اعطای تسهیلات حمایتی به 400 کسب و کار آسیب دیده از کرونا

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل از اعطای تسهیلات حمایتی به 400 کسب و کار آسیب دیده از کرونا خبرداد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،قاسم رحیمی گفت: بیش از ۴۰۰ کسب و کار تسهیلات خود را از ۱۵ بانک عامل این طرح دریافت کرده و با ادامه روند پرداخت به این مبلغ افزوده خواهد داشت.

او با اشاره به اینکه با شیوع ویروس کرونا فعالیت برخی از کسب و کارها با مشکل روبه رو شد افزود: این موضوع در مشاغل حوزه گردشگری بیشتر احساس شد و عمده واحدهای تعطیل شده مراکزی بودند به جهت جلوگیری از روند شیوع ویروس کرونا با تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا تعطیل و بسته شدند.

رحیمی با بیان اینکه ۱۴ رسته فعالیت در ۵۵۰ حرفه به شدت آسیب‌دیده از کرونا جهت دریافت تسهیلات حمایتی شناسایی شده اند گفت: تعداد ۲۰ هزارو ۵۰۰ بنگاه اقتصادی و کسب و کار متاثر از کرونا در استان شناسایی شده که لازم است برای دریافت تسهیلات تا پایان تیر در سامانه کارا ثبت‌نام کنند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردبیل سهم مشاغل استان اردبیل از این تسهیلات حمایتی را مبلغ ۵۳۵ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: کسب و کارهایی که با تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا تعطیل شدند برای هر  نیروی کار خود ۱۶ میلیون تومان، مشاغل متاثر از کرونا برای هر کارگر ۱۲ میلیون، و مشاغل خویش فرمایی ۶ میلیون تومان تسهیلات می‌گیرند.

دبیر کارگروه تخصصی اشتغال و جهش تولید استان اردبیل گفت: تعداد ۴۰۰ کسب و کار تسهیلات خود را از ۱۵ بانک عامل این طرح دریافت کرده و روند پرداخت ادامه خواهد داشت.

قاسم رحیمی اظهار کرد: این تسهیلات دوساله به دوره تنفس سه ماهه و نرخ سود ۱۲ درصد از محل خارج منابع داخلی بانک‌ها است.

وی افزود: همزمان با شیوع کرونا بیش از  ۹ هزار نیروی کار در سه ماهه اسفند، فروردین و اردیبهشت به جهت اینکه شغل خود را در این مقطع از دست دادند از چتر حمایتی بیمه بیکاری بهرمند شدند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار