قیمت خودرو در بازار همچنان صعودی! / محصولات ثبت نامی چه زمانی تحویل داده می‌شوند؟

قیمت خودرو در بازار آزاد بر خلاف تصمیمات اخیر وزارت صمت، همچنان روند صعودی خود را طی می‌کند.

قیمت خودروبه گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، طی چند سال گذشته، قیمت خودرو به سرعت در حال افزایش است. این افزایش قیمت در برهه‌ای از زمان روند به شدت افزایشی را به خود دید به طوری که به یکباره پژو ۲۰۶ تیپ ۲ از ۷۰ میلیون تومان به ۱۲۰ میلیون تومان رسید.

بسیاری از افراد برای خرید خودرو سرمایه گذاری کرده بودند، اما توان خریدشان دیگر به آن قیمت سابق نرسید. طبق مشاهدات میدانی قیمت انواع خودرو‌های داخلی نسبت به ۲ هفته گذشته ۱۵ تا ۲۰ درصد گران‌تر شده است و هنوز هم روند افزایشی ادامه دارد.

این روز‌ها بلاتکلیفی عجیبی در بازار خودرو وجود دارد چرا که نمی‌توان تصمیمی در خصوص خرید یا فروش خودرو گرفت از طرفی مسئولان ادعا کاهش قیمت خودرو را دارند از طرفی برخی می‌گویند قیمت‌ها رو به افزایش است و از این جهت خریداران و فروشندگانی در بازار وجود ندارند.

نبود نرخ پایه در بازار خودرو، آسیب پذیری آن را در مقابله با سوداگران و همچنین نوسانات نرخ ارز بیشتر کرده به طوری که در حال حاضر شاهد افزایش ۶ تا ۱۶ میلیون تومانی قیمت خودرو‌های داخلی در بازار هستیم.


بیشتر بخوانید


بعد از ثبت نام خودروسازی‌ها توقع این را داشتیم که این بازار بلاتکلیف آرام بگیرد، اما نه تنها آرام نگرفت، بلکه منحنی قیمت‌ها صعودی‌تر از قبل نیز شد. بنابر اخبار رسیده از بازار، قیمت خودرو‌های داخلی طی یکی دو هفته گذشته حداقل پنج میلیون تومان افزایش یافته است که البته در مورد خودرو‌های وارداتی، صحبت از رشد بیش از ۱۰۰ میلیون تومان نیز به میان می‌آید.

وزارت صنعت، معدن و تجارت بیش از این وعده کاهش قیمت خودرو را داد چرا که اجرای طرح پیش فروش را اجباری کرد تا تفاوت قیمت در بازار و قیمت درب کارخانه کم شود، اما با وجود این وعده‌ها حالا دوباره قیمت خودرو روی دور صعود افتاده است.

بالا رفتن قیمت ارز را بسیاری از کارشناسان دلیل افزایش قیمت خودرو می‌دانند. به اعتقاد کارشناسان، تا وقتی نرخ ارز بالا برود، قیمت خودرو (چه داخلی‌ها و چه خارجی ها) نیز روند صعودی خود را حفظ خواهد کرد. در کنار اثر افزایشی ارز بر بازار خودرو، تورم انتظاری نیز محرک دیگری است که قیمت‌ها را در این بازار شارژ کرده است.

تفاضل ۱۰ درصدی قیمت خودرو در بازار همچنان فقط وعده!

عباس تابش رئیس سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان گفت: فاصله قیمتی ۱۰ درصدی قیمت کارخانه و بازار خودرو‌ها پیشنهاد سازمان حمایت برای تنظیم بازار خودرو بود، اما موافقان و مخالفانی دارد و هنوز نهایی نشده است.

۲۲ اردیبهشت‌ماه امسال رئیس سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرد: «برای انجام معاملات، قیمت خودرو در کف بازار شامل قیمت کارخانه به علاوه حداکثر ۱۰ درصد سود خواهد بود و بازرسان این سازمان نظارت خواهند کرد که هر کجا قیمتی بالاتر از این ارقام داده شود، به منزله گرانفروشی بوده و با آن مقابله خواهند کرد.»

 رئیس سازمان حمایت در پاسخ به پرسشی در این زمینه گفت: پیشنهاد سازمان حمایت این بود که ۱۰ درصد بالای قیمت مصوب خودرو به‌عنوان منشأ تعزیر در نظر گرفته شود که این موضوع به کمیته‌های مربوط ارسال شده و در دست بررسی است.

وی از دیدگاه‌های متفاوت موجود در این زمینه خبر داد و افزود: برخی می‌گویند وقتی قیمت مصوب برای خودرو وجود دارد آنگاه قیمت‌های بازاری باید بر مبنای عرضه و تقاضا باشد، اما سازمان حمایت در این زمینه معتقد است که باید سقف قیمتی در بازار تعیین شود

تابش بیان کرد: این موضوع پس از نهایی شدن در کمیته‌های مربوط به ستاد تنظیم بازار ارسال خواهد شد و هر تصمیمی که در نهایت اخذ شود، اجرایی می‌شود.

وی در پاسخ به پرسش دیگری درخصوص آنالیز قیمتی خودرو‌ها یک‌بار برای همیشه، بیان کرد: اکنون جمع‌بندی در دستگاه‌های مختلف بر این شده که قیمت‌ها توسط شورای رقابت در زمینه خودرو اعلام شود و بر این اساس آنالیز قیمتی و اعلام قیمت نهایی خودرو‌ها نیز باید از سوی این شورا بررسی و اعلام شود.

حمایت از شرکت های دانش بنیان کمکی به کاهش قیمت خودرو

خلخالی کارشناس صنعت خودرو در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به علت گرانی خودرو در بازار آزاد، گفت: چند عامل در افزایش قیمت خودرو موثر است که مهم ترین آن به شرایط اقتصادی حال  کشور بر می گردد چرا که بسیاری  از عوامل در کشور باعث افزایش نرخ مواد اولیه می شود.

