در بسته حوادث امروز بخوانید؛

کشف سوخت و ماینر قاچاق در اصفهان / دستگیری سارقان مغازه‌ها دربرخوار

مهم‌ترین حوادث امروز ۱۱ تیر ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مهم‌ترین حوادث امروز۱۱  تیر ماه  سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

 

کشف سوخت و ماینر قاچاق در اصفهان

سرهنگ" کامران ریاحی سرپرست پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان اصفهان با اعلام این خبر اظهار داشت: ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان اصفهان با هوشمندی و اشراف اطلاعاتی از نگهداری سوخت گازوئیل به صورت قاچاق در یک منزل مسکونی واقع در منطقه حاشیه شهر اصفهان مطلع و موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.
 
کشف سوخت و ماینر قاچاق در اصفهان / دستگیری سارقان مغازه‌ها دربرخوار


او افزود: ماموران پس از دریافت اطلاعات لازم طی هماهنگی با مقام قضائی از منزل مذکور بازدید به عمل آوردند که در نتیجه این عملیات ۱۴ هزار و ۲۵۰ لیتر گازوئیل به صورت قاچاق و خارج از شبکه توزیع تهیه شده بودند کشف شد.

این مقام انتظامی، همچنین از کشف ۳۵ دستگاه استخراج ارز دیجیتال (ماینر) قاچاق در بازرسی از منزل مذکور خبر داد و گفت: کارشناسان مربوطه ارزش محموله قاچاق مکشوفه را ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کردند.

سرپرست پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان اصفهان خاطر نشان کرد: در این رابطه یک نفر دستگیر و همراه با پرونده برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.
 

دستگیری سارقان مغازه‌ها دربرخوار

سرهنگ "حجت فرهادی جانشین انتظامی شهرستان برخوار گفت: در پی دریافت اطلاعاتی مبنی بر سرقت از یک مغازه در شهرستان "برخوار" دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار پلیس قرار گرفت.

سرهنگ فرهادی ادامه داد: ماموران با انجام یک سری اقدامات تخصصی موفق شدند، یک نفر را در ارتباط با این سرقت‌ها شناسایی و دستگیر کنند.

این مقام انتظامی بیان داشت: متهم دستگیر شده هنگامی که با مستندات پلیس روبه رو شد به ۳۳ فقره سرقت مغازه در شهرستان‌های "برخوار" و "اصفهان" با همدستی فرد دیگری اعتراف کرد.

او با اشاره به دستگیری همدست متهم اظهار داشت: سارقان اموال مسروقه را به یک مالخر می‌فروختند که او نیز دستگیر و هر ۳ متهم برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

جانشین انتظامی شهرستان برخوار ضمن تقدیر از شهروندان در گزارش موارد مشکوک به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ از کسبه و صاحبان صنوف خواست با رعایت تدابیر پیشگیرانه از سرقت مانند استفاده از نرده و حفاظ‌های فلزی، قفل‌های ضد سرقت، آژیر خطر، دوربین مداربسته و استخدام نگهبان محله، فرصت ارتکاب جرم سرقت را از سارقان سلب کنند.
 

دستگیری عامل برداشت غیر مجاز از حساب در "خمینی شهر

سرهنگ "غلامرضا براتی با اعلام جزئیات بیشتر این خبر گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان خمینی شهری مبنی بر اینکه مبلغ ۱۳۸ میلیون ریال به صورت غیر مجاز از حساب بانکی وی سرقت شده، بررسی موضوع در دستور کار پلیس فتای این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: با بررسی‌های تخصصی انجام شده مشخص شد متهم با به دست آوردن اطلاعات و رمز‌های عبور، مبلغ ۱۳۸ میلیون ریال طی دو مرحله از حساب بانکی وی برداشت کرده است.

سرهنگ براتی تصریح کرد: با انجام تحقیقات گسترده، متهم مذکور شناسائی و حسب دستور مقام قضائی نسبت به دستگیر وی اقدام شد.

فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر در پایان توصیه کرد:از در اختیار قرار دادن کارت اعتباری خود به افراد غیر جداً پرهیز نمایید. رمز‌هایی را انتخاب کنید که غیرقابل حدس بوده و همچنین به هیچ عنوان بر روی آن یادداشت نکنید. هنگام وارد کردن اطلاعات حساب خود در پرداخت‌های اینترنتی حتما از کیبورد‌های مجازی استفاده کنید و در صورت پرداخت اینترنتی هزینه تلفن ثابت و همراه، از محل‌های مطمئن و دارای مجوز استفاده نموده و تمامی عملیات پرداخت را شخصا انجام دهید.
 

اعتراف سارق محتویات داخل خودرو به ۳۱ فقره سرقت

سرهنگ" حسین ترکیان اظهار داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت محتویات داخل خودرو‌های پارک شده شهروندان در حاشیه خیابان‌ها و کوچه‌های منطقه شرق شهر اصفهان و شکایت مال باختگان به پلیس، موضوع در دستور کار کارآگاهان پایگاه شرق پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان قرار گرفت.

او افزود: کارآگاهان با بررسی محل‌های مورد سرقت، انجام تحقیقات علمی و تخصصی و استفاده از تجهیزات هوشمند موفق شدند هویت اصلی فردی که در این نقاط اقدام به سرقت می‌کرد را به دست آورند.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان تصریح کرد: متهم که دارای سوابق متعدد کیفری در زمینه سرقت محتویات داخل خودرو است طی عملیاتی منسجم و هماهنگ با هماهنگی مقام قضائی در مخفیگاه خود دستگیر شد.

سرهنگ ترکیان خاطر نشان کرد: متهم در تحقیقات صورت گرفته به ۳۱ فقره سرقت محتویات داخل خودروی پارک شده شهروندان در حاشیه خیابان‌ها و کوچه‌های خلوت در ساعات پایانی شب اعتراف کرد که در این خصوص پرونده تشکیل و وی تحویل مراجع قضائی شد.

این مقام انتظامی در پایان بیان کرد: به شهروندان توصیه می‌کنیم، با قرار ندادن اشیای با ارزش و گران قیمت در داخل خودروی خود هنگام ترک به سارقان اجازه سوءاستفاده ندهند.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار