۱۰۷۸ فقره وام روستایی وعشایری در کهگیلویه و بویراحمد پرداخت شد

مدیر صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه و بویراحمد گفت: این صندوق از سال ۱۳۹۶ تاکنون یکهزار و۷۸ فقره تسهیلات روستایی و عشایری در استان پرداخت کرده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، ارسلان حسن پور مدیر صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه این صندوق در سال جاری ۴۷ میلیارد و۹۱۳ میلیون ریال تسهیلات اشتغال در استان پرداخت کرده گفت:این میزان وام درقالب ۱۸۱ فقره به متقاضیان پرداخت شده است.
 
حسن پور افزود: این تعداد تسهیلات به میزان ۷۰۰میلیارد ریال برای توسعه اشتغال و رونق تولید در مناطق روستایی و عشایری کهگیلویه و بویراحمد پرداخت شده است.

او تاکید کرد:هم اکنون کار پرداخت تسهیلات اشتغال به متقاضیان در حال انجام است.

 مدیر صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد:میزان هر فقره وام اشتغال روستایی و عشایر بنا بر نیاز طرح۱۰۰ میلیون تا ۴۰ میلیارد ریال است.

حسن پور گفت:تسهیلات اشتغال صندوق کارآفرینی امید استان در بخش‌های صنایع دستی و گردشگری، صنعت و معدن، کشاورزی پرداخت می‌شود.

صندوق کارآفرینی امید استان رتبه نخست و پنجم پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی و عشایر در بین ۳۱ استان کشور در ۲ ساله گذشته را کسب کرد.

مدیر صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به نامگذاری امسال به نام جهش تولید ابراز داشت:یکی از اولویت‌های این صندوق اجرای طرح روستای بدون بیکار است.

حسن پورافزود: از سال گذشته تاکنون ۱۵ منطقه برای اجرای طرح روستای بدون بیکار در استان شناسایی شده که از این تعداد سه روستا عملیاتی و بقیه در حال امکان سنجی است.

مدیر صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه و بویراحمد گفت: باغچه جلیل به عنوان پایلوت طرح روستای بدون بیکار در استان شناسایی شده است.

او با اشاره به سفر مقام معظم رهبری در سال ۱۳۷۳ به این روستا اظهار داشت: با تشخیص کمیته برنامه‌ریزی و با هماهنگی دستگاه‌های اجرایی قرار است این طرح در روستای مذکور به مرحله اجرا برسد.

مدیر صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: بر اساس این طرح کارشناسان صندوق کارآفرینی امید در روستا‌های پیش بینی شده مستقر و در مورد اجرای کسب و کار‌های کوچک به اهالی مشاوره‌های لازم را ارائه می‌دهند و سپس برای پرداخت تسهیلات بانکی ارزان قیمت به متقاضیان برنامه‌ریزی خواهد شد.

نرخ بیکاری کهگیلویه و بویراحمد در زمستان سال ۱۳۹۸ با ۲.۴ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۱۰.۱ درصد رسید.

برآورد نقطه‌ای نرخ بیکاری استان ۱۰.۱ درصد بوده است که نیم درصد پایین‌تر از میانگین کشوری است.

کهگیلویه و بویراحمد ۷۲۳ هزار نفر جمعیت دارد.
 
انتهای پیام/ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.