رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت:

مشکلی در تامین مکمل‌های دارویی وجود ندارد

تبریزی با اشاره به تاثیر اجرای طرح تحول سلامت بر تامین مکمل‌های دارویی گفت:‌ مشکلی در تامین این مکمل‌ها نداریم.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، جعفر صادق تبریزی رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت، در برنامه شبکه خبری درباره کمبود مکمل های کودکان در برخی مراکز بهداشتی بیان کرد: یکی از اولویت های اساسی وزارت بهداشت تامین مکمل‌ها برای انواع گروه های سنی هدف است؛ به طورکلی علی رغم مشکلات در تامین و توزیع  دارو،‌ مکمل برای کودکان، مادران باردار و سالمندان تا کنون آماده بوده است و همچنان این کالا در مراکز بهداشتی درمانی وجود دارد.

او افزود: سال گذشته حدود ۳۸۲ میلیارد تومان برای خرید مکمل و منابع به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی واگذار همچنین در سه ماهه اول سال جاری حدود ۳۰ میلیارد تومان طی سه ماه گذشته اعطا  شد البته با مشکلات عدیده ای رو به رو شده ایم ولی کمبود این قلم وجود ندارد .


بیشتر بخوانید


رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت خبر داد: تهیه و تامین مکمل ها هیچ مشکلی ندارد و تنها چالش عمده مکمل ها کمبود آنها و پیچیدگی‌شان در فرآیند توزیع اقلام است.

تبریزی با بیان اینکه به طورکلی اعلام نیاز و کمبود افراد جامعه در خصوص مکمل ها ایراد بخش توزیع بوده است،‌ اظهار کرد: به افرادی که اینگونه کمبودها را در داروخانه ها و مراکز درمانی مشاهده می‌کنند توصیه می شود با سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت تماس حاصل کرده و مشکلات را بازگو کنند.

او با اشاره به اینکه پیش از طرح تحول سلامت انواع مکمل‌ها برای کودکان و مادران باردار موجود بود، گفت:‌ پس از طرح تحول سلامت این برنامه گسترش پیدا کرد و مردم می توانند به راحتی این محصولات را دریافت کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار