پل‌ها، منابع طبیعی و بنادر سرمایه‌گذاری ‌های هنگفتی کرده است. به نظر می‌رسد آمریکا به حاشیه رانده شده و به این دلیل از منافع اقتصادی نیز بی‌بهره خواهد ماند.

این نشریه آمریکایی با شاره به همه‌گیری ویروس کرونا در ایالات متحده و جهان تاکید کرد که این بحران هم در کنار اقدامات اقدامات اخیر آمریکا به شدت در اقتصاد این کشور تاثیر منفی داشته است.

آمریکا مانند بسیاری از کشور‌ها محدودیت‌هایی در سفر‌های بین‌المللی وضع کرده است. این امر باعث مشکلات شرکت‌های آمریکایی در تامین کالا و مواد اولیه از فرامرز‌ها شده و همچنین مشکلاتی در زمینه پیدا کردن مشتری برای کالا‌های آمریکایی پدید آورده است.

نشریه فوربس نوشت: اما برخلاف سایر کشورها، آمریکا با سازمان‌های چندجانبه جهانی برای مقابله با ویروس کرونا همکاری نمی‌کند. در عوض از سازمان جهانی بهداشت خارج شد و در نشست بین‌المللی درباره واکسن کرونا نیز شرکت نکرد. کشور‌های اروپایی قصد دارند برای جبران ضرر‌های ناشی از ویروس کرونا یک تریلیون یورو کمک مالی برای اقتصاد در نظر بگیرند و کشوری مثل چین نیز تا کنون ۲ میلیارد دلار به کشور‌های دیگر برای مبارزه با ویروس کرونا کمک کرده است.

استفان والت، تحلیلگر برجسته آمریکایی و استاد روابط بین‌الملل دانشگاه هاروارد کندی معتقد است رئیس‌جمهور و وزیر خارجه آمریکا با اقدامات ضدایرانی خود بستر همکاری راهبردی ۲۵ ساله تهران و پکن را مهیا کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۵۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ایستاده
۱۳:۱۲ ۳۱ تير ۱۳۹۹
اسرائیل هیوم نوشته اگر چین بخواهد با ایران توافق امضا کند:
1-دولت اسرائیل بايد رويکرد خود در مورد نقش چيني‌ها در توسعه و مديريت زيرساخت‌ها و سرمايه‌گذاري در اسرائيل را تغيير دهد.
2-اسرائيل چاره‌اي جز لغو قرارداد توسعه بندر حيفا به همراه چند پروژه زيرساختي ديگر و معاملات همکاري علمي ‌و فناوري با چين ندارد.
دقت کنید، خودشون با چین قرارداد توسعه بندر و جاده و چه و چه دارند، نوبت که به ما رسید دم از فروش خاک ایران و مزخرفات برای دلسرد کردن مردم ایران میزنند.
لعت خدا بر غرب پرستان.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۸ ۳۱ تير ۱۳۹۹
اونها در شرایط عادی براساس منافع ملی خودشون قرارداد نوشتن اما ایران در شرایط تحریم واضطرار و برای عرض ارادت به کمونیسم قرارداد می نویسه ومعلومه که با این شرایط چین چه کاری انجام خواهد داد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۹ ۳۱ تير ۱۳۹۹
شرکت چینی به ما خسارت زده هر جا مراجعه کردیم برای شکایت کسی جواب گو نبود حتی سفارت چین در تهران تلفن هم جواب نمی ده /!!
Iran (Islamic Republic of)
Ali
۱۲:۲۸ ۳۱ تير ۱۳۹۹
ما هیچکدوم قرار داد را نخوندیم و نمیدونیم چیه این حرف ها را هم که رسانه های خارجی از جمله بی بی سی و امثالهم گفتن
اما پس اینهمه مخالف از کجا میاد میگم براتون
چون برجام دولت مردم را بدبخت کرد و اینمه مشکلات اقتصادی و بی ثباتی و ناکارآمدی مسئولان مردم را به دولت بی اعتماد کرده حالا دیگه اگه بخواد کار خوبی هم بکنه دیگه مردم بهش اعتماد ندارن که البته حق دارن یاد داستان چوپان دروغگو افتادم
و در یک جمله: برجام گزیده از ریسمون سیاه و سفید میترسه
اما یادمون نره رهبر برخلاف برجام به این قرار داد نظر مساعد دارن
یک بار دیدیم که پیش بینی رهبر درباره برجام که گفتن به مذاکرات امیدوار نیستم درست بود پس کمی تفکر
موفق باشید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۶ ۳۱ تير ۱۳۹۹
اگه آمریکا بخواد بیشتر از این خودخواهی و خیره سری کنه بدتر این روزا رو هم میبینه
France
ا
۰۳:۴۱ ۳۱ تير ۱۳۹۹
چینی ها با توافق با امریکا با این سیاست که مثلا آمریکا به ایران فشار وارد کند ولی ایران‌مجبور شود با چین توافق اقتصادی کند . یعنی در اخر مطلب باز سود اقتصادی چند درصد به شرکت های امریکای یا خود امریکا غیر مستقیم برسد . ۷۰‌درصد شرکت های چینی غربی هستند .
Iran (Islamic Republic of)
هادی حرف حق
۰۱:۱۵ ۳۱ تير ۱۳۹۹
بخدا ایران فقط و فقط با تولید داخل آباد میشه با این همه منابع و ما نیاز به هیچ کشوری نداریم حیفففففففف که این دولت برجامی نمیفهمد
United States of America
محمد
۰۱:۰۶ ۳۱ تير ۱۳۹۹
همه چیز داره روز به روز گرون میشه.دیگه آدم چیزای ابتدایی رو نمیتونه بخره.حالا خونه و ماشین بمونه.اوضاع خرابه.اینطوری پیش بره بذارم میشه.باز این قراردادی که میگن با چین اگه خوبه یا بده منتشر کنن متنش رو تا بعد مردم نظر بدن.البته اگه نظر مردم مهمه
Italy
ناشناس
۰۰:۴۷ ۳۱ تير ۱۳۹۹
عزیزانی که آنقدر سنگ آمریکا را به سینه میزنند ببینین سیاست دوست داشتن نیست که من آمریکا را دوست دارم بریم با اون قرارداد ببندیم، الان چین قدرت دوم اقتصادی دنیا است و در آینده میشه قدرت اقتصادی اول دنیا، میتونین سرچ کنین، GDP ,تا ۲۱۰۰ ببینی تا ۲۰۲۶ از آمریکا رد میشه، الان با این شرایط متاسفانه ایران هیچ راهی ندارن دلار را که میبینین، در دراز مدت هم باید بریم به سمت چین اوایل انقلاب یادتون نیست بعضی مردم به خاطر نفرت از آمریکا رفتن سفارش را گرفتن الان هم قضیه همینه ما باید با منطق حرکت کنیم، اگر واقعیت را بخواهید آمریکا حداقل از نظر اقتصادی رو به افول هست وبا اون ۸۰ ملیون اونجلیست طرفداری اسراییل تا اسراییل نیاد خرخره ما و مردم منطقه را نبره آرام نمیشه، امیدوارم این کرونا حداقل روند جایگزینی قدرت هارا تند تر کنه وچین زودتر بتونه آمریکا را کنار بزنه هرچند ما همیشه باید به فکر کشور خودمون باشیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۶ ۳۱ تير ۱۳۹۹
امریکا رو به افول است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۵ ۳۱ تير ۱۳۹۹
در زمان ۸ سال دفاع مقدس چین کشوری بوده که به ایران سلاح تسلیحاتی میفروخته و قانون منع فروش را زیر پا گذاشته چین در پیروزی دفاع مقدس به ایران کمک کرده ولی ترس ما از بلاهایی هست که دولت خودمون سرمون میاره مثل افزایش قیمت دلار به علت تصمیم گیری های غلطه روئسای بانک های خصوصی که دولت دست در جیب ما مردم فقیر کرد همون یه تیکه نانمونم برداشت تا برشکستگی بانک های خصوصی جبران بشه اگر قرارداد به خوبی تنظیم بشه حتمأ کمک کننده به کشور خواهد بود البته اگر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۲ ۳۱ تير ۱۳۹۹
مقام معظم رهبری نظرشون راجب برجام را خیلی قاطع برای مردم گفتن و کاملأ هم درست آینده ی برجامو پیش بینی کردن اکثر مردم سواد سیاسی ندارن فقط تحت تأثیر حرف های گروه های مختلف قرار میگیرن و تنها شخص قابل اعتماد برای اکثریت مردم کشور فقط مقام معظم رهبری هستند خواهشمندیم مانند برجام نظر خودشون راجب قرارداد با چین را از زبان خودشون به ما مردم بگن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۹ ۳۰ تير ۱۳۹۹
بااین دولت بی لیاقت چین مارو میخوره
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۲۳:۲۹ ۳۰ تير ۱۳۹۹
نقل کلام از بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی امام خمینی (ره):
هر جا دیدید آمریکا از کاری که شما انجام می دهید نگران وعصبانی شده بدانیدان کار درست است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۹ ۳۱ تير ۱۳۹۹
نقل کلام معتبرتر از امام : نه شرقی نه غربی مرگ بر وطن فروش خائن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۱ ۳۱ تير ۱۳۹۹
امریکا هم دست شما رو خونده که از فعل معکوس استفاده میکنه
Iran (Islamic Republic of)
آرمان
۰۰:۵۹ ۳۱ تير ۱۳۹۹
شما هایی که نگاهتون به غرب و یا شرق هست هم امام چیزی نفرمودن ؟ طبیعی هست امریکا از اینکه ایران مستعمره شرق بشه عصبانی بشه اون دلش میخواد خودش منابع ایران ارزون ببره نه چین
United States of America
ناشناس
۱۲:۳۷ ۳۱ تير ۱۳۹۹
امريكا ميخواست مارو استعمار كنه حالا ناراحته چون مستعمره چين شديم مساله به اين سادگي متوجه شدنش خيلي سخته؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۳:۱۰ ۳۰ تير ۱۳۹۹
امیدوارم قرارداد ویلموتس نباشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۱ ۳۰ تير ۱۳۹۹
چین به شش کشتی ایرانی که در بندر این کشور حضور دارند اجازه ترک بندر را نمی دهد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۰ ۳۰ تير ۱۳۹۹
آمریکا خیلی دوست داره ایران ایزوله باشه و این قرارداد با چین بسته نشه ولی نمی‌خواد هزینه کنه و توی جنگ اقتصادی با چین امتیاز بده تا چین رو منصرف کنه چون این به معنی سرعت دادن به فرآیند جایگزینی چین به عنوان قدرت اقتصادی دنیا بجای آمریکاست برای همین با جنگ رسانه‌ای و راه انداختند ارتش ترولها سعی می‌کنه قرارداد رو بدون هزینه از بین ببره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۸ ۳۰ تير ۱۳۹۹
امروز سی تیر وزیر نفت در حاشیه امضای قراردادهای نفتی با شرکت های داخلی:
قراردادهای باش شرکت های ژاپنی چینی و فرانسوی داشتیم که با بدعهدی و ترک قرارداد مواجه شدیم....

زنده باد چین که هیچوقت خیانت نکرده به ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۶ ۳۱ تير ۱۳۹۹
در هر صورت امریکا نابود است تمام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۲ ۳۰ تير ۱۳۹۹
یه سوال چین چه جوری به اینجا رسید با کشوری قرارداد ۲۵ ساله بست؟ نه روی پای خودش ایستاد به داخل نگاه کرد شرایط و تسهیلات بانکی در اختیار شرکت های چینی قرار داد من از رو آمار صحبت میکنم می تونید برید از سایت بانک جهانی ببینید چین از سال ۲۰۰۲ اینقدر پیشرفت کرد تازه این کشور به اندازه ایران نفت ندارد چیزی که به نظرم اگه خام فروشی نشه میتونه پایه و اساس شکوفایی اقتصاد ایران بشه.
Italy
ناشناس
۰۰:۲۲ ۳۱ تير ۱۳۹۹
جمعیت زیاد مثل هند داره کلید اصلی جمعیت هست
Iran (Islamic Republic of)
حقیقت
۲۱:۳۱ ۳۰ تير ۱۳۹۹
در سیاست هیچ کشوری دشمن دائمی و نه دوست دامئی هست چیزی که هست منافع مشترک ولی وقتی توافقی قراردادی بین دوتا کشور یکی قوی و دیگری ضعیف بسته میشه همیشه کشور ضعیف بازنده قرارداد هست چون از سر ضعف و تنگنا مجبور به بستن قرارداد هست و قدرت چانه زنی ندارد در تاریخ ازاین موارد بسیار هستند که محکمترین قراردادهای دنیا یکطرفه رها شدند یادم میاد قبل حمله ناتو به یوگوسلاوی میگفتن یوگوسلاوی خواهر خوانده روسیه است ولی ناتو مثل آب خوردن زدش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۰ ۳۰ تير ۱۳۹۹
من به اقای روحانی اعتماد دارم کارشو خوب بلده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۶ ۳۰ تير ۱۳۹۹
"من به اقای روحانی اعتماد دارم کارشو خوب بلده"
چقدر جمله شما آشناست؟! از کیه ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۸ ۳۰ تير ۱۳۹۹
والا از خودمه کسی گفته اینو؟
United States of America
ناشناس
۲۰:۰۹ ۳۰ تير ۱۳۹۹
امريكا ناراحته عقاب ببينه شكارش افتاده دست كركس ناراحت ميشه نميشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۱ ۳۰ تير ۱۳۹۹
چه خوب
Iran (Islamic Republic of)
یک ایرانی
۱۹:۱۰ ۳۰ تير ۱۳۹۹
غرب خیلی از فرصتها را ازدست داد حالا نوبت به چین است که فرصتها را شکار کند.
غرب فرصت همکاری با ملت و دولت ایران را با پیمان شکنی خودشان از دست دادند.
فرصتی که میلیاردها دلار به جیب غرب با خرید هواپیما و ....میزد.
حالا چین ،رقیب بزرگ غرب شانس این همکاری را در دست دارد.
البته ایران ما هم میتواند شکارچی خوبی از فرصتها باشد.و به تولد دهها ملیون خودرو در سال و یا از بزرگان تولید و فناوری شود.
Germany
ناشناس
۰۳:۰۵ ۳۱ تير ۱۳۹۹
غرب و شرق نداره که همشون دنبال مناقع هستن این ایدئولوژیشونه. الانم چون چیز برای ابر قدرت شدن باید جای پای خودشو تو غرب اسیا هم مهکم کنه و یک متحد قابل اعتماد داشته باشه به ایران روی اورده و ما هم باید ازشون استفاده کنیم برای پیشرفت خودمون.
امیدوارم بعضی اخباری ک تو شبکه های مجازی مبنی به دادن امتیازات کیش و... هم دروغ باشه . اونا به ما خیلی نیاز دارن برای ابر قدرت شدن نباید به کسی باج بدیم.
Iran (Islamic Republic of)
عبدالهی
۱۹:۰۵ ۳۰ تير ۱۳۹۹
کسایی که فقط ساز مخالف و ناسازگاری بلدندایا میتونن همین کشور و اقتصاد را به برترین اقتصادهای جهان برسانند؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!
به حال و آیندگان و مردم مدیونید اگه بدون همکاری با هیچ کشوری ،کشورمان را نسازید ،پس این گوی و این میدان ولی همه سودها را هم نخواهید از جیب مردم ببرید،غرب پرستان.
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری فرزندی از زاگرس
۱۹:۰۰ ۳۰ تير ۱۳۹۹
سند همکاری ایران و چین مشت محکمی بر دهان غرب بد عهد و پیمان شکن و مزدوران غربی است.
و آفتاب شرقیها در آسمان خواهد درخشید و یادمان نرود آفتاب همیشه از شرق طلوع میکند.
این سند همکاری به سود دو کشور بزرگ است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۴ ۳۰ تير ۱۳۹۹
می دونید ترس مردم چیه ترس مردم اینه که چینی ها نفت مون رو با قیمت زیر بازار ببرن جای پولم بهمون جنس چینی بدن این جوری هم می شیم یه کشوری به شدت وابسته تر به نفت و با شرکت های ورشکسته و افراد بیکار بیشتر چین همین الانشم بدهکارترین کشور به ایرانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۰ ۳۰ تير ۱۳۹۹
ایران‌خودرو با پژو و رنو قرارداد بست و همه با تحریم‌های آمریکا و بد عهدی و پیمان شکنی خودشان از ایران رفتند اگر همان‌موقع بجای غرب شرق را انتخاب می‌کرد حالا هر خودرو دویست ملیون نمیشد ؟؟؟
چرا از این همه نمونه و مثال تاریخی هم درس نمیگیرید؟؟؟؟؟
بسیار بسیار شرکتهای دیگر هم که با تحریم غرب و با پیمان شکنی غربیها ورشکست شدند را هم در نظر بگیرید .اگر هم ورشکست نشدند قیمتها را چند برابر و دستشان را در جیب مردم کردند .
کی میخواهید اینها را بفهمید.
چین از کشورها و ابرقدرتهای بزرگ شرق و جهان است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۷ ۳۰ تير ۱۳۹۹
آره الان آمریکا با این توافق ایران نابود میشه مرگ بر کمونیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۳ ۳۰ تير ۱۳۹۹
چین اقتصادی بزرگ و برتر است ،خوب یا بد نباید فرصتها را از دست داد.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۹:۱۰ ۳۰ تير ۱۳۹۹
سلام.ببینیددوست من ..همه مادوست داریم بخترین اتفاقات برای کشورعزیزمون رقم بخوره..ا،مابخاطر لجبازیومشکل باامریکاداریم بسمت چین میریم که بنظرم بمراتب بدترازامریکاییها(درمنفعت طلبی وسودبردنن ونه درسیاست)ظاهرچینیارونبینیدنوع نظامشون جوریه که بمراتب بدترن وحالتذزور وتک قطبیردارن_ شماامریکارونبایدفقط ازچشم ترامپ ببینیدلااقل امریکادوحزب داره ودموکراسیه الانشم خیلیاباسیاست دولتشون وترامپ مخالفن بنظرم خیلی بهترمیشه باایناکناراومد(دولتی غیرازفعلی وترامپ)تاباچینیهای کمونیست ک همین الانش هیچ نشده هشدارمیدن توبیخ وتوقیف میکنن چین وقتی بساطشوپهن کنه تاجارونکشه همه چیوول کن نیست جمعیتشون زیاده دنبال غذاومنافعن درهرجاودلشون بحال مانمیسوزه اینومطمعن باشید.امیدوارم هرچی خیره همون بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۴ ۳۰ تير ۱۳۹۹
فعلا با انتشار ویروس مردم دنیا رو نابود کرده.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۹ ۳۰ تير ۱۳۹۹
حرفای خنداه دار
امریکا اقتصادی بزرگ و برترین است خوب یا بد نباید فرصت ها را از دشت داد اینجوری چطوره؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۹ ۳۰ تير ۱۳۹۹
آره نباید فرصت جیبت را از دست بدهی کشور را میفروشن واین فرصت هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۱ ۳۰ تير ۱۳۹۹
خود آمریکا هم قبول داره که چین ابرقدرت بزرگ و رقیبی جدی در اقتصاد است،چرا عده ای نمیخواهند بفهمند؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
م
۱۹:۱۳ ۳۰ تير ۱۳۹۹
خب یعنی منظورشمااینه بهرحال بایدزیرسلطه یازیردست یکیشون باشیم دیگه اره؟ علی برکت الله نه شرقی نه غربی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۶ ۳۰ تير ۱۳۹۹
احسن به تو اینقدر فهیمی
چین جنسهای درجه یک را به ما نمیدن
فقط یه مشت بنجل
Germany
ناشناس
۱۷:۵۵ ۳۰ تير ۱۳۹۹
نه غربی نه چینی لعنت به هرچه خائن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۵ ۳۰ تير ۱۳۹۹
واقعا لعنت به هر چی خانی و مزدوره،چطور رابطه با غرب که اینقدر ازش خوردیم خوبه و یکدفعه شرق بد شد!!!!!؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۸ ۳۰ تير ۱۳۹۹
دیگه همون مونده بود بخاطر اینکه آمریکا ضربه بخوره ما کشورمونو اجاره بدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۵ ۳۰ تير ۱۳۹۹
دیگه فقط همین کار مونده بود همه دنیا میخوان با چین کمونیست رابطشون رو کم کنن ما میخوایم کشورمون رو اجاره بدیم به اونا بعدش هم به ونزوئلا کمک کنیم با یه کشور درست حسابی در ارتباط نیستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۶ ۳۰ تير ۱۳۹۹
خواب انگار,،پاشو انگلیس و آمریکا و آلمان و فرانسه و بسیاری کشورهای دیگر چین را شریکی خوب برای تجارت و اقتصاد میدانند.
