رکود بازار نبات و آب نبات مشهد شکست

رئیس اتحادیه صنف نبات و آب نبات مشهد گفت: اختصاص سهمیه شکر دولتی به صنوف نبات و آب نبات باعث شکست رکود و بازگشت کارگاه‌ها به عرصه تولید شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، جواد رنگی تهرانی رئیس اتحادیه صنف نبات و آب نبات مشهد گفت: در دو ماهه اول سال، کارگاه‌های تولیدی نبات و آب نبات، شکر مورد نیاز خود را از بازار آزاد تهیه کردند و قیمت شکر از ۶۵ هزار ریال به ۸۳ هزار ریال رسید.

او افزود: افزایش قیمت شکر، شرایط ناشی از شیوع کرونا و کاهش مشتری باعث نیمه تعطیل شدن بسیاری از کارگاه‌های تولیدی نبات و آب نبات در مشهد شد و میزان کار مجموع کارگاه‌های نبات و آب نبات در سه ماهه نخست امسال ۵۰ درصد کاهش یافت.


بیشتر بخوانید:


رئیس اتحادیه صنف نبات و آب نبات مشهد ادامه داد: خوشبختانه اواخر خرداد ماه شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران هزار تن شکر به صنف نبات و آب نبات مشهد به قیمت هر کیلوگرم ۶۳ هزار ریال اختصاص داد و سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی دو هزار تن شکر به قیمت هر کیلوگرم ۶۷ هزار ریال در تیرماه به این صنف اختصاص داد.

رنگی بیان کرد: اختصاص سهمیه شکر باعث به کار افتادن دوباره کارگاه‌های تولید نبات و آب نبات در مشهد شد و در صورتی که دولت به توزیع شکر طرح تنظیم بازار ادامه دهد قیمت شکر در بازار آزاد به قیمت دولتی آن خواهد رسید.

او تصریح کرد: با این که در سه ماهه نخست امسال برخی کارگاه‌های تولیدی نبات و آب نبات به صورت نیمه تعطیل درآمده بودند، اما حقوق کارگران آن‌ها به طور منظم پرداخت شد.
 
انتهای پیام// ف.ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار