چگونه از خاموشی برق جلوگیری کنیم؟

مدیر توزیع برق شهرستان مهاباد گفت: مشترکان برق مصرفی با کاهش حداقل ۱۰% درصد در ساعات اوج بار ضمن برخورداری از پاداش همکاری، می‌توانند از خاموشی برق جلوگیری کنند.

رستگار احمدی مدیر توزیع برق شهرستان مهاباد در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: با توجه به افزایش دمای هوا و به دنبال آن افزایش برق مصرفی، به منظور مدیریت بار شبکه و جلوگیری از مدیریت اضطراری بار، از عموم مشترکان در تمامی بخش‌ها درخواست می‌شود تا با مدیریت مصرف برق به‌ویژه در ساعت‌های اوج بار (۱۲ الی ۱۶ و ۲۰ الی ۲۳) کارکنان صنعت برق را در ارائه هرچه بیشتر خدمات و تأمین برق پایدار یاری و از خاموشی برق جلوگیری کنند.

این مقام مسئول راهکار‌های ساده برای کاهش مصرف برق را عنوان کرد و گفت: در کولر‌های آبی تا حد امکان از دور کند کولر استفاده شود و دمای مناسب برای تنظیم ترموستات در کولر‌های گازی بین ۲۴ تا ۲۶ درجه سانتی‌گراد است و سرویس و شستشوی سیستم‌های سرمایشی را انجام دهند.

 


بیشتر بخوانید


احمدی افزود: هنگام استفاده از کولر یا وسایل سرمایشی، تا حد امکان از لوازم پرمصرف برقی مانند اتو، لباسشویی، ظرف‌شویی و جاروبرقی به‌طور همزمان به‌ویژه در ساعات اوج بار استفاده نشود.

مدیر توزیع برق شهرستان مهاباد اضافه کرد: خاموش کردن لامپ‌های اضافی و استفاده از روشنایی طبیعی در روز، ساده‌ترین راه صرفه‌جویی در مصرف برق است.

احمدی اذعان کرد: طبق دستورالعمل وزارت نیرو برای تعیین برق مصرفی شهرستان مهاباد مصرفی برای مشترکان این ناحیه ۵۹.۹ مگاوات تعیین شده و نباید از حدول تعیین شده بیشتر باشد.

سقف پیک شرکت توزیع برق آذربایجان غربی برای شهرستان های مهاباد ۵۹.۹، ارومیه ۳۳۱.۸، نقده ۳۶.۰، اشنویه ۱۹.۵، پیرانشهر ۴۱.۳، سردشت ۲۴.۵، بوکان ۷۱.۹، میاندوآب ۸۵.۴، شاهیندژ ۲۶.۲، تکاب ۱۹.۳، سلماس ۴۷.۸، خوی ۱۱۷.۲، چایپاره ۱۰.۷، ماکو ۲۲.۸، پلدشت ۱۷.۰، شوط ۱۲.۱، چالدران ۷.۱، کل شرکت ۹۲۸.۰ مگاوات تعیین شد.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.