Iran (Islamic Republic of)
م
۱۹:۱۵ ۳۰ تير ۱۳۹۹
چین مستقربشه بیرون کردنش دیگه رویامیشه بدتراز امریکاست چون کمونیستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۷ ۳۰ تير ۱۳۹۹
کدوم کشور خوبی کشورشو اجاره میده دریاهاشو اجازه صید به دیگر کشورا میده این بود استقلالتون این بود مرگ بر آمریکا تاوان آمریکا ستیزی تون رو بازم باید مردم بدبخت بدن خسته شدیم بسته دیگه والا نمیتونین یه کشوری که همه نوع منابع داره رو اداره کنین دیگه چی میخوای از جون یه کشور یه پچه هفت ساله میومد وضعمون بهتر بود هر روز یه قیمت هر روز کارخونه ها دارن بسته میشن تو مدت کرونا هم که هیچ کمکی به مردم نکردین بازم بودجه کم آوردین بعد میگین بازم مرگ بر آمریکا به فکر مردم باشین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۳ ۳۰ تير ۱۳۹۹
افسوس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۷ ۳۰ تير ۱۳۹۹
پهلوی بحرین را اجاره هم نداد از دست داد لعنتی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۸ ۳۰ تير ۱۳۹۹
حرف دل هشتاد درصد مردم ایرانو زدید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۸ ۳۰ تير ۱۳۹۹
از آمریکا جدا شدیم که استقلال داشته باشیم
حالت داریم مستعمره چین میشیم
دارند چیکار میکنند با ایران
نه شرقی و نه غربی شون همین بود
اگر‌ میخواستیم اینکار رو بکنیم‌ چرا انقلاب کردین حداقل اون موقع مستعمره کشور قدرتمند تر و با تکنولوژی بالاتری بودیم‌
به جای چینی هم‌امریکایی میومد کیش
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۸:۵۱ ۳۰ تير ۱۳۹۹
شما معنای نه شرقی نه غربی رو اشتباه متوجه شدی متاسفانه
این شعار به معنای عدم ارتباط با شرق و غرب نیست
به معنی عدم تابعیت و پیروی از اونهاست
در زمان رژیم پهلوی ما پیرو سیاست های غرب بودیم آیا الان هم هستیم؟؟؟ مثلا مثل سعودی
یا مثلا در قبال شرق ... الان چین و روسیه سیاستشون رو به ما دیکته میکنن؟؟؟؟ ها؟
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۷:۰۰ ۳۰ تير ۱۳۹۹
خداوکیلی حالا که با تمام دنیا رابطه‌مون قطع شده، چین هم روش! تا ۲۵ سال آینده این چینی‌ها یه قطره نفت و گاز برای آیندگان ما نمیذارند و تولیدات ما هم با ورود کالاهای چینی نابود میشند. لطفا بذارید با نفت ، گاز و گندم و کشاورزی و صنعت خودمون زندگی کنیم. نگران چی هستید؟ این همه از محور مقاومت حمایت کردید، بقیه رو بذارید خود روس‌ها خرجشون رو بدند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۷ ۳۰ تير ۱۳۹۹
آیندگان فناوری و پیشرفت و امکانات هم میخوان
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۶:۵۹ ۳۰ تير ۱۳۹۹
شاید شما همش دارید همه چیز رو گل و بلبل جلوه میدین ولی این مردم هر چقدم ساده لوح باشن و زود فریب بخورن یکم به تاریخ کشورمون ایران نگاهی بندازن میفهمن که خیلی از کشور های همسایه که الان برامون شاخ شدن قراردادی از ایران جدا شده بودن مثه کشور آذربایجان که بعد اتمام قرارداد تا ابد به ایران برنگشت!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۹ ۳۰ تير ۱۳۹۹
خوب همش در بی عرضگی و نادانی شاهان و مردم بود.
و سندهای همکاری که باید بسته میشد.
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۱۶:۴۴ ۳۰ تير ۱۳۹۹
در شرایط تحریم اقتصادی نمیشود به همچین قراردادی با خوش بینی نگاه کرد چون فقط یک راه فرار به حساب میاید و بس.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۵ ۳۰ تير ۱۳۹۹
مرگ بر امریکا ظالم تحریم گر
Mauritius
ناشناس
۱۶:۱۳ ۳۰ تير ۱۳۹۹
داره میگه کل منافع رو 25 ساله بفروشن به چین یعنی تمام منافعش از مالی گرفته تا غیره میرسه به چین حتی برای امنیتش هم نیرو از چین میارن.ما خون ندادیم که خاک کشورمون به یقما بره جناب پس اینقدر حمایت نکنید از این معاهده ننگین مگه شما ایرانی نیستید حتما نیستیدامضای این معاهده برابر است با زبونم لال انقلاب مردم
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۶:۵۵ ۳۰ تير ۱۳۹۹
مگه شمااین معاهده روخط به خط خوندی که اینقدرباقاطعیت حرف میزنی؟ماسپاه روداریم که نه تنها امنیت کشورمون بلکه امنیت منطقه رو داره تامین میکنه اونوقت شمامیگی ایران برای امنیتش ازچین نیرو واردمیکنه؟چرا اینقدرسم پاشی میکنیددرباره سندی که ازش خبرندارید؟باورکنیم که به خاطریه مشت دلار وطنتو نمیفروشی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۴ ۳۰ تير ۱۳۹۹
لااقل با پرچم ایران کامنت میذاشتی فکر نمی‌کردیم تو آمریکایی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۷ ۳۰ تير ۱۳۹۹
شما مشخصه جیب پر پولی داری هی از امنیت و این چیزا میگی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۱ ۳۰ تير ۱۳۹۹
جیب پر پول هم با تلاش و دانش و دانشگاه و صنعت و تجارت و ارتباط با کشورهای بزرگ بدست میآید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۸ ۳۰ تير ۱۳۹۹
شما هنوز نمیدونی پرچم دست فیلترشکن هست
Mauritius
ناشناس
۲۰:۵۶ ۳۰ تير ۱۳۹۹
نه جناب جیب پر پولی ندارم اصلا جیب پر پول هم مگه گزاشتن طوی ایران نه جناب من کشاورز بد بختیم شما جیبتون پر پوله
Germany
رضا
۱۵:۴۸ ۳۰ تير ۱۳۹۹
خدایا ما را از جهل و جمود فکری و خشک مغزی نجات بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۵ ۳۰ تير ۱۳۹۹
ایران رو بار وانت کردین چوب حراج دارین بهش میزنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۲ ۳۰ تير ۱۳۹۹
لابد مثل شاهان گذشته و آخرین موردش هم بحرین پهلوی.
Iran (Islamic Republic of)
خبربین
۱۵:۳۱ ۳۰ تير ۱۳۹۹
ما که دستمان به جایی بند نیست و با جاهای بالا و کسان سرشناسی ارتباط نداریم امیدوارم مدیر محترم این سایت برای کمک به آینده کشور هشدار جدی زیر را به هر نحو ممکن به گوش مسئولین محترم برساند تا در تنظیم متن هر قرارداد مبادی و مجاری احتمال سوءاستفاده را به حداقل ممکن برسانند:
از جمله در قراردادهای بین المللی دو جانبه باید شدیدا حواسمان به قراردادهای قبلی منعقد شده با کشورهای ثالث هم باشد .
مثلا ایران طبق قرارداد گازی کرسنت قرار شده بود گاز به امارات بفروشد (البته با قیمت ارزان و بدون پیش بینی آینده بازار نفت و گاز) بعد از طرف دیگر داشت گاز به ترکیه هم می فروخت با قیمت بیشتر.
ترکها امدند از ایران شکایت کردند که همانند قرارداد کرسنت باید ایران گاز ارزانتر به آنها بفروشد و ایران را به پرداخت غرامت سنگینی محکوم کردند.
این قضیه را در حقوق بین الملل شرط دولت کامله الوداد می گویند یعنی اگر کشوری برای یکی از کشورهای دوست در قرارداد دو جانبه ای امتیازاتی درنظر گرفت سایر کشورهای به اصطلاح دوست هم بلند میشوند و می گویند ما هم آن امتیاز را میخواهیم .
حالا فردا هندی ها و ترکها و روسها بلند نشوند بگویند خوب ما هم که با ایران دوست هستیم ؛ مگه ما با ایران چه کردیم که ایران امتیاز تامین انرژی ارزان به چینی ها داده و به ما نداده؟! چرا به ما گرانتر فروخته ؟ و آنگاه طبق این شرط که حتما در قراردادهای دو جانبه قبلی گنجانده شده شکایت می کنند به مجامع داوری بین المللی مصرح در قراردادها و برای انرژی گرانتری که به آنها فروختیم مطالبه غرامت می کنند و ماهم آش نخورده و دهن سوخته محکوم میشویم به همین راحتی؟!
هر چه اختلاسگران داخلی بردند و خوردند کم بوده ، بقیه هم باید بدیم غرامت تا کشورهای به اصطلاح دوست و برادر بخورند
Iran (Islamic Republic of)
خبربین
۱۵:۳۱ ۳۰ تير ۱۳۹۹
ما که دستمان به جایی بند نیست و با جاهای بالا و کسان سرشناسی ارتباط نداریم امیدوارم مدیر محترم این سایت برای کمک به آینده کشور هشدار جدی زیر را به هر نحو ممکن به گوش مسئولین محترم برساند تا در تنظیم متن هر قرارداد مبادی و مجاری احتمال سوءاستفاده را به حداقل ممکن برسانند:
از جمله در قراردادهای بین المللی دو جانبه باید شدیدا حواسمان به قراردادهای قبلی منعقد شده با کشورهای ثالث هم باشد .
مثلا ایران طبق قرارداد گازی کرسنت قرار شده بود گاز به امارات بفروشد (البته با قیمت ارزان و بدون پیش بینی آینده بازار نفت و گاز) بعد از طرف دیگر داشت گاز به ترکیه هم می فروخت با قیمت بیشتر.
ترکها امدند از ایران شکایت کردند که همانند قرارداد کرسنت باید ایران گاز ارزانتر به آنها بفروشد و ایران را به پرداخت غرامت سنگینی محکوم کردند.
این قضیه را در حقوق بین الملل شرط دولت کامله الوداد می گویند یعنی اگر کشوری برای یکی از کشورهای دوست در قرارداد دو جانبه ای امتیازاتی درنظر گرفت سایر کشورهای به اصطلاح دوست هم بلند میشوند و می گویند ما هم آن امتیاز را میخواهیم .
حالا فردا هندی ها و ترکها و روسها بلند نشوند بگویند خوب ما هم که با ایران دوست هستیم ؛ مگه ما با ایران چه کردیم که ایران امتیاز تامین انرژی ارزان به چینی ها داده و به ما نداده؟! چرا به ما گرانتر فروخته ؟ و آنگاه طبق این شرط که حتما در قراردادهای دو جانبه قبلی گنجانده شده شکایت می کنند به مجامع داوری بین المللی مصرح در قراردادها و برای انرژی گرانتری که به آنها فروختیم مطالبه غرامت می کنند و ماهم آش نخورده و دهن سوخته محکوم میشویم به همین راحتی؟!
هر چه اختلاسگران داخلی بردند و خوردند کم بوده ، بقیه هم باید بدیم غرامت تا کشورهای به اصطلاح دوست و برادر بخورند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۸ ۳۰ تير ۱۳۹۹
وضع فعلی ما برای بقا قاجار کشور را میفروخت حال ما هم میفروشم زنده باد اقا زاده ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۵ ۳۰ تير ۱۳۹۹
پهلوی هم بحرین را فروخت اینو یادت رفت بگی
Germany
ناشناس
۱۹:۱۷ ۳۰ تير ۱۳۹۹
ناشناسی که چند جا پیام گذاشتی پهلوی بحرین رو فروخت اولا این چه مغلطه ایه که شما داری می کنی حالا که پهلوی بحرینو فروخته جمهوری اسلامی هم اگه کشور رو بفروشه عیب نداره !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۶ ۳۰ تير ۱۳۹۹
مردم امریکادارند راحت زندگی میکنند شماهم کم میارید بگید امریکا اله وبله چشم ترقی شمارانداره خخخخخخخ ماایم که تو جهنم شماداریم میسوزیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۸ ۳۰ تير ۱۳۹۹
لطفا کنید وقتی اطلاع ندارید اظهار نظر نکنید. آمریکا بعد از یک قرن چاپیدن دنیا چهل میلیون بیکار داره، ۶۰۰ هزار بیخانمان، ۲۲ میلیون تو کانکس زندگی می‌کنند و اجاره نشین‌ها هم برای فقط دادن اجاره و هزینه‌های اولیه زندگی باید حداقل دو شیف کار کنند. بدهی ملی آمریکا به مرز ۳۰ تریلیون دلار رسیده و هزینه درس خوندن فقط در دانشگاه اینقدر بالاست که بدهی دانشجویی آمریکا بیش از یک و نیم تریلیون دلاره تازه وقتی می‌تونی توی دانشگاههای معتبر قبول شی که کلی پول پدرت خرج کرده باشه و مدرسه خصوصی فرستاده باشدت نه پابلیک اسکول که به درد لای جرز دیوار می‌خوره. به جای اینکه مهملات رسانه‌های فارسی زبان اونور آبی رو عین ساده لوح‌ها باور کنی یکم زبان انگلیسیتو تقویت کن برو اخبار خود آمریکاییها و کانالها و سایتهای فعالین اجتماعی سیاسی خودشونو ببین که سرت کلاه نره. وضع اقتصادی ایران وخیمه درست ولی دلیل نمیشه آمریکایی رو مثال بزنی که یکماه نمی‌تونی توش دوام بیاری. اینجا حداقل جایی برای زندگی داری و خوراکی برای خوردن و اینترنتی که دائم نق بزنی و دروغهای من و تو و بی.بی.سی رو تکرار کنی. اونجا باید تو پیاده رو یا پارک زندگی کنی مگه اینکه صبح تا شب بدوی و کار کنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۶ ۳۰ تير ۱۳۹۹
فقط از مسئولین خواهش می کنم ک کرسنت جدید برایمان درست نکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۰ ۳۰ تير ۱۳۹۹
نه شرقی نه غربی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۳ ۳۰ تير ۱۳۹۹
بگو فروش آب و خاک ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۳ ۳۰ تير ۱۳۹۹
ضربه عب نداره، انتقام سخت نگیرید جون خودتون.
France
milad
۱۵:۰۲ ۳۰ تير ۱۳۹۹
اره فهمیدیم خیلی خوبه قراردادتون فقط نمیفهمیم اگه انقد خوبه چرا منتشرش نمیکنید ماهم انقد خوشحال بشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۲ ۳۰ تير ۱۳۹۹
دلخوش به این مقدار نباشید.
Iran (Islamic Republic of)
علوی
۱۴:۵۳ ۳۰ تير ۱۳۹۹
رابطه با غرب فقط این مشکلات مردم رو حل میکنه وسلام خودمونم گول نزنیم
Iran (Islamic Republic of)
Hasan
۱۴:۵۳ ۳۰ تير ۱۳۹۹
مقصر کشور چین نیست

مردم ما غرب زدن

عاشق غربن

برو ببین تو این تحریم های کمرشکن کی ازمون نفت نمیخرد
بغیر چین
آمریکا!
اروپا!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۷ ۳۰ تير ۱۳۹۹
آفرین،سالها فریب غرب را هم خوردند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۶ ۳۰ تير ۱۳۹۹
راست میگی بجای پول نفت جنسای اشغالشو داد به ایران
Germany
ناشناس
۱۹:۲۲ ۳۰ تير ۱۳۹۹
ببین چه برسر کشور آوردین که خرید نفت با قرار داد ۲۵ ساله تخفیف ۴۰ درصدی و پرداخت با تاخیر دو ساله ثمن معامله رو لطف چین به ایران می دونید تازه اونهم به صورت کالایی جناب اگه فکر می کنی این قرارداد خوبه بیا خونتو با ۴۰ درصد تخفیف و یک چک دو ساله به من بفروش نامرد اونی که نفروشه و اونی که نخره البته بعدش می تونی افتخار به قرار داد هم بکنی
Germany
علی
۱۴:۵۲ ۳۰ تير ۱۳۹۹
میترسم آمریکا از این ضربه جاخالی بده بخوره تو گوش ملت ایران
Germany
علی
۱۴:۵۲ ۳۰ تير ۱۳۹۹
میترسم آمریکا از این ضربه جاخالی بده بخوره تو گوش ملت ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۹ ۳۰ تير ۱۳۹۹
آقایون ژورنالیست بجای اینکه تحلیل اخبار بسمت مخالفت با آمریکا باشد معیشت مردم رو در نظر بگیرید
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۴:۲۷ ۳۰ تير ۱۳۹۹
حرف های شما مسئولین درسته ولی انقدر این اوخر با دلار ۳۰هزارتومنی که هر سری میگید میاد پایین ولی بعدش میره بالا دروغ گفتید دیگه مردم حتی یه دونه از حرفاتونا باور نمیکنن اگر تونستید دلار را بکنید ۱۰هزار تومن اونوقت شاید دوباره حرفاتون باور بشه اونم شاید که اونم با شرایط اقتصادی بانک مرکزی غیر ممکنه!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۷ ۳۰ تير ۱۳۹۹
در مورد برجام هم از ابن ادعاهای رایگان !!! زیاد بود
Iran (Islamic Republic of)
Daniel
۱۴:۲۴ ۳۰ تير ۱۳۹۹
همونطور که عربستان، قطر رو به ایران تقدیم کرد، آمریکا هم ایران رو به چین تقدیم کرد، اگه خیلی دلش میسوزه و اذیت میشه بهتره یکم دست از این تحریم و لجاجتش دست برداره بعد میبینه ایران هنوزم با چین قرارداد میبنده یا آمریکا، الان اگه عربستان مشکلش رو با قطر حل کنه، قطر از خداشه با عربستان باشه تا ایران، در مورد ایران هم همینطور، ولی وقتی آمریکا خودش نمی‌خواد خب ما که نباید التماسش کنیم بیاد با ما همکاری کنه ماهم میریم با چین قرارداد میبندیم، دندش نرم چشمش کور میخواست اینقدر تحریم پشت تحریم نبنده به ایران، شمام انقدر طرف آمریکا رو بیخود نگیرید فعلا که تا اینجا چین خیلی مواقع حامی ایران بوده.
Italy
ناشناس
۰۰:۳۳ ۳۱ تير ۱۳۹۹
آفرین عین حقیقت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۳ ۳۰ تير ۱۳۹۹
اشتباه نگید
این درسته : قرارداد ایران و چین ضربه محکمی به شعور هرایرانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۶ ۳۰ تير ۱۳۹۹
روی قاجار رو سفید نکنید ایران فروشی نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۱ ۳۰ تير ۱۳۹۹
بخاطر سوریه لبنان عراق یمن مجبوریم وطن فروشی کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۹ ۳۰ تير ۱۳۹۹
پهلوی یادت رفت بحرین اروندرود مصب رودخانه هیرمند و....
Iran (Islamic Republic of)
دانیال
۱۵:۴۷ ۳۰ تير ۱۳۹۹
ای کاش توهر حیطه ای سواد نظر دادن را واشتیم بعد صحبت میکردیم دوست عزیز چین از زمان ساسانیها با ما درحال تجارت هستن وکمک به پادشاه ایران یزکرد کردن یکم تاریخ بخون سوادت بالا بره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۸ ۳۰ تير ۱۳۹۹
ماشالله به شما که خیلی با سوادی ، پس حتما اینو هم میدونی در زمان اشکانیان چین با روم متحد شد بر علیه ایران ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۹ ۳۰ تير ۱۳۹۹
قاجار رویش سیاه سیاه سیاست و پهلوی هم بد بدتر ،پس بشین تو خونت و از ترس جایی نرو.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۴ ۳۰ تير ۱۳۹۹
مردم از مال و پول می گذرند ولی از یک وجب خاک کشورشان نخواهند گذشت. خون شهدا را پایمال نکنید. خجالت بکشید و شرم کنید
United States of America
ناشناس
۱۵:۲۵ ۳۰ تير ۱۳۹۹
خجالت و شرم کردنی نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۰ ۳۰ تير ۱۳۹۹
با کشتی خاک را میبرند امارات اباد میشود ثروت را میبرند کانادا ابد شود لبنان کسری نداشته باشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۱ ۳۰ تير ۱۳۹۹
نمیدونمyjcچرا اینقدر برای این قرار داد دست و پا میزنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۴ ۳۰ تير ۱۳۹۹
حتما یه چیزی تو جیبش میره
United States of America
ناشناس
۱۶:۱۷ ۳۰ تير ۱۳۹۹
اسرائيل هم فلسطين رو ميخواست بگيره با تفنگ نرفت اول با وعده وعيد رفت
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۴:۰۶ ۳۰ تير ۱۳۹۹
از قدیم گفتن هیچ گربه ای محض رضای خدا موش نمیگیره . امریکا و چین هردو فقط به فکر منافع خودشان هستند یکی در لباس دوست و دیگری در لباس دشمن . یکی با تحریم ضربه میزنه و دیگری با قرارداد استعماری . یکی از در میاد یکی از دیوار واین وسط فقط ملت مظلوم ایران هستند که قربانی سیاستهای غلط دولت میشوند و باید هر مشقتی را به جان بخرند
Iran (Islamic Republic of)
راستین
۱۷:۳۲ ۳۰ تير ۱۳۹۹
چرا اینقدر حرف مفت میزنی من سوالم اینه پس چه جور ایران حق داره با سوریه قرار داد استراتژیک ببنده شما الان میری یه مغازه میگیری میگی قرار داد حداقل سه ساله باشه تا اگه مشتری جمع کردی بتونی سودشم ببری بعد توقع داری یع کشور با شما قرار داد ببنده و سودی هم نبره به خدا نوبره شما همونا نیستید که برا برجامتون قر میدادین چرا موقع برجام لال مونی گرفته بودین ..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۳ ۳۰ تير ۱۳۹۹
هفت قطعنامه کشورت خورد و همه لغو شدند و جنگی هم اتفاق نیفتاد حالا برجام بد بود نادان.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۴ ۳۱ تير ۱۳۹۹
اونیکه میگه بر جام جنگ رو برداشت از همه نادان تره.بر جام از اول هم کارایی نداشت .اینقدر بدبخت هستین که آب خوردن هم به بر جام مربوط میشد.تهش امتیاز دادن به غرب درمقابل ما دست خالی.آقای ناشناس دانا
Iran (Islamic Republic of)
نادر
۰۰:۲۴ ۳۱ تير ۱۳۹۹
ناشناس 18:33 دانا سایه جنگ رو بر جام دربو داغون دور نکرد بلکه قدرت دفاعی نیروهای نظامی ما بود که سایه جنگ را از کشور دور کرد غربگرداها.
United States of America
ناشناس
۱۴:۰۲ ۳۰ تير ۱۳۹۹
عهد نامه ی ترکمنچاینا...یک عده بیسواد که با پارتی رفتن سرکار و به فکر شکمشکون هستن و غیرت ندارن و میخوان که حقوقشون عقب نیفته از این عهدنامه ی ننگین دفاع میکنن...
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۱۳:۵۸ ۳۰ تير ۱۳۹۹
باز شرف چین بهتر از آمریکایی آدم کش هست. باید ارتباطمان با آمریکایی زورگو صفر بشه در عوضش ارتباطمان با چین روز به روز افزایش پیدا کنه که طبق پیش بینی ها در چند سال آینده چین ابر قدرت جهان میشه.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۴:۳۶ ۳۰ تير ۱۳۹۹
من از سیاست های جنگ طلبانه آمریکا بدم میاد، ولی از چینیا متنفرم، کسایی که سوسک، خفاش، کرم، عقرب و ... میخورن مارو هم یه به روزش میخورن، یه اتوبان تهران شمال رو پس از سالها به پایان رسوندن اینا؟ آخرشم در رفتن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۱ ۳۰ تير ۱۳۹۹
دوست عزیز مگر توحید به معنای اعتقاد فکری و عملی به قدرت خداوندی نیست پس اگر ما واقعا موحد و مسلمان و مومن به خدا هستیم پس از دامن این ابرقدرت پوشالی پریدن توی آغوش اون یکی به چه معناست؟
نه درست مسلمانیم نه درست لیبرالیم و نه درست کمونیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۸ ۳۰ تير ۱۳۹۹
بعدشم یکی میشه بدتر از امریکا...پدر ملتو در میاره.........
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۲ ۳۰ تير ۱۳۹۹
نه شرقی نه غربی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۳ ۳۰ تير ۱۳۹۹
شتر در خواب بیند پنبه دانه
Italy
ناشناس
۰۰:۳۸ ۳۱ تير ۱۳۹۹
ما مردم ایران همش احساساتی میشیم، باید واقعیت ها رو ببینیم الان بریم التماس آمریکا جون ما بیا برجام دو را ببندیم واقعا چی می گین مگه به دوست داشتن الان بخاطر همون تحریم های آمریکا داریم به میشیم، تا سال ۲۰۲۶ چین ابرقدرت اقتصادی دنیا در تمام آمار میشه، حالا شما دوست داشته باش یا نداشته باش آمریکا الان بخاطر اسراییل به خون ما تشنه است
Iran (Islamic Republic of)
اسماعیل
۱۳:۵۵ ۳۰ تير ۱۳۹۹
ما که خودمون مغز متفکر دنیائیم چرا با تولید و صادرات اجناس خوب ما خودمان استقلال پیدا نکنیم پس جهش تولید چی میشه حمایت از کار و کارگر ایرانی چی میشه؟
United States of America
ناشناس
۱۵:۳۱ ۳۰ تير ۱۳۹۹
فکر میکنی مغز متفکر دنیائی اسماعیل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۴ ۳۰ تير ۱۳۹۹
شعاره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۳ ۳۰ تير ۱۳۹۹
فکر نان باشید که ...... کدام گوش شنوا
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
21
۱۳:۵۱ ۳۰ تير ۱۳۹۹
ادم معتاد وقتی پول کم میار واسه مواد
تمام زندگیشو میفروشه مثل الان. ایران چین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۱ ۳۰ تير ۱۳۹۹
شما راهکار ارائه بده مغز متفکر
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۸:۲۸ ۳۰ تير ۱۳۹۹
راهکارش اسون فقط میخاد کمی بفهمی
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۸:۳۶ ۳۰ تير ۱۳۹۹
اختلاس نکن تا پول کم نیاد
اینم راهکار
Iran (Islamic Republic of)
اسماعیلی
۱۳:۴۶ ۳۰ تير ۱۳۹۹
آمریکا و بدخواهان نظام جمهوری اسلامی همچنان میسوزند.
United States of America
ناشناس
۱۵:۳۳ ۳۰ تير ۱۳۹۹
چرا??اسماعیلی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۵ ۳۰ تير ۱۳۹۹
میخندند چون چین نصف منافع از ایران را پشت پرده به امریکا میدهد
United States of America
ناشناس
۱۹:۳۶ ۳۰ تير ۱۳۹۹
اخه شير ببينه شكارش رو كفتار داره ميخور ميسوزه ديگه نميسوزه؟
Italy
ناشناس
۰۰:۴۰ ۳۱ تير ۱۳۹۹
عزیزم شما بزن gdpتا سال ۲۰۲۶ ببین چین چطور از آمریکا جون رد میشه خخخخ
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۳:۴۲ ۳۰ تير ۱۳۹۹
در شعار میگیم نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی ولی در عمل تمام تمرکزمون رو اینه کدوم کشور خوشحال میشه کدوم کشور ناراحت و اصلا تمرکزی روی کشور خودمون و منافع ملی نداریم و ضعف هارو پشت کلماتی مثل ضربه به آمریکا قایم میکنیم. بهتره واقع گرا باشیم بجای تمرکز روی خوشحال یا ناراحت شدن دیگران روی منافع ملی تمرکز کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۲ ۳۰ تير ۱۳۹۹
واقعا میخام گریه کنم که پدرم شهید جنگ تحمیلی برای اینکه یک وجب خاک ایران از دست نده جونشو از دست داد ولی الان میبینم که.... متاسفم واقعا
~ ~
* *
' '
' '
' '
' '
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۴:۴۹ ۳۰ تير ۱۳۹۹
موافقم امثال پدر تو زیادن مثل پدر منکه سالها قبل از انقلاب جنگید و در جنگ با عراق هم جنگید و جانباز شد الانم بارها متوجه شدم بخاطر گرونی جلو زن و بچه نمیتونه سرشا بلند کنه این افراد شرمنده از خانواده همونایین که یه وجب از خاکشونا به بیگانه ندادن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۴ ۳۰ تير ۱۳۹۹
روح پدرتان شاد ولی این قرارداد حتما به نفع ایران است یا حداقل شرایط برابر دارد که دشمن داره میسوزه نه مثل برجام که کاملا یکطرفه و به ضرر ایران بود.
United States of America
ناشناس
۱۵:۳۵ ۳۰ تير ۱۳۹۹
میخای گریه کنی?? گریه کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۴ ۳۰ تير ۱۳۹۹
امثال پدر شما و پدر من جون دادن خون دادن تا یه وجب از خاک ایران از بین نره ولی یه عده میخوان 25سال خلیج فارس رو بدن به چین بخدا قسم که یه روزی مردم به خصوص خانواده شهدا و جانبازان برمیخیزن تا ایران رو از افرادی که فقط به فکر جیب خودشونن پس بگیرن..

ایران رو پس میگیریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۲ ۳۰ تير ۱۳۹۹
دوست عزیزی که میگی این قرارداد مثل برجام نیست ،بعدا معلوم میشه مثل برجام هست یا بدتره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۸ ۳۰ تير ۱۳۹۹
روح پدرتان شاد شاد .
یقین داشته باش که این سند همکاری برای هر دو کشور خوبی و مزیت دارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۹ ۳۰ تير ۱۳۹۹
تحویل بگیرید اینقدر درباره قرارداد گلستان چی و وترکمن چای بد گفتید حالا جمعش کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۹ ۳۰ تير ۱۳۹۹
بحرین پهلوی را هم حساب کن .
ضمنا اونها کجا و اجاره جزیره کجا ،نادان.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۲ ۳۰ تير ۱۳۹۹
اقای به اصطلاح عاقل اسرائیل چطوری الان سرزمین اشغالی فلسطین را گرفته؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۸ ۳۰ تير ۱۳۹۹
پس فردا که چینی ها مثل مور و ملخ بریزند تو ایران ومارو بخورند معلوم میشه نتیجه اش
United States of America
ناشناس
۱۵:۳۹ ۳۰ تير ۱۳۹۹
چینی ها تو ایران بودن ناشناس
همه خان ها چینی هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۰ ۳۰ تير ۱۳۹۹
همه خان ها چینی بودند!!!!؟؟؟؟!!!!
شاید خان شما چینیه!!!!!!
خخخخخخخخ
United States of America
ناشناس
۲۰:۵۹ ۳۰ تير ۱۳۹۹
خانها طایفه ای از مغلهای شمال چین بودند که زمان حمله مغلها وارد ایران شدند ناشناس
چنگیز خان یادته?
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
بسیجی
۱۳:۳۵ ۳۰ تير ۱۳۹۹
برای نابودی کشورمان نیازی ب دوشمن یا جنگ نیست ......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۵ ۳۰ تير ۱۳۹۹
باورم نمیشه نماینده مجلس اومد اعلام کرد که واقعا جزیره کیش قرار بوده اختیار تامش رو بدن به چینی ها بعد همچنان از این قرارداد دفاع میکنید
Iran (Islamic Republic of)
سرباز
۱۳:۳۴ ۳۰ تير ۱۳۹۹
اشتباه همه خوانندگان این است که فکر می کنند تقویت روابط با چین یعنی واردات محصولات چینی
در این مقاله نوشته نشده است که توافق بین ایران و چین چه چیزی بوده است فقط گفته ضربه محکمی به جایگاه آمریکاست
Finland
روح الله
۱۵:۴۴ ۳۰ تير ۱۳۹۹
دقیقا مشکل همینه چرا مردم نباید متن قراردادو بدونن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۷ ۳۰ تير ۱۳۹۹
عزیزم این مشکل تو که فکر می کنی مثل اول راهنمایی فقط باید در مورد موضوع انشا چیزی بنویس
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۳۴ ۳۰ تير ۱۳۹۹
درود بر دولت محترم و مقام معظم رهبری ؛ دوستان عزیز این تفافق سیلی محکمی بر دهان آمریکایی ها خواهد بود و پوزه کثیف آن ها را به خاک خواهد مالید.
قطعا با حضور پر رنگ تر برادران چینی در ایران شاهد کمر خم کردن تحریم خواهیم بود ، انشاالله به زودی و بنابر فرموده مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب ، جمهوری اسلامی ایران یکی از نخستین قدرت های اقتصادی جهان خواهد شد ، و این امر انشاالله به زودی و با یاری برادران چینی و روس محقق خواهد شد ، تعامل سازنده با جهان یعنی این ، نه با کشور های شیطان صفتی چون آمریکا و اسراییل و انگلیس و سایر کفار.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۸ ۳۰ تير ۱۳۹۹
فعلا که مردم ایران از این قرارداد ناک اوت میشن. شما هم این قرارداد رو اینقدر توجیه نکن هر چقدرم زور بزنی از ننگین بودن این قرارداد کم نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۳:۰۰ ۳۰ تير ۱۳۹۹
آیا این توافق میتونه جلوی این همه گرونی رو بگیره،وا فقط اسمش توافقه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۵ ۳۰ تير ۱۳۹۹
نه فقط تمام پیمانکاران ایرانی ور شکست میشن
United States of America
ناشناس
۲۱:۰۲ ۳۰ تير ۱۳۹۹
تمام پیمانکاران ایرانی ور شکست میشن چه??
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۲:۵۷ ۳۰ تير ۱۳۹۹
خدایش ببینید چطور توجیح میکنن
ما که داریم میدیم بهچین بیایم بدیم به امریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۴ ۳۰ تير ۱۳۹۹
اینقدر از آمریکا خوردی البته ضربه و تحریم و جنگ.
و اینقدر هم ازتون خورده نفت و ثروت.
حالا باز هم میخوای بدی آمریکا؟؟؟؟ اسمتو چی بزاریم؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۸ ۳۰ تير ۱۳۹۹
این و نگید چی بگید. آخه چه ضربه محکمی؟آه...... ..
Iran (Islamic Republic of)
علی .
۱۲:۳۶ ۳۰ تير ۱۳۹۹
 یه آمار امروز دیدم گفتم شاید بد نباشه بگم
1_تنها کشوری که از ایران نفت میخره=چین
2_کشوری که بانک هاش با ایران کار میکنه و پول های ایران را بلوکه نکرده= چین
3_کشوری که تو مجامع بین الملل همیشه از ایران دفاع کرده=چین
کشوری تا چند سال دیگه قطب اقتصاد دنیاست =چین
6_ میزان داد و ستد ایران و چین ۲۰ میلیارد دلار بوده
4_توتال فرانسه در سال ۹۷ از ایران رفت و ضربه بزرگی به صنعت نفت ما وارد کرد
5_بانک های اروپا هیچ کانال مالی با ایران ندارند و پول های ایران را بلوکه کردن
6_شرکت پژو رنو فرانسه سال ۹۷ از ایران رفت
خلاصه که اولا بدون اطلاعات کامل قضاوت الکی نکنیم و به فضای مجازی و چیز هایی که توش میگن اعتماد نکیم
بالاخره هر کشوری مجبوره با کشور های دیگه در ارتباط باشه وگرنه چرخ اقتصاد نمیچرخه
و اینکه قرار داد با چین خوبه به شرطی که قرار دادش خوب باشه نه مثل برجام

■○■ البته باید اینم در نظر گرفت که برخلاف برجام که رهبر گفتند به آن امیدوار نیستم درباره قرار داد ۲۵ ساله ایران و چین گفتن این قرار داد حکمت آمیزه

نکته جالب هم اینه که همون هایی که روزی با برجام موافق بودن الان با قرار داد ایران چین مخالفن تا کی میخوای سرتو بکنی زیر برف نمونش هم شبکه هایی مثل بی بی سی و ایران اینترنشنال و من و تو حالا هم کسی پیش خودش فکر نمیکنه برجامی که باهاش موافق بودن که بوی لجنش همه جا را برداشته پس حتما ی چیزی هست که همه دشمن های ایران با ابن قرار داد مخالفن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۸ ۳۰ تير ۱۳۹۹
تنها کشوری که با وارداتش مشاغل کوچیک ایران رو بدبخت کرد =چین
تنها کشوری که پروژه آزاد راه تهران شمال رو ول کرد =چین
تنها کشوری که با صید ترال تو خلیج فارس صیاد های ما رو بدبخت کرد = چین
تنها کشوری که با خوردن جک و جونورهای وحشی کرونا رو بوجود آورد = چین
بسه یا بازم بگیم
United States of America
ناشناس
۱۵:۴۸ ۳۰ تير ۱۳۹۹
علی همه حقیقت رانمیبینن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۷ ۳۰ تير ۱۳۹۹
حکمتش اینه دارن کشورمون رو میفروشن متوجه ای که
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۲ ۳۰ تير ۱۳۹۹
برجام فروش نفت ایران رو با قیمت روز آزاد کرد خطر جنگ رو از کشور دور کرد ۱۵۰ میلیارد دلار رو به کشور برگردوند یعنی حقوق ۱۵ سال حقوق بگیران کشوری ولشکری و ثبات اقتصادی رو برای ۳-۴ سال تو کشور برقرار کرد در بخش هسته ای هم دستگاهها وتکنولوژی های نو رو وارد کشور کرد همه اینها در عوض کم کردن مقداری از شرارتها بود حالا کسی که این همه گشایش های برجام رو نمی بینه طبق تعبیر قرآن با این که چشم داره کوره واز درک حقیقت عاجز یا کافره(کافر به معنای پوشاننده ،پوشاننده ی حقیقت)در عوض این قرارداد حکمت آمیز فقط در بخش فروش نفت که در واقع امتیازیه که چینی ها به ما می دن ۴۰ درصد فروش ارزانتر نفت به چین وباز گرداندن مبلغ حاصل از فروش بعد از دوسال اونم با یوان واقعا که نمی بینید ونمی شنوید وخدا شما را از درک حقیقت محروم کرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۷ ۳۱ تير ۱۳۹۹
کدوم گشایش اقتصادی و ثابت اقتصادی رو بر جام ایجاد کرد جناب ناشناس 20:02 خیلی آدم جالبی هستی کلی امتیاز به طرف دادیم در رآکتور هسته ایی بتن ریختیم 20دصد غنی سازی که مال دولت قبل بود دستاورد دولت قبل بود وگرنه ما چی داشتیم به طرف مقابل بدیم کدام ثبات جز تحریم تورم گرانی فساد بی عرضگی دولت چشم دوختن به غرب کدام دستاوردی داشت برجام؟یا خوابی را خودتو بخواب زدی. درضمن بارها رهبری فرمودن با این شرط باید توافق کرد.آیا تیم مذاکر کننده عمل کردن؟اما نتیجه چیز دیگه ایی شد.سایه جنگ؟یعنی قرار بود با بر جام جنگ برداشته بشه ؟حتی دولتتون آب خوردن و به بر جام ربط داده بود.درضمن جناب حضرت آقا تاکید به این قرارداد25 ساله داشتن وگرنه جناب دولتتون دنبال مذاکره با غرب بود.
Iran (Islamic Republic of)
reza
۰۸:۲۴ ۳۱ تير ۱۳۹۹
بر تمام رجال سیاسی و حقوقدانان و نمایندگان مجلس واجب شرعی است که نگذارند با این تفاهم نامه یاقرارداد25ساله همان بلائی که در قرارداد نافرجام برجام بر سرمان آمد دوباره تاریخ تکرار شود تک تک مفاد قرارداد و بندها وتبصره های آن واکاوی شود نه اینکه مانند قراردادبرجام در عرض 20دقیقه تصویب شود و باید و الزاماً از تکنولوژی های مدرن و به روز چین در تمام شئون استفاده شودو در انتقال تکنولوژی های به روز و مدرن بهره ببریم مانند:
تکنولوژی حمل و نقل ریلی(تولی و ساخت قطارهائی با سرعت500کیلومتر درساعت و زیرساخت ها و تولید مهندسی معکوس آن در کشور...........
حمل و نقل دریائی:انتقال تکنولوژی در ساخت و تولیدکشتی های قاره پیما نظامی و غیرنظامی و.....
حمل و نقل هوائی: انتقال تکنولوژی تولید و ساخت انواع پیشران ها و انواع موتور هواپیماهای مسافربری و یا جنگنده و.....
صنایع هوا فضا: انتقال دانش و تکنولوژی انواع موشکهای ماهواره بر تا مدارهای مشخص خارج از جو که چین در آنها موفق هم بوده و تکمیل و کامل نمودن دانش دانشمندان ایرانی در حوزه هوا و فضا.......
انتقال و تکمیل و کامل نمودن تکنولوژی های مرتبط با تولید و ساخت دانش انرژی هسته ای صلح آمیز هسته ای و.......
انتقال دانش و تکمیل و کامل کردن چگونگی استفاده از دانش محیط زیست در بیابان زدائی که چینی ها در این زمینه موفقیت های شگرفی داشته اند و با وسعت بیابان های ایران اینکار بسیار حائز اهمیت است..........
