فرآوری ماهیان استحصالی از تالاب بین‌المللی هامون آغاز شد

مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان (آب‌های داخلی) گفت: فرآوری و بسته بندی ماهیان استحصالی از تالاب بین‌المللی هامون با مشارکت بخش خصوصی و کشتارگاه صنعتی زابل آغاز شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، عیسی میرانی شاهرودی مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان (آب‌های داخلی) اظهار داشت: با توجه به قطع آب ورودی به منطقه سیستان و به تبع آن آغاز خشک شدن رودخانه ها، نهر‌ها و نهایتا دریاچه هامون و به دنبال پیش بینی احتمال بروز تلفات ماهیان گیر کرده در گودال ها، پشت سد‌ها و بستر دریاچه، این اداره کل به منظور مدیریت این روال طبیعی نسبت به برنامه ریزی و هماهنگی‌های لازم به منظور جلوگیری از تلفات، کاهش مخاطرات و نیز بهره‌برداری صیادان از طریق صید ماهیان ماکول جهت مصرف، عملآوری، بسته بندی و صید بچه ماهیان غیر هرز جهت پرورش و نیز صید ماهیان هرز جهت تولید پودر ماهی اقدام کرده است.

او  گفت: از جمله اقدامات می‌توان به ساماندهی و تجهیز گروه‌های صیادی به خصوص در مناطق بحرانی، پیگیری برای شروع خط عمل آوری و بسته بندی ماهیان خوراکی و فعال سازی خط تولید پودر ماهی کشتارگاه زابل و همچنین هماهنگی با آبزی پروران جهت تامین بچه ماهی برای پرورش می‌توان اشاره کرد.

مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان افزود: بر اساس پیشبینی این اداره کل، رودخانه سیستان از تاریخ ۱۹ تیر و به دنبال قطع آب ورودی دچار چالش شده که بلافاصله فراخوان و ساماندهی تمامی گروه‌های صیادی انجام شد.

او  بیان کرد: فعال سازی خط عمل آوری بسته بندی ماهیان خوراکی علاوه بر ایجاد ارزش افزوده و فرصت صادرات به سایر نقاط کشور از افت شدید قیمت به علت افزایش میزان صید و اشباع بازار جلوگیری خواهد کرد.

شاهرودی گفت: در سال‌های قبل برای تبدیل ماهیان هرز صید شده به پودر ماهی، نیاز به انتقال ماهیان صید شده به دیگر نقاط کشور بود که با هماهنگی صورت گرفته با کشتارگاه زابل و فعال شدن خط تولید پودر ماهی، علاوه بر کاهش هزینه ها، امکان تولید پودر ماهی در داخل شهرستان فراهم شده است.

او  افزود: با پیگیری‌های اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان خط عمل آوری و بسته بندی ماهی در کشتارگاه زابل نیز برای نخستین بار کار خود را آغاز کرده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار