در دیدار وزرای خارجه دو کشور مطرح شد؛

لزوم مقابله با کرونا جهت توسعه روابط تجاری تهران_بغداد

در رایزنی وزرای خارجه ایران و عراق علاوه بر توسعه تعاملات دو جانبه بر ضرورت دوری از تنش‌ها در منطقه هم تاکید شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از به نقل از الجزیره، فؤاد حسین، وزیر خارجه عراق امروز (یک‌شنبه) در بغداد میزبان محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران بود و در کنفرانس مطبوعاتی مشترک، بر ضرورت دوری از تنش‌ها در منطقه تاکید کرد.

او گفت: با وزیر خارجه ایران درباره روابط دوجانبه به ویژه پیرامون تبادل تجاری و تاثیر مقابله با کرونا بر آن بحث و تبادل نظر کردیم.

فؤاد حسین افزود: عراق خواهان برقراری روابط متوازن با کشور‌های همسایه در منطقه و حفظ حاکمیت بغداد است.

او با تاکید بر اینکه منطقه و عراق باید از ورود به تنش‌های بین‌المللی اجتناب کند، افزود: با وزیر خارجه ایران درخصوص ضرورت حمایت از حاکمیت عراق به توافق رسیدیم.

وزیر خارجه عراق عنوان کرد: محمد جواد ظریف هم  تاکید کرد که عراق، قدرت منطقه است و باید درخصوص تهدید امنیتی مستمر داعش هوشیار باشیم.

او افزود: ایران با قدرت جنایت ترور شهیدان سلیمانی و المنهدس و همراهانشان را پیگیری می‌کند و این مسئله برای ما اهمیت زیادی دارد.

فؤاد حسین گفت: محمد جواد ظریف نیز  در ادامه  این دیدار بر تقویت روابط تجاری که به نفع دو کشور است همچنین پیگیری پرونده‌های دریانوردی و مرز دریایی عراق _ ایران و خطوط راه آهن میان تهران-بغداد تاکید کرد.


بیشتر بخوانید

چه کسانی الکاظمی را در سفر به تهران همراهی می‌کنند؟


وزیر خارجه ایران صبح امروز (یک‌شنبه) در رأس هیأتی به منظور دیدار و گفت‌وگو با مقامات عراقی به بغداد سفر کرد و در نخستین برنامه دیدارش با همتای عراقی خود رایزنی کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار