مجلس انقلابی با انحصار مقابله کند

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی گفت : قطعا با انحصار در هر بخشی مخالفم و مجلس انقلابی باید با این پدیده مقابله و مبارزه کند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ، محمد رشیدی نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در خصوص انحصارگرایی در جامعه و مشکلات آن، گفت : انحصار در هر بخشی موجب از بین رفتن ظرفیت‌های کشور می‌شود و یقیناً مجلس انقلابی باید با انحصار مبارزه کند.

او گفت : انحصار را در هیچ بخشی قبول ندارم، چه صنعت چه کشاورزی یا فرهنگ و سیاست؛ باید عرصه برای همه افرادی که می‌خواهند فعالیت کنند باز شود و این جزو فرمایشات رهبر معظم انقلاب بوده و اصل عدالت اجتماعی که یکی از اصول اساسی انقلاب اسلامی هم هست بر این موضوع تاکید دارد.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: باید کاری کنیم که انحصار از بین رفته و همه بتوانند از همه ظرفیت‌های کشور استفاده کنند؛ این کار نهایتاً موجب یک هم افزایی بالا می‌شود.

او با بیان اینکه بخشی از گرفتار‌های فعلی کشور به دلیل وجود انحصار و رانت‌های متعدد است، افزود: در هر بخشی با رانت و انحصار مخالف جدی هستم؛ انحصار وقتی ایجاد شد یقیناً فساد هم بعد از آن ایجاد می‌شود و بخشی از مشکلات کشور، بخصوص در بخش فساد اقتصادی، معلول همین انحصار‌ها است که یک عده خاص و قلیل توانسته‌اند از ظرفیت‌های عظیم کشور استفاده کنند و مردم نتوانسته‌اند به آن حوزه‌ها ورود کنند؛ این موضوع نهایتاً موجب بی‌اعتمادی مردم شده است؛ لذا باید با این پدیده به صورت جدی مبارزه و مقابله کرد.

موافق انحصار در وکالت نیستم

رشیدی با بیان اینکه مخالف انحصارگرایی در آزمون وکالت هم هست، گفت: مخالف انحصار در وکالت هستم، اما موافق وکیل بی سواد هم نیستم؛ اگر در وکالت فضا را زیادی باز کنیم و آزمون و گزینش جدی وجود نداشته باشد خود این مسئله موجب فساد می‌شود.

او افزود: در عین حالی که باید به حقوقدانانی که در این رشته در حال تحصیل هستند کمک کنیم که در این بخش ورود کنند و از مزایای آن بهره‌مند شوند، اما باید در تلاش باشیم که حقوقدانان ما هم انسان‌هایی باسواد و مطلع در حوزه خود باشند چرا که وکالت نیز نوعی قضاوت است و اگر خدایی نکرده اجازه دهیم به افرادی که نتوانند در محاکم از حقوق مردم دفاع و موجب گرفتاری مردم بشوند این هم نوعی فساد در سیستم قضایی است.

نماینده مردم کرمانشاه گفت: به نظرم اینکه چه تعداد وکیل وجود داشته باشد مهم نیست اینکه چه تعداد وکیل باسواد وجود داشته باشد دارای اهمیت است؛ وکیل باید آگاه و دارای صلاحیت عمومی باشد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.