طالبان در یک هفته گذشته ۵۱ غیرنظامی را شهید و زخمی کرده‌اند

شورای امنیت ملی افغانستان اعلام کرد که گروه طالبان در هفته گذشته ۲۱ غیر نظامی را شهید و ۳۰ تن دیگر را زخمی کرده اند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، دفتر شورای امنیت ملی افغانستان اعلام کرد که گروه طالبان در جریان یک هفته گذشته در ۱۴ ولایت این کشور، ۲۱ غیر نظامی را شهید و ۳۰ تن دیگر را زخمی کرده اند.

در بیانیه امنیت ملی افغانستان آمده است: طالبان به صورت هدفمند به کشتن غیر نظامیان در سراسر کشور ادامه داده و در هفته گذشته بیشترین تلفات به غیر نظامیان در ولایت تخار وارد گردیده است.

این بیانیه افزوده است: توقف تلفات غیر نظامیان و کاهش خشونت‌ها یکی از خواسته‌های اساسی مردم، دولت جمهوری اسلامی افغانستان و جامعه جهانی در بحبوحه تلاش‌های صلح می‌باشد و طالبان هرچه زودتر باید از کشتن مردم مسلمان و بی‌دفاع افغانستان دست بکشند.

شورای امنیت ملی افغانستان در بیانیه خود اضافه کرد: این خشونت‌ها در حالی صورت می‌گیرد که کشتن غیر نظامیان عملی غیر انسانی و غیر اسلامی و نیز در مخالفت با تمام موازین جنگی پنداشته می‌شود.

گفتنی است که گروه طالبان بر اساس توافق با آمریکا، متعهد به کاهش خشونت‌ها در افغانستان شده است، اما دولت افغانستان می‌گوید که طالبان با کشتن نظامیان و غیرنظامیان افغانستان بار‌ها این تعهد را نقض کرده‌اند.

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار