آقاجانِ هیتلر؛ مردی خشن با سبیل‌های بلند!

شاید جالب باشد که بدانید هیتلر اصالتاً اهل آلمان نبود؛ او و خانواده‌اش اصالتاً اتریشی و از اهالی شهر کوچک «برائو‌نائو» بودند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، پدر هیتلر، یعنی آقای «آلویس هیتلر» یک کارمند دون‌پایه در اداره گمرک بود که در سن بالا، با دختر عمویش «کلارا هیتلر» ازدواج کرد. ظاهراً آلویس آدم باحوصله‌ای نبود.

او و همسرش صاحب شش فرزند شدند که فقط دو تا از آن‌ها زنده‌ ماندند؛ آدولف که رهبر نازی‌های آلمان شد و «پائولا»، دختری که هیچ‌گاه ازدواج نکرد و درنهایت در سال 1960 میلادی(1339 خورشیدی) از دنیا رفت. پدر هیتلر مانند بسیاری از مردان اتریشی و آلمانی آن زمان، چندان اهل معاشرت‌های صمیمانه نبود و البته بر خلاف پسرش، سبیل‌های بلند و از بناگوش دررفته‌ای داشت. هرچند هیتلر مدعی است که آقاجانش اهل هنر بوده و هنرمند را بر صدر می‌نشانده‌است! درباره پدر آلویس اطلاعاتی وجود ندارد، اما می‌دانیم که مادرش، خانمی به نام «ماریا آنا شیکْل‌گِروبر»، بانویی مذهبی و البته متعصب در مرام کاتولیک بوده‌است. به هر حال، آقای آلویس در سال 1892 میلادی(1271 خورشیدی)، موقعی که هنوز ناصرالدین‌شاه در ایران بر سر کار بود و آدولف کوچولو فقط سه سال داشت،


بیشتر بخوانید:

۷ زنی که حکم کابوس را برای هیتلر داشتند + تصاویر


به ایالت باواریا در جنوب آلمان مهاجرت کرد تا دوران بازنشستگی خود را در آن‌جا به راحتی بگذراند؛ چگونه؟ نمی‌دانیم! به‌هرحال، این مهاجرت برای آلویس خیلی هم خوش‌یُمن نبود. او چند سال بعد با بحران مالی روبه‌رو و رفتارش با مامان هیتلر، یعنی کلارا که 23 سال از وی کوچک‌تر بود، به شدت خشن شد. آلویس در سال 1903 میلادی(1282 خورشیدی) درگذشت و همسرش کلارا هم، چهار سال بعد از او، بر اثر ابتلا به بیماری سرطان، دارفانی را وداع گفت. خوشبختانه والدین هیتلر شانس آوردند و زنده نماندند تا دیوانه‌بازی پسرشان را ببینند. هیتلر در 14 سالگی پدر و در 18 سالگی مادرش را از دست داد. خودش می‌گوید بعد از فوت کلارا هیتلر، مامانش، دیگر به هیچ‌کس و هیچ‌چیز، احساس تعلق‌خاطر نمی‌کرد.

منبع: خراسان

انتهای پیام/

برچسب ها: هیتلر ، نازی ها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار