آغاز پرداخت مبالغ بیمه بیکاری اردیبهشت شاغلان آسیب دیده از کرونا

مدیر کل تامین اجتماعی استان فارس گفت: پرداخت مبالغ بیمه بیکاری اردیبهشت شاغلان آسیب دیده از کرونا آغاز شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، ابراهیم کشاورز مدیر کل تامین اجتماعی استان فارس اظهار کرد: پرداخت مبلغ بیمه بیکاری مشاغل آسیب دیده از کرونا در فارس از دیروز بیست و هشتم تیرماه ۹۹ آغاز شده است.

او با بیان اینکه مبالغ بیمه بیکاری ناشی از کرونا را دولت پرداخت می‌کند، گفت: سازمان تامین اجتماعی اسامی مشمولین را به وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی اعلام و این وزارتخانه آمار را به خزانه اعلام و در نهایت دولت وجه را به حساب افراد واریز می‌کند.

کشاورز اضافه کرد: بیش از ۷۰ هزار نفر شاغلان کسب و کار‌های آسیب دیده از شیوع بیماری کرونا در استان فارس مشمول دریافت بیمه بیکاری برای اسفند ۹۸ و فروردین و اردیبهشت ۹۹ شناخته شده اند.

مدیرکل تامین اجتماعی فارس افزود: حدود ۲۰ هزار تا ۳۰ هزار نفر از این افراد به علت ارایه اطلاعات غلط از جمله شماره حساب یا ثبت درخواست با تلفن همراهی که به نام آن‌ها نبوده تاکنون موفق به دریافت وجه بیمه بیکاری ناشی از شیوع کرونا نشده اند که باید در اسرع وقت نسبت به اصلاح اطلاعات خود اقدام کنند.

او تصریح کرد: پیامکی نیز به این افراد ارسال شده که باید نسبت به اصلاح شماره حساب یا شماره تلفن همراه خود اقدام کنند که در این صورت وجه هر ۳ ماه به صورت یکجا به حساب آن‌ها واریز خواهد شد که تاکنون نیز بخشی از این تعداد اقدام به اصلاح اطلاعات خود کرده اند و وجه نیز به حساب آن‌ها واریز شده است.

کشاورز ادامه داد: مبالغی که طی ۳ ماه گذشته به حساب شاغلان کسب و کار‌های آسیب دیده از کرونا واریز شده در قالب قانون بیمه بیکاری نبوده است بلکه در پی مصوبه ستاد ملی کرونا و به منظور اینکه مبالغی به همه متقاضیان تعلق گیرد مقرر شد که ۵۵ درصد حداقل دستمزد سال به حساب مشمولان واریز شود که به ازای هر نفر عائله تحت تکفل نیز ۵ درصد حداقل دستمزد سال به آن افزوده می‌شود.

او اضافه کرد: طی ۳ ماه اسفند ۹۸ و فروردین و اردیبهشت ۹۹ به حساب هر نفر شاغل کسب و کار‌های آسیب دیده از کرونا در استان فارس مبلغ یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان واریز شده که به ازای هر نفر عائله تحت تکفل نیز مبلغ ۸۰ هزار تومان تا ۹۰ هزار تومان نیز به این مبلغ افزوده شده است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان فارس بیان کرد: براساس تصمیم ستاد ملی کرونا مقرری ۳ ماهه برای کسب و کار‌های آسیب دیده از کرونا تا پایان اردیبهشت پرداخت خواهد شد و از ابتدای خرداد ۹۹ نیز بسیاری از مشاغل فعالیت خود را از سر گرفته اند مگر کسانی که از کار جدا شده اند که این قشر باید برای بیمه بیکاری بلند مدت معرفی شوند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار