کرونا دارو یا واکسنی ندارد، اما مسئولیت فردی و اجتماعی دارد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: کرونا دارو یا واکسنی ندارد، اما مسئولیت فردی و اجتماعی دارد و عدم شرکت در تجمعات یکی از فاکتور‌های این مسئولیت اجتماعی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سید راشد جزایری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: کرونا ویروس دارو یا واکسنی ندارد، اما مسئولیت فردی و اجتماعی دارد و عدم شرکت در تجمعات یکی از فاکتور‌های این مسئولیت اجتماعی است.

او افزود: در این استان نیز به تبعیت از کشور با روند پیش رونده بیماری کووید ۱۹ مواجه هستیم، اما خوشبختانه این روند توسط ستاد استانی مقابله با کرونا، دانشگاه علوم پزشکی و کادر بهداشت و درمان در حال مدیریت و کنترل است.


بیشتر بخوانید


جزایری اضافه کرد: به اجبار باید برخی از محدودیت‎های ماه‌های اسفند و فروردین برقرار شود.

او با بیان اینکه مهم‌ترین تصمیم آخرین ستاد مقابله با کرونا مبنی بر انجام کمپین اجرای پروتکل‌های بهداشتی در استان بود ادامه داد: هم اکنون ۱۰۳ پروتکل بهداشتی به دستگاه‌ها و صنوف مختلف ابلاغ شده است.

جزایری با تأکید بر اینکه در حال حاضر مهم‌ترین موضوع اجرای صحیح پروتکل‌ها و نظارت اولیه از سوی سرصنف‌ها و اتحادیه‌ها است گفت: در روز‌های گذشته اجرای پروتکل‌های بهداشتی در کشور کم رنگ‌تر شده است به طوری که از ۸۵ درصد در بعضی از استان‌ها به کمتر از ۲۰ درصد رسیدیم، اما خوشبختانه در چهارمحال و بختیاری اجرای این پروتکل‌ها ۵۰ درصد است.

او افزود: مقرر شد علاوه بر تیم‌های نظارت تخصصی، تیم‌های مشترک نظارتی نیز تشکیل شود و از شنبه آینده نظارت‌ها را به صورت روزانه انجام دهند.

جزایری اضافه کرد: در خصوص برخی از محل‌ها با تجمعات بالا مثل تالار‌های عروسی، رستوران‌ها و... قرار شد آموزش‌های لازم ارائه شده و با متخلفان که دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند دو مرحله تذکر و در نهایت تعطیلی واحد شود.

او با اشاره به اینکه در حال حاضر به تعداد موارد بستری ۱۰ برابر بیمار در جامعه وجود دارد ادامه داد: با توجه به اینکه همه ساز و کار‌ها و توان پرسنل به کار گرفته شده است توانستیم تا ۹ برابر بیماران در جامعه را شناسایی کنیم.

جزایری گفت: طی روز‌های گذشته مجدداً یک مراسم عروسی در یکی از شهر‌های شهرستان شهرکرد برگزار شد، برگزاری این جشن باعث شد داماد، خانواده داماد و خانواده عروس به کرونا مبتلا شوند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار