تولید نخستین سواپ نمونه گیری از ته حلق ویژه افراد مشکوک به کرونا در مشهد

برای اولین بار در کشور، طراحی و تولید سواپ نمونه گیری از ته حلق برای افراد مشکوک به کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مجید ممیزان مدیر مرکز رشد فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در ادامه مبارزه با ویروس کرونا پژوهشگران و محققان در شرکت‌های دانش بنیان و فناور مستقر در پارک علم و فناوری سلامت مشهد با همت و تلاشی مضاعف در مسیر تامین محصولات و ملزومات حفاظتی حوزه بهداشت و درمان گام بر می‌دارند و به همین منظور محققان جوان موفق به طراحی و تولید سوآپ نمونه گیری از ته حلق برای بیماران مبتلا به کرونا برای اولین بار در کشور گردیده اند.

او افزود: طراحی و تولید سواپ نمونه گیری از ته حلق برای افراد مشکوک به کرونا، توسط شرکت ساینا سبز شرق از شرکت‌های فناور مستقر در پارک علم و فناوری سلامت مشهد انجام شد و در حال حاضر با مجوز وزارت بهداشت وارد بازار شده و با نصف قیمت نمونه خارجی در حال توزیع است.
 

بیشتربخوانید:


مدیر مرکز رشد فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: طراحی سواپ نمونه گیری از پروژه‌ها و طرح‌های در دست اقدام شرکت‌های فناور مستقر در مراکز رشد است و  در حال حاضر محصول این شرکت با یک دوم قیمت خارجی وارد بازار شده و نیاز تعدادی از دانشگاه‌های علوم پزشکی را تامین می‌کند.

ممیزان با اشاره به اینکه پارک علم و فناوری سلامت در نظر دارد با تامین امکانات لازم در حداقل زمان، ظرفیت تولید محصول این شرکت را تا سقف بیش از یک میلیون سواپ در ماه افزایش دهد، بیان کرد: جهت درخواست و خرید این محصول می‌توانند با واحد بازاریابی و فروش پارک واقع در میدان بوعلی - پژوهشکده بوعلی و یا شماره ۰۹۳۶۸۳۰۵۳۶۴ تماس حاصل نمایند.
 
انتهای پیام//ف.س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.