محیط بانان برای حفظ محیط زیست و منابع ملی ایثار می‌کنند

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: محیط بانان برای حفظ محیط زیست و منابع ملی ایثار می‌کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری در دیدار با رئیس یگان حفاظت محیط زیست کشور و تعدادی از محیط بانان استان به مناسبت روز محیط بان اظهار داشت: محیط بانان برای حفظ محیط‌زیست و منابع ملی ایثار می‌کنند و جان خود را به خطر می‌اندازند تا جلوی دست اندازی عده‌ای سودجو را به محیط زیست بگیرند.

او افزود: حفاظت از محیط زیست همانند قرار گرفتن در سنگر در دوران دفاع مقدس برای حفظ آب و خاک است، این افراد جان خود را برای حفاظت از این سرمایه ملی دست گرفته اند و بدون چشم داشتی این کار را انجام می‌دهند.


بیشتر بخوانید


عباسی با بیان اینکه وسعت جنگل‌های چهارمحال و بختیاری نسبت به مساحت آن قابل توجه است اضافه کرد: حفاظت از عرصه‌های ملی و جنگل‌ها برای جلوگیری از حریق، با توجه به کمبود نیرو و تجهیزات کار دشواری است، اما خوشبختانه با تدابیر صورت گرفته از وقوع حریق‌های گسترده در استان جلوگیری شد.

او با اشاره به فعالیت فعالان محیط زیست در حفاظت از گونه‌های گیاهی و جانوری در کشور ادامه داد: شاهد بودیم در این مسیر عده‌ای از این افراد نیز جان خود را از دست دادند، کسانی که داوطلبانه بدون هیچ گونه منافع مادی در آتش سوزی‌ها حضور پیدا می‌کنند و اقدام به اطفای حریق می‌کنند و برای ما بسیاری با ارزش هستند.

عباسی گفت: قطعاً بی توجهی به حفظ محیط زیست می‌تواند تبعات جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد، بنابراین باید حفظ محیط زیست در انجام پروژه‌های عمرانی مدنظر قرار بگیرد تا شاهد توسعه پایدار باشیم.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.