در مسابقه ملی پوپک قصه گو:

کودکان برای بزرگترها قصه می گویند

سرپرست معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان کرمان از برگزاری مسابقه ملی پوپک قصه گو با شیوه بازگویی قصه از سوی کودکان برای پدربزرگ و مادر بزرگ ها خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، ابراهیم بابایی، سرپرست معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان کرمان، گفت: سازمان جوانان جمعیت هلال احمر با توجه به اهمیت فرهنگ کتاب خوانی و ایجاد انگیزه در کودکان برای خواندن کتاب مسابقه قصه گویی مجازی با عنوان پوپک قصه گو را به مناسبت ۱۸ تیرماه روز ملی ادبیات کودکان و نوجوانان برگزار کرده است.

او با بیان اینکه این مسابقه ویژه کودکان ۵ تا ۷ سال طراحی شده است، افزود: در این مسابقه،کودکان قصه‌هایی را که پدربزرگ یا مادر بزرگشان برای آن‌ها خوانده، با زبان شیرین کودکانه بازگو و والدین آنان از بازگویی قصه‌های کودکان  خود تصویربرداری می کنند. 

بابایی با اشاره به اینکه فیلم ها باید به صورت افقی و حداکثر در زمان ۷ دقیقه ای گرفته شوند، بیان داشت: والدین تصاویر ضبطی را تا دهم مرداد به شماره ۰۹۰۳۵۹۲۵۸۰۴ متعلق به معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان در فضای مجازی واتس آپ ارسال کنند.

او  تصریح کرد: نام و نام خانوادگی، سن، شماره تماس والدین و آدرس ضمیمه فیلم ارسال شود. 

سرپرست معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان کرمان بیان کرد: پدربزرگ و یا مادربزرگ کودکان می‌تواند برای دریافت فایل صوتی ۱۰ قصه پیشنهادی به سایت سازمان جوانان به لینک https://plink.ir/WdtZn مراجعه و یا هر قصه مرتبط با اهداف جمعیت هلال احمر را انتخاب و پس از خواندن قصه برای نوه خود، آن قصه را بازگو کند و از روند بازگویی قصه به مادر بزرگ و پدربزرگ ها هم تصویربرداری شود.

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.