این کارشناس صنعت خودرو بیان کرد: حدود یک و نیم میلیون خودرو در سال نیاز است که باید خودروسازان بتوانند این نیاز را برطرف کنند، زمانی که این نیاز برطرف نشود با کمبود مواجه خواهند شد که اصولا کمبود محصول باعث افزایش قیمت آن می شود.

خلخالی تشریح کرد: هم اکنون در کشور عرضه و تقاضا با هم برابر نیست که این موضوع باعث افزایش بحث نقدینگی سرگردان در کشور می شود. از طرفی بسیاری علاقه به سرمایه گذاری در این بازار دارند  که همین عامل باعث افزایش قیمت ها می شود.

او ادامه داد: هم اکنون در کشور تقاضای کاذب داریم و عرضه کم است که اگر این روند به یک تعادل برسد شاهد کاهش قیمت ها در بازار خواهیم بود. تولید کنندگان باید بتوانند مجموعه قطعات را تولید کنند که در این بین نیاز است مواد اولیه وارد کشور شود. باید برنامه ریزی هایی برای داخلی سازی داشته باشیم که در این بین می توان از شرکت های دانش بنیان استفاده کنیم.

این کارشناس صنعت خودرو بیان کرد: شرکت های دانش بنیان اگر مورد حمایت قرار گیرند می توانند به داخلی سازی محصولات کمک کنند و در نتیجه بدین ترتیب شاهد کاهش قیمت ها در بازار خواهیم بود.

نرخ گذاری خودرو بر مبنای عرضه و تقاضا واقعی می شود

فربد زاوه کارشناس حوزه خودرو در گفت‌وگو با  خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در این باره می گوید: نرخ خودرو باید به قیمت واقعی برسد.  به این معنا که این نوع قیمت گذاری هم بر اساس فرمول عرضه و تقاضا و البته به دور از ورود دلالان به آن تعیین شود.

او گفت: متاسفانه در کشور آفتی با نام دلالی وجود دارد، اما نمی‌توان آن را تنها عامل تغییر قیمت ها در بازار خودرو دانست. علت فعالیت دلال‌ها سرمایه سرگردانی بوده که در دست مردم باقی مانده است. مشکل از خلق نقدینگی اشتباهی است که  زمانی رخ داده و هنوز هم ادامه دارد. 

زاوه گفت: قیمت گذاری دستوری زیان بسیاری را به خودروساز‌ها تحمیل کرد و حالا برای حل این مشکل سراغ تجدید ارزیابی رفته‌اند، یعنی صورت‌های مالی دست برده می‌شود تا شرایط برای درخواست حمایت های دولتی را برای خود  فراهم کنند و این در حالی است که هنوز تسهیلات قبلی آن‌ها تسویه نشده است. فروش خودرو با قیمت گذاری دستوری در نهایت منجر به تغییر نرخ تورم و اخذ آن از همه مردم می‌شود.

ضعف ۱۶ ساله شورای رقابت در تصمیم گیری

این کارشناس خودرو تصریح کرد: ۱۶ سال از عمر شورای رقابت گذشته و هیچ قدمی برای رفع انحصار برنداشته است, در‌های بازار اقتصاد کشور ما باید باز شود و طبق گفته رئیس جمهور دخالت دولت در آن کاسته شود. ترکیه را می‌توان به عنوان یک مثال مناسب برای این موضوع در نظر گرفت هیچ تعرفه‌ای بر هیچ کالایی ندارد و توانسته سالیانه ۳۰ میلیارد دلار یعنی بیش از درآمد نفتی ما در روز‌های اوج از  صادرات قطعه درآمد داشته باشد. 

حالا در این بازار آشفته انتظار داریم که دولت حمایت بیشتری از نهاد هایی داشته باشد که باعث کاهش قیمت ها و داخلی سازی محصولات می شود تا اینگونه این بازار از بلاتکلیفی خارج می شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
تیبا 120 میلیون
۲۰:۵۳ ۱۵ تير ۱۳۹۹
تیبا 120
به زودی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۳ ۱۵ تير ۱۳۹۹
آقای مدیر عامل ایران خودرو آستان هرمزگان چرا پژو ۴۰۵ اینقدر بالا رفته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۳ ۱۵ تير ۱۳۹۹
آقا این سمند دوگانه سوز ما رو کی پلاک میکنن و تحویل میدن. دو ماهه اومده نمایندگی ولی پلاکش نمی کنن
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۶:۳۴ ۱۵ تير ۱۳۹۹
خداکنه ماشین پراید بشه ۳۰۰میلیون خونه بشه چندین میلیارد که نتونیم بخریم خیلی عالی میشه اقا همش چسبیدید به ماشین ازمایع احتاجتون خبرداری یه تخمرغ شده هزارو دویست تومان خبرداری خوراکی چند برابرشده خبرداری مرغ ۲۲هزارشده ازماشین حرف میزنید همش ..اقا دولت لطف کرده به ما دستش دردنکنه بابت نظارتش مرسی دولت خوبم ..ماراحت زندگی میکنیم نه ماشین میخوایم نه خونه داریم نه چیزی میتونیم بخریمو بخوریم تمام دستت دردنکنه دولت خوبم ..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۷ ۱۵ تير ۱۳۹۹
همه چی یک شبه گرون میشه ولی حقوق کارمند بیچاره همونیه که بود تازه اگه به دلار حساب کنی حقوق این ماه کمتر از ماه بعدشه
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۳:۵۸ ۱۵ تير ۱۳۹۹
وقتی موقع رای دادن عده ای تمام فکر و ذکرشون میشه ورود زنان به ورزشگاه یا رابطه با فلان کشور یا اسیر یه مش اوهام مثل ترس از دیوار کشی بین و زن و مرد و ...... میشه و به تنها چیزی که موقع انتخابات باید فکر کنند و اونم کارایی مجری قانون ،فکر نمی‌کنند .
نتیجه بهتر از این نمیشه به نظر من تمام افرادی که این تفکرات رای دادن امروز مدیون تمام مردم و اول خودشون هستند باشد که درس عبرت بگیریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۳ ۱۸ تير ۱۳۹۹
هرکی باشه وضع تغییر زیادی نمیکنه،هیچکدوم دلسوز مردم نیستن و فقط شعار میدن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۴۳ ۱۵ تير ۱۳۹۹
اقای ریس جمهور قیمت خودرو کاری کنید که همه مردم بخرند قیمت سوخت ببر بالا بکن لیتری ۳۰هزار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۵۵ ۱۵ تير ۱۳۹۹
تنها ترین راه اینه که اجازه بدن واردات آزاد بشه چرا انقدر مردم رو اذیت میکنید دارم لحظه شماری میکنم 1400 برسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۴۱ ۱۵ تير ۱۳۹۹
مگه تورم چنددرصد هست که قیمت خودرو باید افزایش پیدا کنه؟چرا خودروسازها بجای دپو کردن نمیان ثبت نامی ها روبه موقع یا زودتر از موعد تحویل بدن؟اگر قطعه ندارن چجوری دارن تحویل میدن وقرعه کشی میزارن؟تکلیف حق ضایع شده ی امثال من که بعد از دوسال منتظر موندن وامید به وعده مسئولین داشتن که نخرید بازار حباب داره قیمتها پایین میان وغیره چیه؟باپولی که میشد تو97صفر بخریم و نخریدیم و دراخر98اون پول شد پیش پرداخت ودادیم به سایپا تایکساله بقیشو جور کنیم الان ازعید فقط دوبار کوئیک گرون شده ویکی نیست بگه قیمت تا اخرسال بلاخره چقدر میشه؟کوییک دورنگ تازه عید قیمت گذاری شد69بعد گفتن10تا23درصد باید گرون شه اما سی درصد گرون شد وشد89الان هم دوباره میخوان گرون کنن چرا؟اون سود سه چهرتومنیو نخواستیم جای قرعه کشی بیاین زودتر تحویل بدین نداریم یک دفعه50میلیون بدیم واسه تحویل اونوقت میخواین بالاتر بگیرین.برای فروش حواله هم که اجازه نمیدین پس یکی مثل من چیکارکنه؟لطفا منتشر بکن تا شاید تکلیف من وامثال من که نه دلال هستیم نه انقدر درامد داریم یکساله 70-80تومن جمع کنیم بزاریم واسه ماشین خریدن روشن بشه
Iran (Islamic Republic of)
رامین
۰۱:۲۵ ۱۵ تير ۱۳۹۹
ما مردم ایران و غشر ضعیف خواستار آزاد سازی ورود خودرو از خارج هستیم

بزارید حداقل پولدارها ماشین خوب سوار شن و قیمت ماشین بیاد پایین

ما بدبخت بیچاره ها هم بتونیم ماشین های بنجل ایران خودرو و سایپا رو
سوار شیم
Iran (Islamic Republic of)
علی3684
۰۰:۱۳ ۱۵ تير ۱۳۹۹
به خدا این مسئولین اصلا وضع جامعه رو نمی بینن، آخه نمی بینی قیمت خودرو تو بازار رو بعد واسه ما ماشین پیش فروش می کنی، رئیس جمهور و مجلس فقط نظاره گر هستن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۳ ۱۴ تير ۱۳۹۹
ترکیه هم یک کشور اسلامی است اما با تمام دنیا رابطه دارد و تمام تلاشش را می‌کند که ترکیه قدرتمند شود اما کشور ما مسولان فقط فکر اختلاس و دزدی
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۲۳:۲۶ ۱۴ تير ۱۳۹۹
یه سوال چرا واردات خودرو آزاد نمیشه؟چرا عین اول انقلاب که روی کالا ها انحصار وجود داشت و باید با کوپون کالا میخریدی الانم همونطوری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۱ ۱۵ تير ۱۳۹۹
حمایت از تولید داخل و اشتغال زایی کاذب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۹ ۱۴ تير ۱۳۹۹
اگه چند اداره دولتی بری وببینی چه قدر از قوانین دلبخواهی اجرا میشه دیگه از هیچکس انتظار هیچ کاری نداری نه از کارمند دولت و نه از تمام مسولین مملکت
Netherlands
ناشناس
۲۳:۱۴ ۱۴ تير ۱۳۹۹
تا کی بی لیاقتی و بی کفایتها ادامه پیدا خواهد کرد!!!؟ ؟؟تا کی؟؟؟؟؟؟؟ به جای گرانی سالانه روزانه هر روز گرانی رو داریم تجربه میکنیم دیگه همه جا هم چی شده اختلاس کلاهبرداری و و حشیگری... یکی نیس به داد ملت برسه! ؟؟؟آقای قالیباف شما شرمنده بودی بعدشم گفتین شرمنده ایم تا کی میخاین شرمندگی رو تموم کنید آقای رئیسی عزیز شما هم خاستین ریس جمهور و بعدشم رئیس یکی از قوا شدین اگر توانایی دارید پس کی میخاید اجرا کنید تا کی؟؟؟؟ آقای روحانی شما که سفره پهن میکردی پهن نخاستیم حداقل نون رو از سفره ها جمع نکنید گوشت جمع شد مرغ جمع شد برنج جمع شد لبنیات جمع شد یه نون خشک و خالی مونده...
Iran (Islamic Republic of)
نصیروند مغان گرمی
۲۲:۴۹ ۱۴ تير ۱۳۹۹
سلام.عمر مفید خودرو در جهان پنج سال است ولی انحصار و گرانفروشی دو شرکت ایران خودرو و سایپا و انواع احتکار و دلال بازی و دستهای پشت پرده باعث افزایش هفت برابری قیمتها شده و این دور از عدالت است،از طرفی جلوی واردات خودرو را گرفته و تعرفه های سنگین وضع کرده اند،متاسفانه شرط هایی کارخانه سازنده گذاشته و اصلا عمر مفید خودرو را در فروش فوری لحاظ نکرده و یا شرط اینکه خانواده نباید خودرو داشته باشد،با این گرانی و بیکاری چگونه فرزندان مردم برای خود خانواده ای تشکیل دهند و مثلا بتوانند در ثبت نام فروش فوری ان هم با قرعه کشی شرکت کنند.با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۶ ۱۴ تير ۱۳۹۹
فقط موندیم اگه دولت و مجلس نداشتیم چه اتفاقی میفتاد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۲ ۱۴ تير ۱۳۹۹
مگه تو ایران چیزی هم هست که صعودی نباشه؟؟؟!!!
تو ایران همه چیز با دلار محاسبه میشه به جز حقوق و درآمدها
الآن سیمان تو بازار ۶۰درصد گرون شده تازه پیدا هم نمیشه فکر کنم بچه های بالا از این افزایش قیمت راضی نیستن
United States of America
ناشناس
۲۰:۴۸ ۱۴ تير ۱۳۹۹
قیمت خودرو کمه
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۲۰:۴۳ ۱۴ تير ۱۳۹۹
تا ماشین کم تولید میشه همینه تنها راه برداشتن گمرکی من الان ماشین نوشتم اذر پارسال زمان دعوت نامه بوده اسفند دادن دعوتنامه رو هنوز ندادن ماشین رو سه ماه ها رو نمیدونم چطورمیخوان بدن ماشین زیادی بریزید تو بازار ببینید قیمتچطور میاد پایین
Iran (Islamic Republic of)
بیداد
۲۰:۴۳ ۱۴ تير ۱۳۹۹
فروپاشی اقتصاد در سایه خودخواهی مسؤلان
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۲۰:۳۰ ۱۴ تير ۱۳۹۹
اینها قرار بود قیمت کارخونه رو نزدیک بازارکنن دیگه دارن یواش یواش موفق میشن
علی برکت اله
مسیولین بی کیفیت و بی کفایت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۳ ۱۴ تير ۱۳۹۹
تواین مملکت چه خبر این ابرتورم حق این مردم که این همه شهید و جانباز دادند نیست خدا خودت کمک کن مردم دارند له میشند
Iran (Islamic Republic of)
سیده طوبی
۱۹:۳۸ ۱۴ تير ۱۳۹۹
من نمیدونم مسئولین یا اوضاع ملت براشون مهم نیست ، یا خودشون هم دستشون با این کارخونه های سایپا و ایرانخودرو تو یک کاسه ست .
وگرنه آشغال ماشینای این دو شرکت رو ده برابر خریدن با منت و قرعه کشی و چندین ماه تاخیر ، جز ظلم و ستم و تحقیر برای این ملت هیچ چیز دیگه ای نیست و سکوت مسئولین و بدتر از شدن این اوضاع و گرانی های بدون توجیه درد مردم رو چند برابر میکنه .
لطف کسی پیدا بشود و دست این لابی های قدرت و مافیای خودرو و طلا و دلار رو هرچه زودتر از سر این ملت کم کند .
Iran (Islamic Republic of)
نصیروند مغان گرمی
۱۹:۳۴ ۱۴ تير ۱۳۹۹
سلام.عمر مفید خودرو در جهان پنج سال است ولی انحصار و گرانفروشی دو شرکت ایران خودرو و سایپا و انواع احتکار و دلال بازی و دستهای پشت پرده باعث افزایش هفت برابری قیمتها شده و این دور از عدالت است،از طرفی جلوی واردات خودرو را گرفته و تعرفه های سنگین وضع کرده اند،متاسفانه شرط هایی کارخانه سازنده گذاشته و اصلا عمر مفید خودرو را در فروش فوری لحاظ نکرده و یا شرط اینکه خانواده نباید خودرو داشته باشد،با این گرانی و بیکاری چگونه فرزندان مردم برای خود خانواده ای تشکیل دهند و مثلا بتوانند در ثبت نام فروش فوری ان هم با قرعه کشی شرکت کنند.با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
بیدار
۱۹:۳۴ ۱۴ تير ۱۳۹۹
اقتصاد مملکت در دست وزارت خانه سه قلوی بی خاصیت صمت.
ایا کشوری را سراغ دارید که وزارت صنعت و معدن و تجارتش یک باشد و بعد یک وزارت خانه بنام ورزش بطور مستقل داشته باشد. این سه قلو برای کی نون داره؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۸:۴۸ ۱۴ تير ۱۳۹۹
داد از این زمانه ایی که جوانی ما در آن می گذرد.
Iran (Islamic Republic of)
منتظر
۱۸:۳۶ ۱۴ تير ۱۳۹۹
دولت باید برای یک مدت اجازه بده کسایی که ماشین ندارن خودرو دست دوم خارجی وارد کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۶ ۱۴ تير ۱۳۹۹
تا مردم حرف می زنند اعتراض می کنند می گو بند مگر کشور قانون ندارد این همه ظلم که به مردم می شود کسی به داد مردم نمی رسد بابا مافیای اقتصادی در مسکن خودرو ارز سکه خوراکی مردم زندگی مردم را نابود کرده مکر این کشور قانون ندارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۷ ۱۴ تير ۱۳۹۹
مسولی که فقر را با پوست و استخون درک نکرده باشه دلسوز نیست
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۸:۰۲ ۱۴ تير ۱۳۹۹
نظر سازمان حمایت مبنی بر تعیین سقف قیمتی در بازار کاملا درسته و اگر اجرا بشه اتفاقات خوبی در بازار خودرو میفته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۱ ۱۴ تير ۱۳۹۹
این خیلی بده که قیمت پرایدکه بهش میگن ارابه مرگ به مرز80میلیون رسیده وهیچ دادرسی نیست ما که هرچی دویدیم نتونستیم خودروبخریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۱ ۱۴ تير ۱۳۹۹
این خودرو سازان چقدر پر رو هستند هنوز دنبال افزایش قیمت هستند و میگن با این قیمتها برای ما نمی صرفه ، در این اوضاع اقتصادی مملکت ذره ای نمی خواهند از سود شان کم کنند والا الان هیچ کس حق واقعی اش را نمی گیره خوب بالاخره کار دیگران را راه می اندازه مثلا همین کارمندان افزایش تورم 50 درصد افزایش حقوق 15 درصد همین دامداران ، مرغداران ، کشاورزان ، راننده گان تاکسی هیچ کدام افزایش درآمدشان متناسب با تورم نیست ولی این خودروسازان طماع هیچ انعطافی حاضر نیستند در سودشان بدهند .
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۷:۳۱ ۱۴ تير ۱۳۹۹
خسته نباشی حسن جان خدا قوت پهلوان.......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۰ ۱۴ تير ۱۳۹۹
سال جهش تولید
یه کارگر با چندر غاز حقوق چند سال طول میکشه یه پرایدنه بگیم یه تیبا بین 70تا90تومن بخره
سوء مدیریت درتولیدو عرضه خودور باعث میشه دلال در اقتصادسود ببرند
به چه دلیل سازمان هایی که به بایدمشکل خودرو رسیدگی کنن پاس کاری میکنن
وقتی توان تولید خودرو ندارید واردات رو ازاد کنین وتعرفه گمرگی رو به صفر برسانید تا باعث رقابت بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۹ ۱۴ تير ۱۳۹۹
لطفا اسم شورای رقابت را به 《 شورای رقابت برای گرانفروشی تغییر دهید》
Iran (Islamic Republic of)
جبار
۱۵:۵۱ ۱۴ تير ۱۳۹۹
اگر این 6میلیون نفری که خودرو ثبت نام کردن ،پولشونرو میزاشتن روهم میتونستن یک شرکت خودرو سازی بزرگ خصوصی احداث کنن،اونوقت هم دست دولت از خودرو کوتاه میشد،هم مردم صاحب خودروارزان وباکیف میشدن.هم یک سودخوبی سهام دارا میبردن.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۵:۰۷ ۱۴ تير ۱۳۹۹
قرار بود هر ماه فروش فوری بزنید پس معلوم شد بدنبال افزایش قیمت هستید
United States of America
نقاب کرمانشاهی
۱۴:۴۸ ۱۴ تير ۱۳۹۹
سلام هنوز قیمت ماشین در کشور های دیگه از ایران بیشتره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۱ ۱۴ تير ۱۳۹۹
هر روز بدتر از دیروز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۷ ۱۴ تير ۱۳۹۹
پس دولت چکاره است ؟
Iran (Islamic Republic of)
بیسواد
۱۲:۵۱ ۱۴ تير ۱۳۹۹
نگران نباشید، رییس جمهور روحانی صد روزه مشکلات اقتصادی را رفع خواهد کرد
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۲۲:۰۸ ۱۴ تير ۱۳۹۹
واقعا یکصدروزهنوزنشده چرا. لعنت بر تحریم. لعنت بر حسادت. لعنت بر اختلاس گران. من بریدم بخداتاحالا سابقه نداشت جیبم خالی وپول یک ليتر بنزین آزاد جیبم نیست. برجام اروپا آمریکا رحم کنید ماهم انسانیم بخدا.
Iran (Islamic Republic of)
نصیروند مغان گرمی
۲۲:۵۲ ۱۴ تير ۱۳۹۹
سلام.بلی از قول صدروزه اش هفت سال گذشت،بعدش انکار کرد،گفت من کی گفتم،این یکسال اینده را نیز ماست مالی میکنه فلنگ رو میبنده الفرار.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۹ ۱۵ تير ۱۳۹۹
دور اول خوب بودن دکتر روحانی. دور دوم یکم خسته شدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۰ ۱۴ تير ۱۳۹۹
"تفاضل ۱۰ درصدی قیمت خودرو در بازار همچنان فقط وعده! " قوه قضائیه باید به عنوان مدعی العموم وارد بشه . ما هر چه میکشیم از نظارت است. چرا ابلاغ واجرا نشد !!!!؟ عاملین به عنوان سلطان مفاسد اعدام بشن
Iran (Islamic Republic of)
امام رضا
۱۸:۳۹ ۱۴ تير ۱۳۹۹
کاری نداره براشون بزودی پراید کارخونه میشه ۱۰۰ تومن تو بازار میخری ۱۱۰ چیزی نمونده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۱ ۱۴ تير ۱۳۹۹
این همه سلطان اعدام شد، چی شد؟!
فساد سیستماتیک هست و قائم به شخص نیست
Iran (Islamic Republic of)
مشهدی
۱۲:۱۴ ۱۴ تير ۱۳۹۹
کجاست آقای روحانی ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۹ ۱۴ تير ۱۳۹۹
آقای روحانی آخرین جمعه ریاستش متوجه میشه تازه بعدشم که میره خونشون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۱ ۱۴ تير ۱۳۹۹
داره فکر میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۵ ۱۴ تير ۱۳۹۹
خواب
Iran (Islamic Republic of)
mehdi
۱۲:۰۷ ۱۴ تير ۱۳۹۹
تا وقتی خودرو ساز داخلی توان تولید به اندازه نیاز داخل را نداره تنها راه آزاد کردن واردات خودرو هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۲ ۱۴ تير ۱۳۹۹
با دلار ۲۱ تومنی ، چرخ ماشین وارداتی رو هم نمی‌تونیم بگیریم!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۷ ۱۴ تير ۱۳۹۹
آقای روحانی لطفا برای کنترل قیمتها فکری بکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۰ ۱۴ تير ۱۳۹۹
خیلی باحالی 8 سال کجا بود که الان باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۸ ۱۴ تير ۱۳۹۹
مسخره بازی حدی داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۳ ۱۴ تير ۱۳۹۹
آره به خدا
Iran (Islamic Republic of)
یوسف
۲۳:۵۷ ۱۴ تير ۱۳۹۹
این دولت انتخاب خوده مردم‌بوده هر بلایی سر این مردم بیارند کم است چهارسال اول چیکارکردکه چهارسال دوم چیکارکنه.حقتونه تمام
United States of America
ناشناس
۱۱:۴۷ ۱۴ تير ۱۳۹۹
باشگاه جان لطفا گرونی بسته های اینترنت رو هم پیگیری کنید.
خیلی داره به مردم فشار میاد آخه شاید فقط ۵ درصد مصرف مردم اینترنت داخلی باشه این قیمتهای فضایی چیه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۶ ۱۴ تير ۱۳۹۹
فیلتر شکن را خاموش کن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۲ ۱۴ تير ۱۳۹۹
مردم دارن از گرسنگی میمیرن مرغ گوشت طلا دلار ماشین اینارو ول کردی دنباله اینترنت میگردی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۶ ۱۴ تير ۱۳۹۹
توی این مملکت فقط و فقط و فقط حرف زده می شود مسئولین ما قسم خورده اند که عمل نکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۲ ۱۴ تير ۱۳۹۹
هنوز تعهدات سال قبل را انجام نداده می خواهد پیش فروش برای سال بعد بگذارد! با وزارت صمن هم هماهنگ است! مردم هوشیار باشند!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۴ ۱۴ تير ۱۳۹۹
مردم؟؟؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
Mmm
۱۱:۲۸ ۱۴ تير ۱۳۹۹
یارو میگه واردات خودرو رو آزاد کنید خبر نداره که یه کره ای ۱۰ سال کارکردو با دلار ۲۱ تومنی کمتر ۶۰۰ تومن نمیدن که هزینه تعمیر جلوبندیش تنها ۴۰ تومنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۴ ۱۴ تير ۱۳۹۹
چی میگی فهمیدی خودت
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۲۰:۴۵ ۱۴ تير ۱۳۹۹
از کجا قیمت در اوردی !!!
Iran (Islamic Republic of)
سجاد
۱۱:۱۵ ۱۴ تير ۱۳۹۹
وقتی خودروسازها نه از لحاظ کمی نه کیفی توان پاسخگویی به تقاضای بازار ندارن چرا نباید واردات آزاد بشه؟ خدایی دولت انقدر که از خودرو سازها حمایت میکنه یه بار شده از مردم حمایت کنه؟ اشتغال رو بهونه کردن غافل اینکه همین انحصارگری باعث شده یه کارگرهیچوقت نتونه یه خودروی مناسب رو بخره.
Iran (Islamic Republic of)
فرخ
۱۹:۲۳ ۱۴ تير ۱۳۹۹
اشتغال کدومه برادر من اینها فقط بهانست،صدتا کارِ دیگه هست که بیشتر از خودروسازی اشتغال ایجاد میکنه اینهمم پول حروم نمیشه.بحث اصلی منفعتِ خودِ آقایون هست که در این خودروسازی هاست از سود ومنفعتِ خودشون دل نمیکنند بقیمتِ تو شیشه کردن خونِ ملت
Iran (Islamic Republic of)
سجاد
۱۱:۱۵ ۱۴ تير ۱۳۹۹
وقتی خودروسازها نه از لحاظ کمی نه کیفی توان پاسخگویی به تقاضای بازار ندارن چرا نباید واردات آزاد بشه؟ خدایی دولت انقدر که از خودرو سازها حمایت میکنه یه بار شده از مردم حمایت کنه؟ اشتغال رو بهونه کردن غافل اینکه همین انحصارگری باعث شده یه کارگرهیچوقت نتونه یه خودروی مناسب رو بخره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۲ ۱۴ تير ۱۳۹۹
خودرو دنا تحویل بهمن 98 را هنوز به من تحویل ندادم 80 میلیون پول دستشونه هر وقت عشقشون کشید تحویل می دن. به خدا مجبوریم این آشغالا را بخریم اگر پولمون میرسید حتما ماشین خارجی می خریدیم حتی اگر مجبور میشدیم وام بگیریم اما تعرفه ماشین های خارجی به قدری زیاده که اصلا شدنی نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۷ ۱۴ تير ۱۳۹۹
آقا چرا اینقدر بی خیالید؟؟؟!!!!! خودروسازی ایران را به جایگاهی بسیار بهتر برسانید این چه خودروسازی است که بر پایه گرانی و افزایش قیمت و پول پرستی است؟؟؟؟؟!!!!!
Yjc برای رشد کشورت این پیام را انتشار بده شاید گوشی شنوا تو خودروسازی این کشور باشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۴ ۱۴ تير ۱۳۹۹
این خودروهای بی کیفیت کل دنیا را که هیچ جا نمیخرن دارن مونتاژ میکنن و به ما میندازن
حالا همینم نمیدن
این همه وقاحت از کجا میاد؟؟؟؟؟
این اتفاقات حق این ملت نیست
United States of America
ناشناس
۲۰:۵۰ ۱۴ تير ۱۳۹۹
نخر
Iran (Islamic Republic of)
هادي
۱۰:۳۲ ۱۴ تير ۱۳۹۹
هر محصولی به وفور در دسترس باشد رقابت بین ارائه دهنده ها است نه مردم مصرف کننده و نهایتا ارزان میشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۹ ۱۴ تير ۱۳۹۹
بجای تاختن خودرو قیمت خودرو همانند اسبی سرکش می‌تازد ،اسبانی که آزاد و رها به هر سو که بخواهند می‌تازند و هیچکس هم جلودارشان نیست.
این است خودروسازی ما.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۲ ۱۴ تير ۱۳۹۹
ورود ارتش و سپاه و نیروی انتظامی به خودروسازی نه باعث تحلیل این نیروها که سبب افزایش توان این نیروها و خودکفایشان خواهد شد.پس اگر مردم دوست دارند نیروهای نظامیشان صاحب قطب‌هایی از خودروسازی شوند این به خاطر توان خودشان در ابتدا و همچنین توان کشورشان است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۹ ۱۴ تير ۱۳۹۹
قرارگاه خاتم بزرگترین خودروسازی نظامی و خودروساز عمومی را برای استقلال خود و کشورش ایجاد و برپا کند.
هم احتیاجات نیروهای مسلح رفع می‌شود و هم با گرفتن سهمی از بازار ایران و جهان ارز آوری خوبی برای کشورش خواهد داشت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۸ ۱۴ تير ۱۳۹۹
کسانی که در شرکت سایپا در شهریور پارسال تکمیل وجه کردند هنوز بعد از یک سال خودروی خودرا نگرفته اند. شما چی دارید میگید ؟؟ کجای کار هستید ؟؟
یک سال خلف وعده ! چرا باید یک سال پول ملت توی جیب این مافیای قدرتمند باشه ؟ مردم به کجا شکایت کنن که به جایی نمی رسه . هیچ کس هم پاسخگو نیست. میگن همینی که هست و خیلی ها هم مثل تو !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۵ ۱۴ تير ۱۳۹۹
مپنا برای خوشنامی و پیشرفت در خودروسازی ،خودروسازیی مستقل از دو قطب دیگر داشته باشد.این به نفع خودش و همه ماهاست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۳ ۱۴ تير ۱۳۹۹
همش دست خودشونه ثبت نام و فلان و ... اینها برای جمع آوری جیب مردم هست و تامین نقدینگیشون. بعدشم چیزی ارزون نخواهد شد. گرونتر از قبل هم آخرش ماشین رو با منت میدن دست ثبت نام کننده. حق مردمی که هجوم میبرن ماشین بی کیفیت داخلی رو پیش خرید میکنن همین هست. بد تر از این سرشون بیاد حقشونه. شش ماه مردم ماشین ایرانی نخرن . منظور مونتاز داخل..همین..دست دوم دهه هشتادی خارجی تو بازار فراوونه. از نو داخلی هم بهترن.سزای گرونفروشی نخریدن هست که مردم این رو رعایت نمیکنن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۳ ۱۴ تير ۱۳۹۹
چطور میشود این افسار رها شده خودروسازهای را مهار کرد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۱ ۱۴ تير ۱۳۹۹
ما سازمان حمایت از خودمان مصرف کنندگان را نمیخواهیم ولی بجایش واردات خودرو را آزاد بگذارید ببینید چه میشود و خودروسازها به دست و پای مردم می افتند!!!!؟؟؟؟
آقایان چقدر حمایت نیم قرن یا به بیانی ،پنجاه سال حمایت از این صنعت برای رشد و خودکفایی سان کافی نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۰ ۱۴ تير ۱۳۹۹
داستان شد بدبخت اونایی که ثبت نام کردن حالا بیا خودروشونو بدن خخخخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۴ ۱۴ تير ۱۳۹۹
بله وقتی صنعت خودرو وابسته و وابستگی داشته باشد همینه ،صنعتی که ادعای خودکفایی دارد ولی عملا به دلار وابسته است.
ترا به خدا دلسوزان صنعت خودرو سازی چندین قطب جدید راه اندازی کنند و همه به صفر تا صد ایرانی شدن قطعات خودروها کمک کنند.
خودمان هیچ لااقل بفکر فرزندانمان باشیم.
Iran (Islamic Republic of)
فرزند زاگرس
۱۰:۰۱ ۱۴ تير ۱۳۹۹
کافیست قطعه سازان بدنه خودرو هم بسازند و توان سرهم بندی بالا را داشته باشند آن موقع دهها قطب خودرو سازی در کشور خواهیم داشت که بر سر بازار و کیفیت رقابت کنند و از این دشت پر ثروت خودروسازی هر کدام برای خود برداشت کنند.
ایران ما زمانی رشد خواهد کرد و عمر ما گرانبهاتر خواهد شد که تولید انبوه و تولید رباتیک و با تندی صورت بگیرد انموقع همه ما در زمان کوتاهی صاحب خودرویی شخصی و با کیفیت خواهیم بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۴ ۱۴ تير ۱۳۹۹
تا وقتی که ورود خودرو به کشور آزاد نشه آش همینه کاسه هم همینه.
Iran (Islamic Republic of)
نصیروند مغان گرمی
۰۹:۵۰ ۱۴ تير ۱۳۹۹
سلام.عمر مفید خودرو در جهان پنج سال است ولی انحصار و گرانفروشی دو شرکت ایران خودرو و سایپا و انواع احتکار و دلال بازی و دستهای پشت پرده باعث افزایش هفت برابری قیمتها شده و این دور از عدالت است،از طرفی جلوی واردات خودرو را گرفته و تعرفه های سنگین وضع کرده اند،متاسفانه شرط هایی کارخانه سازنده گذاشته و اصلا عمر مفید خودرو را در فروش فوری لحاظ نکرده و یا شرط اینکه خانواده نباید خودرو داشته باشد،با این گرانی و بیکاری چگونه فرزندان مردم برای خود خانواده ای تشکیل دهند و مثلا بتوانند در ثبت نام فروش فوری ان هم با قرعه کشی شرکت کنند.با تشکر
-
محقق
۰۹:۳۵ ۱۴ تير ۱۳۹۹
سلام.آخه چرا اينقدر ملت رو اذيت مي كنيد.اگه خودروسازان قادر به تامين ماشين نيستند, اجازه بدين واردات با ارز آزاد انجام بشه.
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۹:۳۳ ۱۴ تير ۱۳۹۹
سلام
خدا خودت یک لطف و نظری به ما داشته باش
-
ناشناس
۰۹:۲۹ ۱۴ تير ۱۳۹۹
کار کاره خود مسولینه،شک نکنید
Iran (Islamic Republic of)
صالح
۰۹:۲۶ ۱۴ تير ۱۳۹۹
خودرو فروشان اگه کمی انصاف داشته باشند و به محض گران شدن ، خودرویی که ارزان خریده اند گران نفروشند . علاوه بر سود مالی سود معنوی هم می برند.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۹:۲۷ ۱۴ تير ۱۳۹۹
خنده دار حرف نزن اخوی،مسئولینِ ما اگر بخاطر خدا و معنویت کار میکردند که این نبود اوضاعِ مملکت
Iran (Islamic Republic of)
-
۰۹:۲۴ ۱۴ تير ۱۳۹۹
مردم ساده لوح گیر آوردین وهربلائی که میخوائین سرشون میارین !
والا چرا واردات خودرو رو آزاد نمیکنید که بازار رقابتی بشه و سایپا و ایرانخودرو هم حساب کار دستشون بیاد و فکری به حال ماشینای بنجل خودشون بکنن!؟
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۰۹:۲۱ ۱۴ تير ۱۳۹۹
بگذارید لااقل یک قطب خودروسازی هم بدست قطعه سازان باشد.
قطعه سازان با کمک هم و تشکیل یک شرکت تعاونی یک خودرو سازی بزرگ و مستقل تشکیل دهند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۹ ۱۴ تير ۱۳۹۹
از کره و ژاپن و چین کمک بگیرید فکر نکنم شما دو خودرو ساز تا پنجاه سال دیگه از صفر تا صد ایرانی سازی به دهنتون برسه!!!!!!
پس حالا که وابستگی میخواین با اقل به چین و ژاپن پناه ببرید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۵ ۱۴ تير ۱۳۹۹
ای باب ا این دولت کی حرف راست زده این دومیش باشه فقط منتظر سال 1400 هستم این انتظار از انتظار ظهور سختر شده واقعا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۰ ۱۴ تير ۱۳۹۹
تو بازار، مردم عادی که خودرو نمیخرند. دلالها و بنگاهها میخرند به همدیگه میفروشند. طرف امروز میخره چند روز بعد، دو سه میلیون میذاره روش و میفروشه. خیلیها دارن همین کارو میکنند. عامل اصلی گرونی خودرو همین دلالها و بنگاههای معاملاتی هستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۰ ۱۴ تير ۱۳۹۹
فقط وعده!
اینجا فقط شده کشور وعده و وعید
جناب مسئولین، تا کی فقط حرف؟ پس کی میخواین به حرفاتون عمل کنید؟
اینهمه برای خودتون اندوختید بنظرتون دیگه بس نیست؟
چه کاری از این مهمتر و از از این لذت بخش تر میتونه باشه که به فکر آبادانی کشورتون باشید؟؟!
ما چندسال از کشورای دیگه عقبیم؟؟
به خودتون بیاین، زمان داره میگذره، فرصت ها داره از دست میره
سالهاست که دارید درجا میزنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۸ ۱۴ تير ۱۳۹۹
برید توافق کنید و مردم از زیر این همه فشار نجات بدید
Iran (Islamic Republic of)
.
۰۸:۵۶ ۱۴ تير ۱۳۹۹
متاسفانه خودرو تبدیل به کالای سرمایه ای شده و مردم به خاطر تورم زیاد و برای حفظ ارزش پول ناچارن به سمت بازارهایی از قبیل طلا و سکه و خودرو و ارز و... برن