انتقال دانش و صنایع خودروسازی و تولید و ساخت قطعات(صد البته منظور وابستگی و صنعت مونتاژ منظورمان نیست )انتقال تکنولوژی تولید و ساخت مد نظر است................. چنانچه وارد کننده و مصرف کننده نباشیم و با این فرصت بدست آمده تهدیدات و تحریم های اروپا و ایالات منفک و محترقه آمریکا را تبدیل به فرصت های طلائی کرده ایم و برای این خط مشی ها 25 سال زمان در دست داریم که بسیار قابل تامل است کم کم و آرام آرام میتوان از تمام تکنولوژی های مدرن و به روز چین در نوسازی صنایع دریائی و هوائی و حمل و نقل زمینی و......استفاده بهینه کرد اگر رجال سیاسی و وکلای مردم در خانه ملت هوشیار و با چشم های باز و واکاوی دقیق در این قرارداد 25ساله ورود کنند و نه شتاب زده...... رسول اکرم(ص) میفرمایند: علم و دانش را کسب کنید گر چه در چین باشد و همین را باید مسئولان کشوری و لشکری عین النصب خود قراردهند..............................
Iran (Islamic Republic of)
علی ..
۱۱:۵۵ ۳۱ تير ۱۳۹۹
دوست عزیزی که میفرمایی برجام سایه جنگ و ....
اولا کدوم جنگ چه جنگی بدم میاد مزخرفات یک عده ای برای رای جمع کردن را باور میکنید جنگ با کی با کجا کدوم ثبات به نظرم وضعیت الان جامعه را نگاه کن بعد حرف بزن این همه فقر و سختی و مشکلات شما در مورد ثبات حرف میزنی کدوم فروش نفت آمریکا که کلا فروش نفت را تحریم کرد حتی آمار ها هم میگه فروش نفت ایران تغییری نکرد
بله در بخش هسته ای سیمان ریختن تو نیروگاه ها و همه چی نو شد؟!
همون هایی که در مورد برجام میگفتن شما ما را به سرکه نسیه حواله میدید اما ما حلوای نقد را چسبیدیم الان چشم باز کنن میبینن بوی لجن حلواشون گند زده به زندگی مردم
ما از قشر متوسطیم وقتی بعد از برجام هیچی ندیدیم و فقط هر روز بدتر شده شما چی میگی وقتی اون موقع حرف رهبر را گوش ندادید نتیجش این شد اما متاسفانه الانم روی حرف غلطتون هستید
این مردم هم اینقدر توی فشارن که اصلا به این دولت اعتماد ندارن بخاطر همینم هست از این قرار داد میترسن که حق هم دارن
ما هیچکدوم این قرار داد رو نخوندیم اما این از بی اعتمادی به دولته که دیگه به هیچ کارش اعتماد نداریم شده کارای چوپان دروغگو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۱ ۳۰ تير ۱۳۹۹
ایران رو دارن میفروشن.ایران=ویران
Netherlands
حمید
۱۳:۰۸ ۳۰ تير ۱۳۹۹
اصلا معلوم نیست تروریست مجازی هستی.
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۳:۳۱ ۳۰ تير ۱۳۹۹
دقیقن همین طور ک گفتی
Iran (Islamic Republic of)
ایستاده
۱۳:۳۴ ۳۰ تير ۱۳۹۹
خب آدم حسابی مگه قراره با این قرارداد جنس چینی وارد کشور بشه؟ اون که از قبل وارد میشده.
بحث سرمایه گذاری و گردشگری و تبادلات با پول محلی و از این مسایله نه وارد کردن
اگه میخوای چین حراسی کنی راه دیگه ای رو انتخاب کنن
Iran (Islamic Republic of)
نادر جهانگیرزاده
۱۲:۳۱ ۳۰ تير ۱۳۹۹
بنظرم واگذاری در سند ۲۵ساله جزایر کار درستی نیست باید بازنگری بشه
Netherlands
ایستاده
۱۳:۰۸ ۳۰ تير ۱۳۹۹
مگه حکومته پهلویه که بحرین رو داد رفت. غرب گراها با کدوم منبع فهمیدند ایران داره کیش رو واگذار میکنه، مگه توافق رو خوندن؟ کجاست متنش ما هم بخونیم؟
یادمان نرفته غرب گراها از اینکه ما تو سوریه میجنگیم تا ایران و خاورمیانه تجزیه نشه ناراحت بودند، حالا ژست ایران پرستی و ضد استعماری میگیرید؟ ما خودمون منافعمون رو خوب میدونیم.
آقای غرب گرا این رو بدون که خاک وطن رو شما حفظ نکردید که حالا کاسه داغ تر از آش شدید و اشک تمساح میریزید.
شما نگران قوی شدن ایران هستید. ایرانی که توش سرمایه گذاری بشه. ایرانی که امریکا نتونست به انزوا بکشه و تبدیل شده به کوریدور و هاب منطقه ای. ایرانی که با همه رابطه داره و ایرانی که دیگه غرب نمیتونه براش ناز کنه و ادا در بیاره.
جالبه در برجام که پوله خودمونو با ناز و ادا غرب میخواست بهمون بده و اخرم نداد شما نگران نبودید.
تا کور شود چشم پمپئو و همه غرب پرستان
United States of America
ناشناس
۱۶:۱۹ ۳۰ تير ۱۳۹۹
حرف منطقي ميزنه حكومت پهلوي بحرين داد رفت چرا ما نديم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۴ ۳۰ تير ۱۳۹۹
لطف می ‌کنی بگی دقیقا چه صفحه و کدوم بند سند؟ لینک بده. همینطور یه چیزی شنیدی تکرار می‌کنی. کجا قراداد واگذاری جزایر امضا شده؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۸ ۳۰ تير ۱۳۹۹
تازه توجیه هم می کنند که با این کار اشتغال ایجاد می کنیم و .... آیا با واردات کالاهای کشورهای دیگر ، و صادرات مواد خام و معدنی ایجاد شغل می کنید؟!
Netherlands
محمد
۱۳:۱۰ ۳۰ تير ۱۳۹۹
اگر این توافق استعماری است پس چرا امریکا و یا آلمان آن را امضا نمی کنند؟
دوما قرار چین در تمام زیرساخت های ایران سرمایه گذاری کنه و این به واردات ربط نداره. ما همین الان بیشترین واردات رو از چین داریم.
وهمین نکته سرمتایه گذاری شما تروریست های فضای مجازی رو ناراحت کرده.
مگه حکومته پهلویه که بحرین رو داد رفت. غرب گراها با کدوم منبع فهمیدند ایران داره کیش رو واگذار میکنه، مگه توافق رو خوندن؟ کجاست متنش ما هم بخونیم؟
یادمان نرفته غرب گراها از اینکه ما تو سوریه میجنگیم تا ایران و خاورمیانه تجزیه نشه ناراحت بودند، حالا ژست ایران پرستی و ضد استعماری میگیرید؟ ما خودمون منافعمون رو خوب میدونیم.
آقای غرب گرا این رو بدون که خاک وطن رو شما حفظ نکردید که حالا کاسه داغ تر از آش شدید و اشک تمساح میریزید.
شما نگران قوی شدن ایران هستید. ایرانی که توش سرمایه گذاری بشه. ایرانی که امریکا نتونست به انزوا بکشه و تبدیل شده به کوریدور و هاب منطقه ای. ایرانی که با همه رابطه داره و ایرانی که دیگه غرب نمیتونه براش ناز کنه و ادا در بیاره.
جالبه در برجام که پوله خودمونو با ناز و ادا غرب میخواست بهمون بده و اخرم نداد شما نگران نبودید.
تا کور شود چشم پمپئو و همه غرب پرستان
Iran (Islamic Republic of)
ایستاده
۱۳:۳۴ ۳۰ تير ۱۳۹۹
خب آدم حسابی مگه قراره با این قرارداد جنس چینی وارد کشور بشه؟ اون که از قبل وارد میشده.
بحث سرمایه گذاری و گردشگری و تبادلات با پول محلی و از این مسایله نه وارد کردن
اگه میخوای چین حراسی کنی راه دیگه ای رو انتخاب کن
United States of America
ناشناس
۱۶:۲۰ ۳۰ تير ۱۳۹۹
امريكا و بقيه ناراحت هستن چون خودشون ميخواستن ايران رو استعمار كنن يك لقمه چرب از دستشون رفته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۶ ۳۰ تير ۱۳۹۹
ایستاده ی پشت به چین این قرارداد خمت می کنه البته شما به چین اعتماد داری چین ابرقدرت آینده چین عشقه فقط از من گفتن بود
Iran (Islamic Republic of)
امید
۱۲:۲۶ ۳۰ تير ۱۳۹۹
تا نتایج و مزایای این قرارداد به عموم مردم کشور نرسه نمی توان گفت ما شاخ دشمن روشکستیم. البته خواص و ژن های خوب حتما سود فراوان خواهند برد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۱ ۳۰ تير ۱۳۹۹
واژه شناسی در زبان چینی و انگلیسی و فارسی مهم است و شناخت حروف و کلمات و جملات حیاتی است
متاسفانه مسئولان کشور با قرار دادهای بین المللی
آشنا نیستند
و تا حالا خارجی ها در قراردادهای مختلف از مسئولان سواستفاده کردند با حروف و کلمات مثل "و" "یا" "در" "به" که همه تفاوت آنها را در مدرسه یاد می گیرند
توصیه می کنم برای آشنایی دقیق
با کاربرد حروف
مسئولان
کتاب ریاضیات گسسته را مطالعه کنند
و برای آشنایی با کلمات
دو زبان خارجی بلد باشند و بار کلمات از لحاظ قانون بین الملل را درک کنند و بفهمند
و بار قانونی جملات را در کتاب های حقوقی بین الملل جستجو کنند
تا امکان سو استفاده حقوقی (نه فنی و تخصصی) در قرار داد با چین و ..‌. به صفر برسد
برای متن قرار داد هم باید با حداقل ۲۵ حقوقدان متبحر مشورت کرد
همچنین باید با متخصصان درجه ۱ جهان(دلسوز) و ایران (دلسوز) در حوزه های مختلفی که چینی ها تعهد داده اند مشورت کرد
و این نکات مهم و حیاتی را در نظر بگیرند
۲۵ سال آینده راه آهن منسوخ می شود
اتومبیل و راه سازی زمینی منسوخ می شود
سیستم فوق پیشرفته مدیریت راه های هوایی خیلی مهم است
مدیریت ترافیک هوایی خیلی مهم است
سیستم های حمل و نقل با نیروی جاذبه زمین و قوانین پتانسیل مهم هستند
در آینده راه آهن به شکل امروزی وجود ندارد
انرژی خورشیدی در همه زمینه ها استفاده می شود
نفت در زمینه های پیشرفته نانو و صنایع با تکنولوژی بالا کاربرد فراوان دارد
سیستم های امنیت دیجیتالی مهم هستند
خلاصه کلام ایران باید نفت ارزانتر خود را در ازای تکنولوژی روز همان سال به چین بدهد
( مثلا استفاده ایران از تکنولوژی های سال ۲۰۴۰ )



خبرنگاران دلسوز مو را از ماست بکشید و مواظب باشید
در وسع اطلاعاتی که داشتم وظیفه ام که اطلاع رسانی به خبرنگاران بود را انجام دادم
تحقیقات بیشتر برای عدم سو استفاده چین از ایران
و دیدار با مسئولان مهم و حائز اهمیت با خبرنگاران عزیر
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۳:۳۲ ۳۰ تير ۱۳۹۹
حال خوندنش ندارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۶ ۳۰ تير ۱۳۹۹
همچنین ضربه محکمی به اقتصاد ما وقتی جزیره کیش رو به چینی ها می دهیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۶ ۳۰ تير ۱۳۹۹
آمریکا سگ کیه؟ چین خفاش‌خور چه می گوید؟ صورت مساله را پاک نکنید. مشکل حال حاضر ما فقط و فقط تورم است. ببینید در اوضاع کرونایی هم که یک سوم کارمندان به اداره می روند باز پرسنل مازادند. حتی معلمین کارشان به صورت مجازی شده است. باید قوانین حقوق به صورت پویا درآید. نه اینکه 50 سال است طبق یک قانون حقوق می دهید. حالا من نمی گویم یهویی حقوقهایتان را کاهش دهید. چون به یکباره سخت است و شبیه معتاد در آستانه ترک است. اما حداقل یک سوم حقوقتان را به خزانه برگردانید . تنها با همین کار و با ادامه آن می توان علاوه بر کاهش تورم، رشد اقتصدی را هم تجربه کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۹ ۳۰ تير ۱۳۹۹
دقیقا. آخر این چه الگویی است که مسئولان و کارمندان که معتبرترین قشر کشورند، مفت خوری را به عنوان الگو به جامعه تحویل می دهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۰ ۳۰ تير ۱۳۹۹
پول به خزانه برگرده میدزدنش.فکرکردین این اختلاسها چیه.هیچی پول خزانه رومیدزدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۷ ۳۰ تير ۱۳۹۹
نقش ایران به گند کشیدن اعتبار آمریکا نیست. نقش ما ارزشمند کردن خود و شناساندن ارزشهایمان به دنیاست. تفاوت این دو از زمین تا آسمان است
Germany
ناشناس
۱۵:۱۱ ۳۰ تير ۱۳۹۹
هدف انقلاب آمریکا نبود !
دشمنی تا کی با چه قیمت !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۹ ۳۰ تير ۱۳۹۹
والا همینه
Iran (Islamic Republic of)
reza
۱۱:۳۴ ۳۰ تير ۱۳۹۹
قابل توجه استفان ولت و اندیشکده های معتبر :
آمریکائی - اوپائی و اسرائیلی ما که بارها به اروپا و آمریکا تذکر دادیم و اعلام کردیم این عدم عمل به تعهدات چندجانبه در قراردادبرجام توسط اروپائی ها
(11 تعهد قدرتهای اروپائی) و آمریکا مسیر برجام را عوض خواهد کرد و پا روی دم شیر نگذارید.....دست از فشار حداکثری بردارید که نتیجه نخواهید گرفت......ما که ابتداء به اروپا پس از خروج آمریکا بطور یکجانبه از یک قرارداد چندجانبه چندین مرحله تا یکسال مهلت دادیم و صبر کردیم.......این قدرتهای اروپائی ذیل قرارداد برجام و آمریکا بودند که نقض تعهد کردند و با وجود اینکه بیش از 15بار بازرسی فشرده و بی نظیر در سطح جهانی آژانس بین المللی اتمی تائید کرد مراکز هسته ای ایران فعالیت صلح آمیز دارند و طبق مفاد برجام عمل کرده است.......چرا؟ قدرتهای اروپائی با پیروی کورکورانه از ایالات متحده آمریکا باعث شدند که ایران مسیر خود را بالاجبار تغییر دهد چون از اجراء به مفادقراردادبرجام هیچ نفع و سودی عایدش نشد.....تحریمهائی که قرار بود ملغی شود بطور معکوس پس از 2 روز از عمر این قرارداد چندجانبه توسط"" اوباما و جان کری"" برگشتند و از خرید بزرگ ایران از شرکت بوئینگ و هواپیماهای ایرباس جلوگیری کردند و پولی که قرار بود به ایران بدهند را بلوکه کردند و........همه و همه تمام این کارها پس از اوباما و جان کری با آن خنده های مرموز سیاسی و ژست هایشان توسط احمق درجه یک هیئت حاکمه آمریکا و دارودسته اش یعنی ترامپ و جان بولتون شدت گرفت حالا شما آمریکائیها و اروپائیها بدنبال چه هستید؟ کوشش و سعی بی فایده میکنید اگر دنبال زیربغل مار میگردید این آمریکا و تبعیت کورکورانه اروپا از آمریکا بود که مسیر برجام را عوض کرد و بسیار طبیعی است تا کشور ایران بدنبال منافع خود باشد شده از هر طریقی که شده باشد ما همان ساعتی که آمریکا با ژست سیاسی از برجام خارج شد در همان ساعات اولیه اعلام کردیم که این یک"" اشتباه تاریخی برای آمریکاست"" و در تاریخ این اشتباه ثبت خواهد شد و این اتحاد با چین در یک برنامه 25ساله تازه شروع کار است فرض کنید که تمام کشورهای مسیر جاده ابریشم احیاء شوند و این کشورها مانند یک کمربند با جاده و خطوط ریلی و خطوط دریائی کشتیرانی با هم اتصال برقرار کنند و تعرفه های گمرکی فی مابین را حذف کنند و با ایجاد یک بازار بزرگ تجاری مشترک المنافع همه با همدیگر وارد یک بازی برد-برد شوند و در نظام بانکی فی مابین و تبادلات ارزی """دلارآمریکا"""را حذف کنند دیگر ایالات متحده با یک یا چند کشور معدود و محدود روبرو نیست که بخواهد با اهرم ""تحریم و تحدید و تهدید با قدرت دلار""اعمال فشار حداکثری کند آنگاه باید با وسعت کشئورهای آسیائی و اتحادیه اورآسیا مقابله کند که هرگز نمی تواند و نخواهد توانست با نیمی از کشورهای کره زمین وارد جنگ تجاری و اقتصادی شود و ""حربه و ابزار تحریم"" را بکار بگیرد و این همه مرهون وحدت و اتحاد کشورهای مسیر جاده ابریشم است که اگر آرام و آرام در طول 25 سال عملی و محقق شود جمله معروف رهبری عزیزم محقق خواهد شد که:"""آمریکا رو به افول است"""گر چه همین الآن هم شواهد گواه بر همین ماجراست کمی به وضعیت داخلی اسرائیل و آمریکا اگر دقیق شوید از همین حالا هم شیب نزولی رو به افول قابل مشاهده و محاسبه است.......و اسرائیل هرگز 25سال آینده را نخواهد دید............
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۷ ۳۰ تير ۱۳۹۹
چه حوصله ایی، کی افول می کنه، حالا که مردم ایران بااین وضعیت پیش آمده از دولتهای تدبیر، دارن یکی یکی ازگرانی وبدبختی افول می کنند!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۶ ۳۰ تير ۱۳۹۹
چه حوصله ای داشتی اینقدر تایپ كردی برادر .
به قول قدیمی ها به فكر نون شب باش كه خربزه آب است...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۳ ۳۰ تير ۱۳۹۹
عجب حوصله ای داری داداش، از متن خبر اصلی بیشتر نوشتار داری، من که حوصله خوندن ندارم ولی دس خوش :)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۲ ۳۰ تير ۱۳۹۹
تحلیلتان عالی بود اما نتیجه گیریتیان فاجعه؛ امروز شاهد ظهور دوباره شوروی تحت عنوان اوراسیا هستیم که شما اونو خطر نمی بینی و بلکه فرصت می بینی؛ انگار ما باید همون اول کشور رو به شوروی می دادیم تا آمریکا و غرب افول پیدا کنه!
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۳:۳۸ ۳۰ تير ۱۳۹۹
ای ماشااله چی زدی
ایقدر نوشتی
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۵۰ ۳۰ تير ۱۳۹۹
عجب حوصله ای داری داش ، بی خود نیست دلار هر روز میکشه بالا
آمریکا رو بدبخت کردیم
دلارش شد 26
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۷ ۳۰ تير ۱۳۹۹
مهم نیست ایران با کی توافق کنه شرق یا غرب. مهم این است که هوای مردم خودشو داشته باشه نه صرفا برخی مسئولان.

ما فقط ثبات اقتصادی و آرامش میخوایم دیگه تحمل این همه سختی رو نداریم.

دشمنی با هیچ طرف خارجی درست نیست در هیچ جای دنیا.
United States of America
ناشناس
۱۱:۲۰ ۳۰ تير ۱۳۹۹
آفرین واقعااااااااا گل گفتی
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۲:۵۸ ۳۰ تير ۱۳۹۹
دقیق فرمودید.به قول حضرت حافظ آسایش دو گیتی تفسیر این دو حرف است با دوستان مروت با دشمنان مدارا
United States of America
ناشناس
۱۳:۰۵ ۳۰ تير ۱۳۹۹
منطقی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۰ ۳۰ تير ۱۳۹۹
با سلام ضربه اش یهویی کمونه نکنه برگرده سمت خودمون ؟؟!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۹ ۳۰ تير ۱۳۹۹
دمت گرم عجب نظری
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۳:۳۹ ۳۰ تير ۱۳۹۹
خخخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۵۱ ۳۰ تير ۱۳۹۹
ایول داداش عاااااااااااااااااااااااالی گفتی
حقیقتی رو گفتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۹ ۳۰ تير ۱۳۹۹
آره جون خودتون !!
Iran (Islamic Republic of)
سید روح الله حسینی
۱۰:۴۳ ۳۰ تير ۱۳۹۹
چقدر سند افتخار امیزیه که تیتر اول خبرتون شده افرین به این همه اقتدار
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۰:۲۳ ۳۰ تير ۱۳۹۹
هرچه زودتر این توافق را به نتیجه برسانید تا دشمنان اختلال ایجاد نکرده اند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۶ ۳۰ تير ۱۳۹۹
هرچی زودتر کیش رو بدن بره؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۲ ۳۰ تير ۱۳۹۹
ای داد بیداد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۴ ۳۰ تير ۱۳۹۹
بیچاره آمریکا و کشورهای اروپایی نوکرش !!
United States of America
ناشناس
۲۱:۰۴ ۳۰ تير ۱۳۹۹
چرا بیچاره?
۱۲
آخرین اخبار