سناتور آمریکایی خواستار بررسی اطلاع ترامپ از حمله به نظامیان این کشور در افغانستان شد

سناتور جمهوری‌خواه ایالت نبراسکا از کنگره آمریکا خواست نحوه آگاهی دونالد ترامپ از توطئه ادعایی روسیه علیه نظامیان این کشور در افغانستان را بررسی کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، سناتور جمهوری خواه ایالت «نبراسکا» آمریکا خواستار بررسی میزان و زمان اطلاع دونالد ترامپ از گزارش‌های ادعایی مربوط به پاداش مالی روسیه به طالبان برای حمله به نیرو‌های ناتو در افغانستان شد.

سناتور «بنجامین سس» گفت: کنگره باید آنچه به رئیس جمهور در مورد اقدام روسیه علیه نیرو‌های آمریکایی در افغانستان گفته شده است را بررسی کند. این سناتور جمهوری خواه همچنین مدعی شد آمریکا باید پاسخ متناسبی به این اقدام روسیه بدهد.

عضو کمیته اطلاعاتی سنای آمریکا روز دوشنبه تاکید کرد گزارش‌های خبری اخیر روزنامه نیویورک تایمز در خصوص اینکه آژانس اطلاعاتی روسیه به اعضای طالبان برای حمله به نظامیان آمریکا پاداش می‌دهد، باید از سوی کنگره مورد بررسی قرار گیرد. سناتور سس با ابراز نگرانی نسبت به درز چنین گزارش‌هایی گفت این روایتی از هدف قرار گرفتن زنان و مردانی است که برای آزادی ما می‌جنگند.

روزنامه نیویورک تایمز اخیرا به نقل از منابع خبری که خواسته بودند نامشان فاش نشود، ادعا کرد دستگاه اطلاعات نظامی روسیه (GRU) به طور مخفیانه به شبه‌نظامیان نزدیک به طالبان برای کشتن سربازان آمریکایی یا سربازان سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در افغانستان پیشنهاد پول کرده است.

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز روز گذشته نیز اعلام کرد افسران اطلاعاتی آمریکا و نیرو‌های عملیات ویژه در افغانستان از اوایل ماه ژانویه (دی) به مافوق‌های خود درباره «توطئه» مشکوک روسیه برای پرداخت پاداش به طالبان برای کشتن نظامیان آمریکایی در افغانستان هشدار داده بودند.

با این حال دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا با رد گزارش نیویورک تایمز مبنی بر اینکه وی در جریان اطلاعاتی درباره گزارش‌های مربوط به حملات ادعایی به سربازان آمریکایی در افغانستان با حمایت روسیه در سال گذشته قرار گرفته است‏، از خود دفاع کرد. کاخ سفید نیز روز قبل این گزارش نیویورک تایمز را رد کرده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار