معاون وزیر نیرو خبر داد؛

کمبود آب ۱۷ استان کشور برطرف می‌شود

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا از تامین آب ۱۷ استان کشور از نظر کمبود آب خبر داد.

کمبود آب ۱۷ استان کشور برطرف می‌شودبه گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، قاسم تقی زاده خامسی معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا در برنامه ای رادیویی گفت: ۹۷ درصد از آب‌های موجود در سیاره ما شور هستند و فقط سه درصد آب شیرین روی زمین قرار دارد که آن هم در کشور‌ها به صورت نامتوازن در اختیار بشر قرار گرفته است و لذا دولت‌ها برای استفاده از این منبع خدادادی که عدد قابل توجه‌ای است هرروز تلاش‌های بیشتری انجام می‌دهند.

او ادامه داد: برخی از کشور‌ها هستند که در منطقه خشک و نیمه خشک نیستند و این آب را در جایی دیگر استفاده می‌کنند و جا‌هایی که به آب دریا دسترسی دارند از آب دریا استفاده می‌کنند.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا بیان کرد: در کشور‌های همجوار ما سالانه چندین میلیارد لیتر آب را برای مصرف شرب، صنعت و کشاورزی نمک زدایی می‌کنند، ما هم با توجه به اینکه دسترسی به آب شیرین در کشورمان کم است، باید به طور اقلیمی از آن استفاده کنیم. در حال حاضر ما به یک جمع بندی رسیده ایم که از طریق آب دریا کمبود حدود ۱۷ استان را برطرف کنیم.

خامسی افزود: ما تا به امروز مجوز برداشت حدود ۸ و نیم میلیارد متر مکعب آب دریا را داشته ایم، آبی که برداشت می‌شود حدود ۳۰ درصد آب شیرین است.


بیشتر بخوانید


او افزود: به طور کلی می‌توان گفت حدود ۳ تا ۴ میلیارد لیتر آب شیرین در اختیار برخی از شهر‌های کشور مانند استان‌های خراسان رضوی، جنوبی، سیتان و بلوچستان، کرمان، یزد، هرمزگان و فارس وجود دارد و حدود ۲ کشور هم در دنیا این طرح را انجام می‌دهند.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا در پایان بیان کرد: در حال حاضر تمامی دستگاه‌های استفاده شده در آب شیرین کن‌ها به غیر از دو قطعه توسط کشورمان ساخته می شوند و تا به امروز ۶۱ واحد آب شیرین کن در شهر‌های ساحلی نصب کرده ایم و ۲۴ واحد هم در حال نصب داریم به طوری که هفته گذشته بزرگترین آب شیرین کن کشور در بندرعباس نصب و راه اندازی شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار