۷۰ درصد مشاغل اردستان از پرداخت مالیات معاف هستند

رییس اداره امور مالیاتی اردستان گفت:۷۰ درصد مشاغل در شهرستان اردستان بر اساس قانون از پرداخت مالیات معاف هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمد صادقی رییس اداره امور مالیاتی اردستان بیان کرد: افزون بر ۲ هزار و ۲۰۰ شغل در شهرستان اردستان وجود دارد و ۱۱۰ شرکت نیز فعال هستند که بر اساس مقررات برای همه آن‌ها پرونده مالیاتی تشکیل شده است.

او با بیان اینکه هیچ واحد تولیدی و صنعتی به دلیل مالیات در اردستان تعطیل نشده است، افزود: تلاش شد در شرایط کنونی اقتصادی با مساعدت و قسط‌بندی مالیات، مشکلی برای کارفرمایان به وجود نیاید و از تعطیلی واحد‌ها جلوگیری شود.

رییس اداره امور مالیاتی اردستان اضافه کرد: برای ترغیب واجدان شرایط پرداخت مالیات مشوق‌هایی در نظر گرفته شده است و آن دسته از افرادی که مالیات خودرا به هنگام پرداخت کنند، مشمول دریافت مشوق‌ها می‌شوند و کسانی که با تاخیر مالیات پرداخت کنند، مشمول جریمه خواهند شد.

او در ادامه گفت: وصولی مالیات مناسب و یک مورد فرار مالیات در رابطه با دریافت سهمیه پتروشیمی نیز داریم که پرونده تخلف در مرجع قضایی در حال پیگیری و رسیدگی است.

صادقی همچنین از بازگشت هفت پرونده مالیاتی به اردستان خبر داد و تشریح کرد: پرونده این شرکت‌ها در اصفهان بود و مالیات آن‌ها به مرکز استان پرداخت می‌شد که سودی برای شهرستان نداشت.

او همچنین اظهار داشت: ۶ دهستان بر اساس برنامه پنجم توسعه جزو مناطق محروم منظور شده و دهستان گرمسیر جزو مناطق برخوردار در نظر گرفته شده است؛ در حالی که این دهستان در حاشیه کویر و از مناطق محروم به شمار می‌رود و از این رو پیگیر هستیم تا به عنوان منطقه محروم شناخته شود و از مزایای محرومیت استفاده کند.

رییس اداره امور مالیاتی اردستان در مورد بحث مالیات بر مسکن یادآور شد: این قانون شامل شهر‌های با جمعیت کمتر از ۱۰۰ هزار نفر نمی‌شود.

به گفته او فرآیند ابلاغ الکترونیکی در حال انجام و کار تحویل اظهارنامه‌های مالیاتی از سوی مشاغل و شرکت‌ها بر اساس زمان‌بندی در حال اجرا است.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.