افزایش سرانه آموزش‌های مهارتی در قزوین

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای قزوین از افزایش سرانه آموزش‌های مهارتی استان از ۱۰.۴ نفر ساعت به ۱۳ نفر ساعت در سال جهش تولید خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، محسن مددی  مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای قزوین از افزایش سرانه آموزش‌های مهارتی استان از ۱۰.۴ نفر ساعت به ۱۳ نفر ساعت در سال جهش تولید خبر داد و گفت :  سرانه آموزش‌های مهارتی استان با این میزان افزایش از میانگین کشوری بالاتر رفته است.

وی افزود: پارسال تعهدات آموزشی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای چهار میلیون و ۲۰۰ هزار نفر ساعت بود که این رقم امسال به پنج میلیون و ۳۰۰ هزار نفر ساعت افزایش یافته است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اضافه کرد: علاوه بر استفاده از ظرفیت‌های مجازی، برخی از آموزش‌های مهارتی در دوران کرونا با ۵۰ درصد ظرفیت و با رعایت دستورالعمل‌های های بهداشتی در محیط‌های کارگاهی دنبال می‌شود.

مددی گفت: آموزش‌ها در ۲ بخش دولتی و خصوصی است که آموزش‌های دولتی به شکل رایگان در قالب دوره‌های مراکز ثابت آموزشی، سیار شهری، صنوف، روستا‌ها و سکونتگاه‌های غیر رسمی، جوار کارگاهی صنایع و زندان‌ها و پادگان‌ها ارایه می‌شود.

وی یادآور شد: در سه ماهه نخست امسال سه هزار و ۲۵۷ نفر در بخش دولتی در استان قزوین آموزش مهارتی دیدند که هزار و ۳۰ نفر آن‌ها را بانوان تشکیل می‌دادند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اضافه کرد: در بخش آموزشگاه‌های آزاد هم به ۵۰۰ نفر در این مدت آموزشداده شده که البته شیوع کرونا باعث کاهش عملکرد در این حوزه به میزان یک ششم شده است.

مددی با اشاره به فعالیت ۱۷۴ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در استان، گفت: ۹۰ درصد از آموزش هایآنان در زمینه زیبایی، طراحی و دوخت است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان با اشاره به ارایه آموزش‌های مرتبط با کشاورزی برای نخستین بار در قزوین از امسال و همچنین ایجاد نخستین دپارتمان آموزش مربیان فنی و حرفه‌ای کشور در رشته باغبانی در استان، گفت: همچنین مرکز آموزش‌های گردشگری و هتل داری با توجه به ظرفیت‌های بالای قزوین در حوزه گردشگری امسال راه اندازی خواهد شد.

مددی در ادامه از افزایش ظرفیت آموزش مهارتی در روستا‌ها از ۱۱ درصد به ۲۷ درصد خبر داد.

وی اضافه کرد: امسال در مجموع چهار هدف در قالب ۱۱ برنامه و ۳۱ طرح را برای تقویت و توسعه فرهنگ مهارتی در استان قزوین دنبال و پیگیری می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان گفت: امسال ۴۰ تفاهم نامه با ادارات و بخش خصوصی منعقد شد که ۱۳ مورد آن مربوط به صنایع است.

مددی در ادامه با اشاره به آغاز ثبت نام مرحله استانی مسابقات ملی مهارت، گفت: با توجه به ظرفیت‌های استان امسال میزبان مرحله کشوری رشته رباتیک مسابقات ملی مهارت خواهیم بود.

وی در ادامه با اشاره به نام گذاری   ۳۱ تیر تا ششم مرداد به عنوان هفته ملی مهارت،گفت: به مناسبت گرامیداشت این هفته ، اولین کارگاه آموزش مهارتی و اشتغال زنان سرپرست خانوار افتتاح و مرکز و دپارتمان آموزش‌های مهارتی نوین در فضای مجازی در استان قزوین راه اندازی می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان افزود: دیدار و گفتگو با نماینده ولی فقیه در استان و استاندار و بازدید مقام عالی اجرایی استان از یکی از کارگاه‌های آموزش فنی و حرفه ای، برگزاری مسابقات ورزشی کارکنان آموزش فنی و حرفه ای، افتتاح یک مرکز جوار کارگاهی صنایع، راه اندازی سه کارگاه آموزش‌های کشاورزی و تجلیل از مهارت آموختگان برتر از دیگر برنامه‌های این اداره در هفته ملی مهارت است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.