معافیت کتابفروشی‌ها از پرداخت عوارض تجاری موقت

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر مشهد گفت: سعی کردیم با تصمیماتی چون معافیت کتابفروشی‌ها از پرداخت عوارض تجاری موقت و ایجاد امکان فعالیت‌ کسب‌وکارهای یاد شده در کاربری‌های غیرتجاری یاری‌رسان و حامی آنها باشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، احسان اصولی رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر مشهد گفت: وجه و بعد فرهنگی این واحد‌های تجاری به مراتب پررنگ‌تر از بعد اقتصادی آنها است و از سوی دیگر، در شرایط نامناسب حاکم بر بازار کتاب و کاهش تعداد کتابفروشی‌ها و افراد کتابخوان و تیراژ کتاب، این تصمیم می‌تواند مبنا و پایه کسب‌ و کار‌های فرهنگی شهر را تقویت کند.

او با بیان اینکه پیشنهاد معافیت کتابفروشی‌ها از پرداخت عوارض تجاری موقت در کمیته بهره‌برداری موقت مطرح شد و با موافقت اعضای کمیته، کتابفروشی‌هایی که صرفا فروشنده کتاب هستند، در زمره مشاغل معاف و با ضریب صفر قرار گرفتند، افزود: کتابفروشی‌های با قدمت شهر اغلب مالک واحد تجاری هستند و مجوز تجاری دائم نیز دارند، این تصمیم بیشتر با هدف حمایت از جوانان و واحد‌های نوپای فعال در عرصه کتابفروشی است.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر مشهد ادامه داد: امیدواریم با این تصمیم، شرایط کار و ایجاد واحد‌های تجاری کتابفروشی سهل‌تر و راحت‌تر شود.

اصولی به پیشنهاد اخیر مطرح شده در جلسه علنی در باب طرح تفصیلی پیشنهادی حوزه جنوب‌غرب اشاره کرد که با موافقت اعضای شورای شهر نیز همراه شد و بیان کرد: کسب‌وکار‌های فعال در حوزه فرهنگی و اجتماعی، همچون آموزشگاه‌های هنری، موسسات فرهنگی و اماکن ورزشی که توسط بخش خصوصی اداره می‌شوند، به ذاته بخشی از رسالت و مسئولیت دستگاه‌های فرهنگی و اجتماعی شهر را به دوش می‌کشند و آن گونه که باید این فعالیت اقتصادی، جنبه اقتصادی ندارد.

او تصریح کرد: با توجه به اینکه براساس قانون برخی صنوف همچون پزشکان و وکلاء می‌توانند در کاربری‌های غیرتجاری فعالیت داشته باشند، پیشنهاد شد تا کسب‌وکار‌های حوزه فرهنگی و هنری نیز از این مصونیت قانونی برخوردار باشند تا در این شرایط دشوار، بستر مناسبتر و راحت‌تری برای این عزیزان فراهم آوریم.

انتهای پیام//م. ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار