مخالفت چین با تمدید تحریم‌ تسلیحاتی ایران

سخنگوی وزارت خارجه چین از مخالفت با تمدید تحریم تسلیحاتی علیه ایران سخن گفت.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه وزارت خارجه چین، سخنگوی وزارت خارجه چین در سخنانی از مخالفت خود با اقدام آمریکا در تمدید تحریم تسلیحاتی ایران سخن گفت.
«ژائو لیان»، سخنگوی وزارت خارجه چین امروز سه شنبه در کنفرانس مطبوعاتی خود و در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران در خصوص برجام و نشست شورای امنیت گفت: چین قاطعانه از قطعنامه شورای امنیت و برجام حمایت می‌کند.

او در ادامه افزود: ما مخالف اقدام آمریکا در تمدید تحریم تسلیحاتی علیه ایران در شورای امنیت سازمان ملل هستیم. تمامی مقررات قطعنامه ۲۲۳۱ از جمله محتوای مرتبط با برداشته شدن تحریم تسلیحاتی علیه ایران باید به شکلی دقیق اجرا شود.

ژائو لیان، سخنگوی وزارت خارجه چین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به طرح الحاق کرانه باختری از سوی رژیم صهیونیستی گفت: شورای امنیت مدت هاست که مشخص کرده تأسیس این شهرک‌ها نقض حقوق بین الملل محسوب می‌شود.

او همچنین تصریح کرد مسأله کرانه اشغالی باختری باید هرچه سریعتر بر اساس قطعنامه سازمان ملل حل و فصل شود.

گفتنی است مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا پیشتر مدعی شده بود آمریکا همچنان از شرکت کنندگان در قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازرمان ملل متحد است و می‌تواند درخواست تمدید تحریم تسلیحاتی ایران را طبق بند ۱۱ این قطعنامه ارائه دهد.

با خروج یکجانبه واشنگتن از توافق هسته‌ای ایران در دو سال پیش، آمریکا تعهدات خود را در خصوص توافق چند جانبه سال ۲۰۱۵ و نیز قطعنامه ۲۲۳۱ نقض کرد.

این در حالی است که روسیه و چین که دو تا از امضا کنندگان توافق هسته‌ای ایران محسوب می‌شوند، به همراه شماری از کشور‌های اروپایی و ایران، اعلام کرده اند که آمریکا تصور غلطی از قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل دارد. آن‌ها همچنین گفته اند که آمریکا دیگر یک طرف توافق هسته‌ای ایران محسوب نمی‌شود؛ چرا که بطور یکجانبه از آن خارح شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۱۸:۳۵ ۱۰ تير ۱۳۹۹
ماشالا اژدهای سرخ :))
آخرین اخبار