استاندار اردبیل:

قیمت تمام شده مسکن ملی در اردبیل کاهش یابد

استاندار اردبیل گفت: برای اجرای مسکن ملی در استان اردبیل تلاش‌های لازم برای کاهش قیمت تمام شده انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل در جلسه شورای مسکن استان گفت: در احداث این واحد‌ها به دنبال کمیت نیستیم و کیفیت و ساختمان ایمن اولویت این طرح می‌باشد.

او افزود: پیمانکاران و یا تعاونی‌های احداث کننده باید دارای صلاحیت مورد تایید بوده و ساختمان آبرومند تحویل مردم بدهند.

استاندار اردبیل بر تسریع در ارائه فراخوان تهیه نقشه توسط تعاونی‌های ذیصلاح همزمان با بررسی صلاحیت‌ها تاکید کرد و این اقدام را در سرعت بخشی به آغاز اجرا بااهمیت دانست.

بهنام جو با اشاره به اختصاص زمین رایگان برای این واحد‌ها توسط راه و شهرسازی، این اقدام دولت را گامی برای کاهش قیمت تمام شده مسکن ملی عنوان کرد.

او خواستار پیش بینی فضای بیشتر برای احداث این واحد‌ها در شهرستان هوی استان شد و افزود: انتظار می‌رود تعداد متقاضیان این مسکن در استان افزایش یابد و لازم است برنامه ریزی‌های لازم صورت گیرد.

استاندار اردبیل با اشاره به مشارکت سازمان نظام مهندسی استان دراجرای این طرح، گفت: مشارکت این سازمان در اجرای اصولی ساختمان‌ها موثر خواهد بود.

بهنام جو خواستار کاهش تعرفه‌ها از سوی نظام مهندسی استان در اجرای این طرح برای کاهش قیمت برای خریداران این واحد‌ها شد.

ثبت نام ۹ هزار نفر برای مسکن در استان اردبیل

مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل نیز در این جلسه گفت: ۹ هزار مورد ثبت نام در استان برای این طرح انجام گرفته که پیش بینی می‌شود پنج هزار نفر حائز شرایط باشند.

محبوب حیدری افزود: برای ۲ هزار و ۶۰ نفر زمین پیش بینی شده که تعاونی‌های دارای صلاحیت از سوی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای اجرا معرفی می‌شوند.

او تصریح کرد: بر اساس تفاهم نامه وزارت راه و شهر سازی با ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، بنیاد مسکن و تعاونی‌ها مخصوصا تعاونی فرهنگیان منعقد شده است، اقدامات اجرایی آغاز می‌شود.

مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: در خصوص تامین زمین برای این طرح تلاش شده که از لحاظ قیمت به مردم فشار وارد نشود و زمین به صورت رایگان در اختیار تعاونی‌ها و سازندگان قرار می‌گیرد.

حیدری بیان کرد: زمین‌های مد نظر برای اجرای طرح مسکن ملی در شهرک الهیه، شهرک نیایش و شهرک وحدت انتخاب شده است.

او اظهار کرد: در شهرستان‌های استان نیز زمین برای افرادی که حائز شرایط این طرح شده اند، تامین شده و در صورت افزایش تقاضا زمین‌های دیگری نیز افزوده می‌شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
نعمت درگاهی
۰۹:۲۰ ۲۸ بهمن ۱۳۹۹
سلام خسته نباشید.ازشمامسیولان خواهش میکنم قیمت مسکن ملی راباتورم حساب نکنیدماهانداریم بامول کارگرنمیتوانیم .خواهش میکنم آرزوی خانه دارشدن تودلمون نزاریدبمونه.مادردومرحله پول واریزکردیم الان ۵۰ میلیون میخوان .مامیخوام ۱۶۰ میلیون آورده نقده بدیم اونم به سختی جورمیکنیم با۱۸ درصدوام ۱۵۰ میلیون یشه .تروخداماکارگرهارودرک کنید.