اتحادیه اروپا ممنوعیت سفر از آمریکا را تمدید کرد

اتحادیه اروپا اعلام کرد محدودیت‌های کرونایی شهرندان آمریکایی که قصد سفر به کشور‌های این اتحادیه را دارند، مجددا در دستور کار قرار داده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، اتحادیه اروپا طی بیانیه‌ای در روز پنجشنبه اعلام کرد که ممنوعیت‌های تردد برای شهروندان آمریکا به قاره اروپا به دلیل شیوع ویروس کرونا همچنان به قوت خود باقی است.

اتحادیه اروپا همزمان با کاهش سرعت شیوع ویروس کرونا طی هفته‌های قبلی برخی از محدودیت‌هایی ناشی از شیوع ویروس کرونا را برطرف کرد. این اتحادیه محدودیت‌های مسافرتی را برای شهروندان ۱۴ کشور از جمله کره‌جنوبی، استرالیا و کانادا لغو کرده بود.

این قاره همچنین محدودیت‌های تردد در بین کشورهای اروپایی را نیز رفع کرده است. نام آمریکا هم در میان لیست کشورهایی که محدودیت‌ها برای اتباع آن لغو شده بود، دیده می‌شد. 

همزمان با سرعت گرفتن شدید شیوع ویروس کرونا در آمریکا، کشورهای اتحادیه اروپا تصمیم گرفتند که باز هم محدودیت‌های تردد را برای شهروندان آمریکایی بازگردانند. براساس تصمیم مذکور، آمریکایی‌ها حداقل برای دو هفته نمی‌توانند به کشورهای عضو اتحادیه اروپا سفر کنند.

براساس آمار‌های دانشگاه جانز هاپکینز از شمار مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا،  تاکنون بیش از ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از شهروندان این کشور به ویروس کرونا آلوده شده‌اند. در این بین تعداد تلفات ناشی از ویروس کرونا در آمریکا از ۱۳۷ هزار و ۴۰۰ نفر عبور کرده است.

طبق داده‌های آماری، همچنین تاکنون بیش از ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در نقاط مختلف جهان به ویروس کرونا مبتلا شده‌ و بیش از نیم میلیون نفر در پی این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار