شهردار کوت‌عبدالله:

نبود بودجه، مانع اجرا و تکمیل طرح‌های عمرانی در کوت عبدالله می‌شود

حاجیان گفت: منابع مالی شهرداری کوت عبدالله برای اجرا و تکمیل طرح‌های عمرانی و حتی پرداخت حقوق کارگران کافی نیست.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، نواب حاجیان سعیدی شهرداری با انتقاد از تحمیل نیروی بیش از حد ظرفیت به این شهرداری طی سال‌های گذشته گفت: شهرداری حدود یک هزار کارگر در این شهر فعال هستند و منابع مالی محدود این شهرداری حتی پاسخگوی پرداخت حقوق آن‌ها نیست.

او با بیان اینکه به دلیل نبود بودجه اجرای طرح‌های عمرانی شاخص نیست، اظهار کرد: تا حدود ۲ سال پیش درآمد شهرداری کوت عبدالله ماهانه حدود ۳ میلیارد ریال بود، اما اکنون به ۱۰ میلیارد ریال افزایش یافته، این در حالی است که مبلغ ارزش افزوده‌ای که ماهانه به شهرداری پرداخت می‌شود ۲۵ میلیارد ریال است.

حاجیان سعیدی با اشاره اینکه هرماه حدود ۱۸ میلیارد ریال تنها برای پرداخت حقوق کارگران کمبود بودجه داریم و به همین دلیل پولی برای طرح‌های خدماتی و فنی باقی نمی‌ماند، بیان داشت: حقوق و بیمه سال ۹۸ کارگران شهرداری کوت عبدالله بالغ بر ۴۵ میلیارد ریال شد که به صورت کامل پرداخت شده، با توجه به افزایش حق بیمه این مبلغ به ۵۳ میلیارد ریال در ماه رسیده است.

این مقام مسئول ادامه داد: بیمه کارگران طی امسال به روز و حقوق فروردین ماه همه کارگران این شهرداری پرداخت شده، اما حقوق اردیبهشت ماه برخی از کارگران به صورت علی الحساب پرداخت شده و برخی دیگر از آن‌ها هیچ حقوقی دریافت نکرده اند، ضمن اینکه عده‌ای با پوشیدن لباس کارگران شهرداری و بدون هیچگونه رابطه کاری ادعای به تعویق افتادن حقوق دارند، اگرچه این افراد به زور یا نامتعارف وارد سیستم شده اند که در صورت پرداخت نشدن حقوق به آن‌ها در کار رفت و روب شهر و خدمات رسانی خلل ایجاد می‌کنند.

او ادامه داد: این افراد به مراجع قضایی معرفی شده‌اند و برخی از این افراد نیز بازداشت شده اند. کارگران شهرداری معترض به پرداخت نشدن حقوق به صورت قانونی و از طریق اداره کار مطالبه گری کنند نه اینکه در کار خدمات رسانی خلل ایجاد کنند.

 بیشتر معابر کوت عبدالله فرسوده هستند

نواب حاجیان سعیدی با اشاره به فرسودگی ۷۰ درصد معابر این شهر گفت: برخی خیابان‌های کوت عبدالله صعب العبور هستند و بجای روکش آسفالت از کفپوش استفاده شده است و با توجه به اینکه بیشتر درآمد شهرداری‌ها از محل پرداخت عوارض ساخت و ساز است، اما در این شهر ساخت و ساز رونق چندانی ندارد، از سویی دیگر نیز حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد مردم این شهر عوارض پرداخت نمی‌کنند.

او با بیان اینکه درآمد‌های شهرداری کوت عبدالله به دلیل شیوع ویروس کرونا از قبل هم محدودتر شده است، اظهار داشت: این شهرداری حدود یک ماه و نیم تعطیل بود به همین دلیل در پرداخت حقوق کارگران با مشکل مواجه شد، البته بزرگترین مشکل مردم کوت عبدالله بیکاری است و مردم از شهرداری انتظار دارند برای آن‌ها اشتغال ایجاد کند در حالیکه شهرداری این توان را ندارد.

شهردار کوت عبدالله تصریح کرد: این شهرداری پیش از جدا شدن شهرستان کارون از اهواز جزو منطقه ۵ شهرداری کلانشهر اهواز محسوب می‌شد و ۲۲۰ نفر نیرو داشت، اما در سایه استخدام‌های غیرمتعارف و غیرقانونی در سال‌های گذشته این رقم به یک هزار نفر رسیده است.

حاجیان سعیدی بیان داشت: برای تعدیل نیرو‌های شهرداری کوت عبدالله نشست‌های مختلفی داشتیم و پیشنهاد بکارگیری برخی از آن‌ها در میدان میوه و تره بار درحال ساخت این شهر را داده ایم، همچنین در صورت موافقت تامین اجتماعی می‌توان تعدادی از کارگران این شهرداری با سابقه بیش از ۲۰ سال را بازنشسته کرد.

آسفالت معابر و فاضلاب، ۲ مشکل جدی شهر کوت عبدالله

او آسفالت معابر و فاضلاب را ۲ مشکل جدی در این شهر دانست و ادامه داد: اگر مشکل پس زدگی فاضلاب و روکش آسفالت معابر حل شود حدود ۸۰ درصد مشکلات کوت عبدالله حل خواهد شد، ضمن اینکه درحال حاضر حدود ۱۶۰ کیلومتر جوی روباز در کوت عبدالله وجود دارد که براساس قانون وظیفه پاکسازی آن‌ها با شهرداری است.

حاجیان با اشاره به نبود سیستم دفع فاضلاب در این شهر افزود: در کوت عبدالله فاضلاب شهری در جوی‌های روباز سرازیر می‌شود که از نظر بهداشتی امری نامتعارف است. حتی اگر هر هفته جو‌های روباز را لایروبی و آهک پاشی کنیم باز هم به دلیل تخلیه رسوب ناشی از فاضلاب، فاضلاب در خیابان‌ها سرریز می‌شود.

او با بیان اینکه به معاون عمرانی استانداری خوزستان پیشنهاد انجام ۲ پروژه افزایش ظرفیت جوی و جدول‌های روباز و همچنین آسفالت معابر کوت عبدالله ارایه شده استکه با اجرای آن‌ها بخشی از مشکلات سرریز فاضلاب در این شهر حل می‌شود، اظهار کرد: برخی به عمد خروجی فاضلاب را مسدود می‌کنند و برخی دیگر نیز سنگ و گونی در مسیر خطوط می‌گذارند تا باعث نارضایتی مردم شود.

شهردار کوت عبدالله در بخشی دیگر درخصوص سکوی حمل زباله شهرداری کوت عبدالله گفت: در سال ۷۰ سکوی حمل زباله خارج از منطقه مسکونی در قلعه چنان احداث شد که زباله‌ها در این سکو تخلیه و بعد به سایت صفیره منتقل می‌شدند، اما در سال‌های گذشته ساخت و ساز‌های غیرمجاز اطراف این منطقه مشکلاتی ایجاد کرد.

او تصریح کرد: این سکو حدود ۱۵ هکتار است و برخی قصد تصرف آن را داشتند که ما ناگزیر به دیوارکشی آن شدیم، اما باید گفت که تمام زباله‌ها و نخاله‌های کوت عبدالله مختص این شهر نیست و نخاله سایر مناطق از جمله اهواز نیز در این شهر تخلیه می‌شود که در این رابطه علیه افرادی که اقدام به تخلیه نخاله می‌کنند طرح شکایت شده است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.