چند خبر از اداره کل آموزش و پرورش

کارشناس مسئول آموزش از راه دور آموزش و پرورش استان کرمانشاه از برگزاری طرح آشتی با آموزش (آبا) در سال تحصیلی آتی در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ، فریبرز مدارایی کارشناس مسئول آموزش از راه دور آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت : وزارت آموزش و پرورش در راستای تحقق سند تحول بنیادین با تدوین دستور العمل اجرایی طرح آشتی با آموزش (آبا) درسال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ جهت افزایش نرخ پوشش تحصیلی دانش آموزان بازمانده و تارک تحصیل دردور‌های اول و دوم متوسطه بویژه در حاشیه شهرها، مناطق محروم روستایی و مرزی با استفاده از ظرفیت­های مدارس آموزش از راه دور به عنوان مدارس مجری و به‌کارگیری فناوری نوین و با مشارکت خیرین و حمایت‌های شورای آموزش و پرورش، دستگاه‌های اجرایی و نهاد‌های محلی در صدد راه اندازی و تشکیل کلاس‌های اقماری می‌باشد.

او گفت : از اهداف اولیه این طرح، فراهم نمودن بستری مناسب جهت جذب و ادامه تحصیل دانش‌آموزانی است که در حاشیه شهر‌ها و مناطق محروم به علت بُعد مسافت و یا به عدم توان مالی از ادامه تحصیل بازمانده اند.

مدارایی افزود: واحدکارشناسی راه دور این اداره‌کل با هماهنگی مدارس راه دور استان آماری از برخی نواحی و مناطق که شرایط لازم جهت تشکیل کلاس‌های اقماری را داشته، به وزارت متبوع ارسال نموده است تا در فرصت مقتضی و با معرفی فرد یا افراد حامی (خیّر) با تجهیز امکانات لازم و زیرنظر مدارس مجری (مدارس راه دور) با معرفی نماینده خود به عنوان مشاور نسبت به راه اندازی این کلاس هادر مناطق یاد شده اقدام نمایند.

فرهنگ سازی از وظایف اصلی دستگاه تعلیم و تربیت است

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: فرهنگ سازی در رابطه با حجاب و عفاف از وظایف اصلی دستگاه تعلیم و تربیت است.

مجید یزدان‌پناه، گفت: با توجه به اینکه در جامعه امروزی شاهد پیشرفت تکنولوژی و ظهور انواع وسایل ارتباط جمعی به خصوص بستر فضای مجازی هستیم، باید با کنترل و استفاده از این ظرفیت‌ها در جهت گسترش این دو مقوله اساسی در جامعه گام برداریم.

او افزود: خانواده و مدرسه دو عامل تاثیرگذار در جامعه‌پذیری افراد است که بیشترین نقش را در مورد شکل‌گیری شخصیت فرد ایفا می‌کنند و در این راستا آموزش و پرورش به عنوان متولی امر تعلیم و تربیت، عامل مؤثری در سمت و سو دادن به رفتار و باور‌های افراد دارد.

یزدان پناه با استناد به آیه ۳۰ سوره مبارکه نور ادامه داد: این باور که رعایت حجاب و عفاف را فقط به بانوان منحصر می‌کند، تغییر داد چراکه خداوند متعال به مردان نیز امر می‌کند تا نگاه‌های خود را حفظ کنند.

 سید مجتبی موسوی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان اهم اقدامات صورت گرفته در آموزش و پرورش استان را در خصوص اشاعه‌ی فرهنگ حجاب و عفاف تشریح کرد که از جمله آن‌ها به: تولید محتوای آموزشی و انتشار آن در بستر شبکه آموزشی دانش‌آموز (شاد)، ایجاد غرفه حجاب و عفاف با همکاری واحد امور بانوان، برگزاری کلاس‌های ضمن خدمت برای ۲۴۹ نفر از همکاران فرهنگی، برگزاری کارگاه آموزشی با موضوع سبک زندگی ایرانی، اسلامی، انعقاد میثاق نامه حجاب و عفاف و ... می‌توان نام برد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.