آب رسانی به ۶ روستای شیروان با تانکر

سرپرست امور آب و فاضلاب شیروان از تنش آبی در ۳۵ روستای شیروان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، شهرام رمضانی سرپرست امور آب و فاضلاب شیروان گفت: ۲۵ روستای این شهرستان نیز که با تنش رو به رو هستند تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب قرار ندارند.

رمضانی با اشاره به این که آب شرب شهر شیروان از سد بارزو تامین می‌شود، اظهار کرد: هم اکنون مصرف آب در شیروان ۳۴۰ تا ۳۵۰ لیتر در ثانیه است و آب چاه شماره ۱۹ در منطقه شیرکوه نیز به عنوان پشتیبان در صورت نیاز وارد مدار می‌شود.

  او عنوان کرد: تصفیه خانه فاضلاب شیروان ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و از ۱۶۰ کیلومتر شبکه فاضلاب شهر نیز حدود ۴۰ کیلومتر اجرا شده است.

رمضانی با اشاره به این که طرح اگو فعلاً در شهرک‌ها و بخشی از منطقه غربی شهر اجرا شده است، افزود: هر چند اجرای این طرح مشکلات زیادی را به همراه دارد، اما مطمئناً نتیجه برای شهرستان بسیار ارزشمند خواهد بود.

سرپرست امور آب و فاضلاب شیروان همچنین از هدررفت حدود ۲۵ درصد آب شرب در سیستم شبکه توزیع شهر شیروان خبر داد و گفت: با اقدامات انجام شده ۷ درصد از هدررفت آب در ۳ سال قبل کاهش یافته و طبق برنامه ششم توسعه، ۳۰ تا ۳۲ کیلومتر از شبکه آب شرب این شهر باید تعویض شود که اعتباری بیش از ۲۸ میلیارد تومان را می‌طلبد.

او افزود: هم اکنون ۲۳ پروژه با ۳۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار در شهرستان (روستایی و شهری، به جز پروژه‌های بخش خصوصی) در حال اجراست که با توجه به وسعت شهرستان نیاز به تعریف پروژه‌های بیشتر در این حوزه داریم.

سرپرست امور آب و فاضلاب شیروان حجم کنونی مخازن ذخیره آب شهر شیروان را ۳۰ هزار مترمکعب ذکر و اضافه کرد: هم اکنون یک مخزن ۱۰ هزار مترمکعبی در شیروان، یک مخزن ۲ هزار مترمکعبی در زیارت و یک مخزن ۲ هزار مترمکعبی در قوشخانه در حال ساخت است.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.