دیگه حتی کنترل ارز هم نمیتونه جلو بازار خودرو رو بگیره
چون تقاضاها واقعی نیست و برای سرمایه گذاریه بیشتر.. پس نمیشه پایانی رو براش متصور شد!

دلیل همه این مشکلات وزارت اقتصاد و سازمان برنامه بودجه هستش که به دلیل بالا بردن پایه پولی مملکت تورم زیادی رو درست کردند و با مدیریت غلط روز به روز اوضاع رو بدتر میکنن و بانک مرکزی هم زورشون به اونها نرسید

مردم تقصیری ندارن..
90 % ضعف مدیریت و 10% تحریم
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۸:۲۷ ۱۴ تير ۱۳۹۹
همش گرونی از روزی که ماشین خصوصا پراید گرون شد همچی کشید بالا اینم وضع مستاجرا خدایی خودرو رو ازاد کنن حتی دست دوم تا اینا بشینن سرجاشون مردم با این وضعیت به ماشین نیاز دارن چرا اذیتشون میکنید چرا آزاد نمیکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۷ ۱۴ تير ۱۳۹۹
حکایت این است باید هر روز مردم راسرگرم کنند تا عمرها به پایان برسد این سیر زندگی است زیاد دنبال این که مشکل حل شود نباشید این قانون ایران است محال است درست شود
فقط گذر زمان همه چیز را اثبات میکند آن هم تا کنون توی ایران
کدام وقت چیزی گران شد مجددا آمد پایین
مثلا فقط جهش های ناگهانی جهت سعود قیمتها ۱ ریال می آید پایین ناگهان ۱۰ریال میرود بالا بعد هم ۲ الی ۳ ریال کم می کنند میگویند قیمت آمد پایین این یعنی مسلمانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۶ ۱۴ تير ۱۳۹۹
ترکیه بسیار موفق بوده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۵ ۱۴ تير ۱۳۹۹
ضعیف ترین کشورها هم موفق بودند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۶ ۱۴ تير ۱۳۹۹
همه کشورهای خودروسازهای که بعد از ما از ما جلو زدند جز سایپا و ایران‌خودرو با حلبی سازیشان.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۵ ۱۴ تير ۱۳۹۹
آخه چیزی هست تو این نظام که قیمتش پایین بیاد؟؟/مشکل از کجاست؟ چرا مردم خودتونو زیر فشار قراردادید؟؟زمانی بوده که ملت ایران اینقد بدبخت باشن؟//حرف حساب
Iran (Islamic Republic of)
دوست
۱۹:۱۷ ۱۴ تير ۱۳۹۹
چه نظامی دوس داری داداش بگو واست بیاریم !!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۸ ۱۴ تير ۱۳۹۹
تنهاترین و بهترین راه حل اگه بزگان اجازه دهند واردات خودرو بدون تعرفه است تا مردم خودشان انتخاب کنند اونوقت ببینید چطور قیمتها ریزش میکنه
خواهشا موافقت کنید .چقدر گرونی و بی سامانگی ؟بسه دیگه!!!!!!