ثبت اولین تصاویر از خورشید در نزدیکترین فاصله ممکن

کاوشگر خورشیدی مشترک ناسا و آژانس فضایی اروپا برای اولین بار توانست در فاصله‌ای نزدیک، تصاویری از خورشید را به ثبت برساند.

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، نزدیکترین تصاویری که تاکنون از خورشید گرفته شده، برای اولین بار در معرض دید عموم قرار گرفته است.

این تصاویر در فاصله‌ی بیش از ۷۷ میلیون کیلومتر توسط کاوشگر خورشیدی که محصول مشترک ناسا و آژانس فضایی اروپا هست به ثبت رسید.

سال گذشته فضاپیمای ناسا، پارکر کاوشگر خورشیدی،  رکورد نزدیک شدن به خورشید را زده بود که این کاوشگر ساخت انگلیس رکورد را جابجا کرد.

نانو اتش

در این تصاویر جدید، شعله‌های خورشیدی مینیاتوری، با علامت آتش در نزدیکی سطح خورشید دیده می‌شوند.

دانشمندان کاملاً مطمئن نیستند که آتش‌سوزی در چه مکان‌هایی وجود دارد، اما می‌گویند احتمال وجود جرقه‌های ریزی که به طور بالقوه می‌توانند دمای بیرونی خورشید را تا ۳۰۰ برابر گرمتر از سطح آن کنند، وجود دارند.

سطح خورشید

این اکتشاف‌ها به دانشمندان کمک می‌کند تا لایه‌های جوی خورشید را به هم بچسبانند که به آن‌ها کمک می‌کند تا  هرچه بهتر چگونگی حوادث جو را در فضا دریابند و این مهم است، زیرا جو فضا می‌تواند ماهواره‌ها و زیرساخت‌های موجود در زمین را مختل کند که تلفن‌های همراه، حمل و نقل، سیگنال‌های GPS و شبکه‌های برق ما به آن‌ها متکی هستند.

 دیوید لانگ از آزمایشگاه علوم فضایی UCL مولارد، که در این مأموریت شرکت دارد، گفت: پیش از این هیچ تصویری از خورشید در چنین مسافتی نزدیک گرفته نشده است و سطح جزئیات ارائه شده آن‌ها چشمگیر است؛ به دنبال نزدیک شدن به خورشید هستیم.


بیشتربخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.