توسعه بانکداری الکترونیکی در روستا‌های استان یزد

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد گفت: بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تراکنش بانکی در خود پرداز‌های روستایی استان به ثبت رسیده است.

توسعه بانکداری الکترونیکی در روستا‌های استان یزدبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد،  محمد رضا پاکدل مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد با اشاره به نصب ۲۷ دستگاه خودپرداز بانکی در روستا‌های استان، گفت: این دستگاه‌های خودپرداز با هزینه وزارت ارتباطات از محل اعتبار طرح‌های توسعه روستایی و از سوی پست بانک استان یزد نصب و راه اندازی شده است. 

او افزود: با یکی از اولویت‌های اصلی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، توسعه بانکداری الکترونیکی با هدف تقویت اقتصاد، اشتغال زایی و عدالت ارتباطی در مناطق کم برخوردار بوده است.

پاکدل با تاکید بر افزایش رونق اقتصادی روستا‌های استان با توسعه بانکداری الکترونیکی، اظهار داشت: تعداد تراکنش ثبت شده خودپرداز‌های روستایی استان در سال ۹۷ نزدیک به یک میلیون بوده و بیش از یک میلیون و پانصد هزار تراکنش بانکی در سال ۹۸ به ثبت رسیده که اهمیت ارائه خدمات بانکی در روستا‌ها را نشان می‌دهد.

او افزود: در سال‌های ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ به ترتیب ۲۴۵ میلیارد ریال و ۳۸۴ میلیارد ریال تراکنش از طریق دستگاه‌های خودپرداز روستایی انجام شده است که سهم مهمی در رونق اقتصادی و کاهش سفر ساکنین روستا‌ها به شهر‌ها برای انجام امور بانکی دارد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد تصریح کرد: امیدواریم در سال جاری، امکان اجرای برنامه توسعه این دستگاه‌ها در سایر روستا‌های استان فراهم شود.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار