صدور ۹۰۲ گواهینامه برای محصولات صادراتی در کرمان

مدیر کل استاندارد استان کرمان از صدور ۹۰۲ گواهینامه صادراتی و ۱۵۶ مورد مجوز واردات برای محصولات و فرآورده‌های صادراتی و وارداتی مشمول مقررات استاندارد خبر داد.

گواهینامه صادراتی به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، اسماعیل عاقلی، مدیر کل استاندارد استان کرمان گفت: در سه ماهه نخست امسال نسبت به بازرسی و نمونه برداری ۹۰۶ مورد از محموله‌های صادراتی مشمول مقررات استاندارد در استان انجام شده که پس از بررسی و آزمون‌های انجام شده است.

او افزود: تعداد ۹۰۲ گواهینامه صادراتی برای محصولات: پسته، مغز پسته، انواع خرما و رطب به وزن ۲۱ هزار و ۵۴ تن به مقصد کشور‌های کانادا، روسیه، چین، آلمان، دبی، عراق، افغانستان، هندوستان، ترکیه، ایتالیا، قزاقستان از این اداره کل صادر شده است.

عاقلی افزود: تعداد ۴ مورد نمونه عدم انطباق با استاندارد‌های ملی اعلام شده است.

او بیان داشت: همچنین در زمینه کنترل و نظارت بر محموله‌های وارداتی مشمول مقررات استاندارد، نسبت به بازرسی؛ نمونه برداری و بررسی اسناد و مدارک محموله‌های وراداتی اقدام و در این زمینه تعداد ۱۵۶ مورد گواهینامه انطباق کالا‌های وارداتی (مجوز واردات) در استان صادر شده است.

مدیر کل استاندارد استان کرمان اظهار داشت: عمده محموله‌های وارداتی مورد بررسی شامل قطعات منفصله و قطعات یدکی خودرو؛ مواد اولیه و تجهیزات حد واسط تولید؛ ماشین آلات خط تولید واحد‌های تولیدی است.

عاقلی گفت:همچنین تعداد ۱۷ مجوز ترخیص بر اساس اسناد COT از مبداء صورت پذیرفته که شامل قطعات موتور سیکلت و دستگاه برق و پمپ بنزین است.

عاقلی افزود:همچنین تعداد ۱۴ مورد مجوز واردات از طریق نتیجه آزمون که مرتبط با کالا‌های کلاف فولادی - ورق فولاد است نیز صادر شده است.

او اظهار داشت: در مورد تعیین ماهیت فرآورده‌های وارداتی؛ نیز ۲ مورد کالا‌های وارداتی پس از بررسی و آزمون؛ تعیین ماهیت شد.

او افزود: این فرآورده‌ها شامل چسب است و نهایتا در مورد تعیین ماهیت کالا‌ها و فرآورده‌های صادراتی؛ تعداد ۱ مورد فرآورده صادراتی تعیین ماهیت شد که این محصولات شامل گرانول پی وی سی است.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار