بحران کمبود فضای آموزشی و نیروی انسانی در تربت جام جدی است

مدیر آموزش و پرورش تربت جام گفت: کمبود فضای آموزشی استاندارد و نیروی انسانی در سال تحصیلی جدید در این شهرستان جدی است.

علیرضا اسلامی نژاد مدیر اموزش و پرورش تربت جام در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،گفت: با شروع سال تحصیلی جدید به همت خیرین مدرسه ساز و مساعدت‌های اداره کل نوسازی حدود ۱۲۴ کلاس افتتاح شده و مابقی قرار است تا مهرماه امسال مورد بهره برداری قرار گیرد.

او افزود: براساس درخواست قانون بودجه سال گذشته، دستور صریح مقام عالی وزارت، احقاق حق آموزش و پرورش و اولیا دانش آموزان، پیگیری‌های لازم در سطح شهرستان و استان توسط حقوقی استان انجام شده است و خوشبختانه تصمیم نامه استانداری خراسان رضوی مبنی بر پرداخت اجور معوقه و تخلیه فضای دانشکده کشاورزی ابلاغ شده است.

مدیر آموزش و پرورش تربت جام ادامه داد: فضای آموزشی مجتمع آموزش عالی کشاورزی و دامپروری حدود ۱۰ سال است بدون قرارداد و پرداخت اجاره بها و علیرغم نیاز شدید آموزش و پرورش در اختیار دانشکده کشاورزی بوده است و با برگرداندن این فضای آموزشی حدود ۷۰۰ دانش آموز تربت جامی که بدلیل کمبود فضای آموزشی مجبور به ثبت نام در مدارس غیردولتی و یا استفاده از سرویس مدارس می‌شوند، مشکلشان حل شود و می‌توانند از این فضا استفاده بهینه داشته باشند.

اسلامی نژاد بیان کرد: آموزش و پرورش وضعیت مالی مناسبی ندارد و برای رفع مشکلات مدارس برای بهسازی و آماده سازی کلاس‌ها در تابستان امسال و برای اولین بار طرح ابتکاری در مسیرمهر با استفاده از ظرفیت شوراها، دهیاران کلید خورد و به منظور پروژه مهرعملیات بهسازی مدارس توسط فرهنگیان تلاشگر و داوطلب به صورت رایگان انجام می‌شود و در قالب این طرح جهادی هر هفته یک مدرسه در روستا‌های محروم منطقه در دستور کار بهسازی قرار می‌گیرد.

او تصریح کرد: استفاده از کانکس برای دانش آموزان در داخل شهر و روستا یک فاجعه است، دانش آموز و معلم در سرما و گرما با مشکل عدیده مواجه می شوند. ما تلاش می کنیم تا با مساعدت نوسازی استان و همت خیرین مدرسه ساز، سرانه فضای آموزشی شهرستان را ارتقا دهیم.

انتهای پیام//ز. ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.