مصرف برق ۹ استان و ۳ کلانشهر، در وضعیت قرمز

بررسی نقشه مصرف برق امروز ۲۹ تیر، نشان داد که هم اکنون ۹ استان و سه کلانشهر در منطقه قرمز و ۵ استان و یک کلانشهر در منطقه زرد قرار دارند.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از توانیر، هم اکنون استان‌های هرمزگان، بوشهر، خوزستان، لرستان، کرمانشاه، مازندران، قزوین، زنجان، آذربایجان شرقی و کلانشهر‌های مشهد، اهواز و تبریز در منطقه قرمز مصرف برق قرار دارند.

هموطنان ساکن در مناطق یاد شده می‌توانند با کاهش تنها ۱۰ درصدی مصرف برق خود، به وضعیت سبز مصرف بازگشته و امکان بهره مندی همه مردم به ویژه هموطنان ساکن در مناطق جنوبی از برق را که در حال حاضر با گرمای شدیدی روبه رو هستند و نیاز مداومی به استفاده از وسایل خنک کننده دارند، را فراهم کنند.

این گزارش همچنین حاکی از آن است که در حال حاضر استان‌های سیستان و بلوچستان، یزد، کهگیلویه و بویراحمد، ایلام و استان تهران و کلانشهر تهران در منطقه زرد قرار دارند. هموطنان ساکن در این مناطق نیز می‌توانند تنها با کاهش ۵ درصدی مصرف برق خود، در بازگشت به وضعیت سبز تأثیری فوری داشته باشند.


بیشتر بخوانید

گرما، رکورد مصرف برق را شکست


 همه هموطنان با تنظیم درجه کولر‌های گازی روی عدد ۲۴ و استفاده از دور کند در کولر‌های آبی است می‌توانند در کاهش مصرف برق و کمک به کاهش هزینه قبض خود تأثیر بسزایی داشته باشند. همچنین استفاده نکردن از وسایل پرمصرف، مانند ماشین‌های لباسشویی و ظرفشویی، اتو و جاروبرقی در ساعات اوج مصرف (پیک) شبکه، از دیگر راهکار‌های کاهش مصرف برق به شمار می‌رود.

انتهای پیام/

برچسب ها: مصرف برق ، توانیر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار