رکود در ورزشگاه؛

حال ناخوش بزرگترین مجموعه ورزشی خراسان جنوبی

ورزشگاه ۱۵ هزار نفری غدیر بیرجند به عنوان بزرگترین مجموعه ورزشی خراسان جنوبی این روز‌ها بدون استفاده مانده و ورزشکاران را همچنان در انتظار گذاشته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، ساخت ورزشگاه ۱۵ هزار نفری غدیر بیرجند از سال ۱۳۸۵ در زمینی به مساحت ۵۲ هکتار آغاز شد.

ورزشگاهی که قرار بود در مدت سه سال با ۵ میلیارد تومان افتتاح شود، بهره برداری اش به دلیل کمبود اعتبار از این سال به آن سال موکول شد و سرانجام پس از ۱۱ سال انتظار در سال ۱۳۹۶ با هزینه ۷۰ میلیارد تومان و با حضور مقامات عالی وزارت ورزش و جوانان به بهره برداری رسید.

برات زاده نائب رئیس هیئت فوتبال خراسان جنوبی با اشاره به مجهز بودن این ورزشگاه، گفت: با وجودی که این ورزشگاه مجهز و آماده برگزاری بازی‌های لیگ بر‌تر است، متاسفانه از وجود یک تیم فوتبال قوی محروم هستیم.

او  افزود: چمن ورزشگاه وضعیت خوبی داشت، اما چون کمتر از آن استفاده می‌شود خشک شده است.


بیشتر بخوانید


عزیزی مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی نیز اظهار کرد: نگهداری ورزشگاه ۱۵ هزار نفری غدیر بیرجند، سالانه ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان هزینه دارد که برای جلوگیری از بلا استفاده ماندن این ورزشگاه به دنبال جذب سرمایه گذار و خریداری تیم و بازیکنان هستیم.

او ادامه داد: برای فعال شدن این ورزشگاه قرار است هیئت‌های ورزشی استان در این مجموعه مستقر شوند تا امکان تمرین ورزش‌های قهرمانی در رشته‌های فوتبال، دو و میدانی و تیر و کمان برای ورزش دوستان فراهم شود.

اگر چه سه سال از بهره برداری ورزشگاه ۱۵ هزار نفری غدیر بیرجند می‌گذرد و تمام امکانات و شرایط حتی برای برگزاری مسابقات کشوری در آن فراهم است، اما به نظر می‌رسد مسئولین هنوز برنامه مدون و جامعی برای استفاده صحیح از آن ندارند که ضروری است این موضوع در سطح ملی پیگیری شود تا با آمدن سرمایه گذار و تیم‌های صاحب نام، این مجموعه ورزشی از حالت رکود خارج شود.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار